Pertti Lode

Simun alkuperäiset koneet?

5 viestiä aiheessa

Voiko ne heittää pois vai käyttääkö simu niitä myös siinä Ai liikenteessä? kun niitä siellä täällä lentää.

Vai onko siinä omat koneet liikkeessä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko ne heittää pois vai käyttääkö simu niitä myös siinä Ai liikenteessä? kun niitä siellä täällä lentää.

Vai onko siinä omat koneet liikkeessä

En tiedä mitä simua tarkoitat, mutta seuraava pätee FSX:lle:

Jos ei halua oletustrafiikkia, voi simun ...\Scanery\World\Scenery-kansiosta käydä poistamassa tai uudella päätteellä nimeämässä seuraavat oletustiedostot

trafficAircraft.bgl   //tämän minä kyllä aina ensitöikseni käyn poistamassa tai nimeän esim. päätteellä .original, sillä niin kökköä tuo liikenne on

trafficBoats.bgl

trafficCarriers.bgl

Tiedostojen nimet kertovat mistä liikenteestä on kyse.

Kuten Tatu sanoi en menisi poistamaan mitään oletuskoneita (tai muutakaan oletustavaraa noin vain). Esimerkiksi siinä tapauksessa , että resetoisi simun poistamalla FSX.cfg-tiedoston, voisi tulla ongelmia. Silloinhan simu luo uuden FSX.cfg-tiedoston ja asettaa oletuskoneen oletuskentälle aloitukseksi mikäli nämä oletusjutut ovat saatavilla. Jos eivät ole, niin...?

Oletusliikennetiedostot trafficXXXX.bgl kyllä voi poistaa huoletta. Ainut seuraus on, että kyseinen liikenne ei enää näy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaavasti jos default koneet haluaa pois valikosta häiritsemästä niin FSX:n tapauksessa kannattaa ko. koneen panel-kansio nimetä joksikin muuksi (esim. Xpanel). FS9:ssä koneiden piilottaminen onnistuu Aired ohjelmalla. Poistamaan en minäkään lