Mikael Leinonen

REX Environment Force tulossa P3DV4.4/4.5:lle

28 viestiä aiheessa

Tuli tämä myös ostettua heti.

 

Huomioitavaa on, että nyt täytyy pitää sekä Active Sky, Sky Force ja Environment Force taustalla pyörimässä koko ajan.

 

Active Sky päivittää säätä, Sky Force päivittää 3D pilvimalleja ja Environment Force päivittää "ympäristöä".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä nyt ensipuraisulla tästä tulee mieleen pieniä ongelmia (PTA/Tomatashade) lukuunottamatta niin on tämä kyllä taas yksi huima edistysaskel simussa. Tomatoshade-probleeman pystyi kiertämään käyttämällä juuri tuota environment forcea vartavasten tehdyllä profiililla :thmbup: Tuohon on rexiltä fixi tulossa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä nyt ensipuraisulla tästä tulee mieleen pieniä ongelmia (PTA/Tomatashade) lukuunottamatta niin on tämä kyllä taas yksi huima edistysaskel simussa. Tomatoshade-probleeman pystyi kiertämään käyttämällä juuri tuota environment forcea vartavasten tehdyllä profiililla :thmbup: Tuohon on rexiltä fixi tulossa..

Oliko sulla nimenomaan toi ihme blurry-ongelma? Mulla näyttää siltä kun ois tosiaan bloomi tapissa ja FXAA päällä. Eikä ole mitään shaderia (tomato tms) vielä käytössä. En ole sen enempää tuolta näiden foorumilta mitään lueskellut kun ei ilmeisesti edes ilman rekisteröitymistä pääse, joten odotellaan vaan päivitystä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko sulla nimenomaan toi ihme blurry-ongelma? Mulla näyttää siltä kun ois tosiaan bloomi tapissa ja FXAA päällä. Eikä ole mitään shaderia (tomato tms) vielä käytössä. En ole sen enempää tuolta näiden foorumilta mitään lueskellut kun ei ilmeisesti edes ilman rekisteröitymistä pääse, joten odotellaan vaan päivitystä...

 

Ei ole ollut muita ongelmia kuin tuo liiallinen bloom ja tietysti toi tomaton toimimattomuus, tosin tällä hetkellä pelaa oikein hyvin :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bloomia saa pienennettyä HDR asetuksista in sim mini UI:n kautta. Jos siis on se.  Joka toisella käyttäjällä ei ole. Sininen EF:n valikko simussa.

 

Fixiä odotellessa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivitys pitäisi olla tulossa parin päivän sisällä jos hyvin käy :thmbup:

 

REX ENVIRONMENT FORCE STATUS UPDATE: DEBUG PHASE

BUILD:  TECHNICAL UPDATE 1.0.0

CYCLE:  PRE-ALPHA CYCLE

DATE:   5/2/2019

 

Developer Message:

 

Hello Everyone -

 

We just wanted to give an update on the status of the first Technical Update for Environment Force.  The focus of this update includes the following:

 

Fixed Tomato and PTA grey panels

Fixed some Tomato/PTA Compile PTA errors

Moved the Error Log File to Document Folders

Further Optimizations

Fixed the Cloud Textures Sync button

 

We are currently testing with our Insider, QA team, and a few select customers.  We will keep you advise as continue to test.

 

We hope to have the update available within a few days at the very latest.  The update will be made available through the update process within Environment Force when made public.

 

NEXT UPDATE:  Friday, May 3, 2019

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Järjettömintä on, että eivät tuo tuossa päivitystä siihen tärkeimpään bugiin eli puolilta käyttäjistä puuttuu kokonaan toi simun sisäinen valikko, josta säädetään mm HDR-asetuksia jne.  Tuo Tomaatti-bugi on toissijainen, koska tilanne on helppo korjata itse ja siihen ei mene aikaa kuin muutama sekunti. Korjaus on julkaistu REX:n forumilla jo useampi päivä sitten. Olisko ollut jo julkaisupäivänä. Kokeilin itsekin ja toimii.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Järjettömintä on, että eivät tuo tuossa päivitystä siihen tärkeimpään bugiin eli puolilta käyttäjistä puuttuu kokonaan toi simun sisäinen valikko, josta säädetään mm HDR-asetuksia jne.  Tuo Tomaatti-bugi on toissijainen, koska tilanne on helppo korjata itse ja siihen ei mene aikaa kuin muutama sekunti. Korjaus on julkaistu REX:n forumilla jo useampi päivä sitten. Olisko ollut jo julkaisupäivänä. Kokeilin itsekin ja toimii.

 

Tarkistas ProgramDatasta, että sulla on dll.exe:ssä seuraavat rivit. Voi myös olla, että toi dll polku ei ole oikein. Tai sitten jotain muuta rikki, mutta tuo nyt ainakin kannattaa tarkistaa.

 

>  <Launch.Addon>
    <Name>REX Environment Force</Name>
    <Disabled>False</Disabled>
    <Path>REXModules\EnvironmentForce_x64.dll</Path>
    <DllStartName>module_init</DllStartName>
    <DllStopName>module_deinit</DllStopName>
  </Launch.Addon>

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkistas ProgramDatasta, että sulla on dll.exe:ssä seuraavat rivit. Voi myös olla, että toi dll polku ei ole oikein. Tai sitten jotain muuta rikki, mutta tuo nyt ainakin kannattaa tarkistaa.

 

>  <Launch.Addon>
    <Name>REX Environment Force</Name>
    <Disabled>False</Disabled>
    <Path>REXModules\EnvironmentForce_x64.dll</Path>
    <DllStartName>module_init</DllStartName>
    <DllStopName>module_deinit</DllStopName>
  </Launch.Addon>

 

Kyllä on.

 

Kuten sanoin, mini UI puuttuu. EF toimii muuten oikein.

 

Tuntuu puuttuvan joka toiselta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, pukkaa uutta päivitystä pian

 

REX ENVIRONMENT FORCE STATUS UPDATE: DEBUG PHASE

BUILD:  TECHNICAL UPDATE 1.1.0

CYCLE:  ALPHA CYCLE

DATE:  5/2/2019

 

Developer Message:

 

Hello Everyone -

 

We are currently testing our next Technical Update 1.1.0.  We are focused on some issues related to the mini ui and PTA functions.

 

We hope to have this available next week.

 

NEXT UPDATE:  TUESDAY, MAY 7, 2019

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://www.realenvironmentxtreme.com/forums/index.php?/topic/51652-rex-environment-force-technical-update-11/

 

Vaikuttaa pätevältä, HDR/Bloom-ongelmat eivät enää vaivaa ja suorituskykykin parantui, varsinkin kun poisti simun päivityksen yhteydessä vanhan Prepar3D.cfg:n ja antoi simun luoda uuden. Piti sinne käydä tosin lisäilemässä esim. ivaon mtl-mallit mutta paremmin tuntuu toimivan kuin ennen.

 

Täältä saa myös hyvät säädöt https://www.rdpresets.com/#/ :thmbup:

 

Ovat myös julkaisseet simun säätöoppaan https://www.rdpresets.com/store/p5/The_Prepar3D_Guide_by_RD_Presets.html#/ joka vaikuttaa oikein pätevältä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://www.realenvironmentxtreme.com/forums/index.php?/topic/51652-rex-environment-force-technical-update-11/

 

Vaikuttaa pätevältä, HDR/Bloom-ongelmat eivät enää vaivaa ja suorituskykykin parantui, varsinkin kun poisti simun päivityksen yhteydessä vanhan Prepar3D.cfg:n ja antoi simun luoda uuden. Piti sinne käydä tosin lisäilemässä esim. ivaon mtl-mallit mutta paremmin tuntuu toimivan kuin ennen.

 

Täältä saa myös hyvät säädöt https://www.rdpresets.com/#/ :thmbup:

 

Ovat myös julkaisseet simun säätöoppaan https://www.rdpresets.com/store/p5/The_Prepar3D_Guide_by_RD_Presets.html#/ joka vaikuttaa oikein pätevältä

 

Juuh, mulla on RD:n shader preset ollut Tomatolle jo pitkän aikaa, on varsin hyvännäköinen.

 

EF:n päivitys korjasi myös ongelman mini UI:n kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kun poisti simun päivityksen yhteydessä vanhan Prepar3D.cfg:n ja antoi simun luoda uuden. Piti sinne käydä tosin lisäilemässä esim. ivaon mtl-mallit mutta paremmin tuntuu toimivan kuin ennen.

 

Miksi piti lisäillä mallit P3D.cfg:lle?

 

Satuin juuri eilen poistamaan tuon itsekin, enkä kyllä mitään ole lisäillyt. Tajusinko nyt jotain väärin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähinnä siksi että simu osaa ladata esim. mtl-kirjastot niin että ne näkyvät simussa, muistikuva tästä on etteivät ne näy muuten jos niitä ei lisää vai onko tämä muuttunut päivitysten myötä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole kuullutkaan, mutta jos ilmenee ongelmia niin kysyn sitten apuja ???

 

Lähinnä kyse on näistä tuon MAIN:in alla olevista, jos simun cfg:n poistaa ja antaa sen tehdä uuden niin ainakin 3 ensimmäistä jäi puuttumaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei! Aivan uutta minulle, mutta ei mulla kyllä koskaan ole tuollaisia listauksia edes ollutkaan :-\

 

Tässä backupista otettu [MAIN] -osio.

 

[MAIN]

User Objects=Airplane, Helicopter, Submersible, ExternalSim, Avatar

LabelsSupported=Airplane, Helicopter

LocationFullScreen=0,0,1920,1080,\\.\DISPLAY1

ShowInfoText=1

Maximized=1

HideMenuNormal=0

HideMenuFullscreen=1

FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.10

User Objects=Airplane, Helicopter, Submersible, ExternalSim, Avatar

LabelsSupported=Airplane, Helicopter

ShowInfoText=1

Location=0,0,1920,1080,\\.\DISPLAY1

LocationFullScreen=0,0,1920,1080,\\.\DISPLAY1

Maximized=1

HideMenuNormal=0

HideMenuFullscreen=1

 

E: Eihän nyt sattuisi liittymään jotenkin .xml -metodiin? Sitähän en vielä käyttöön ole ottanut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään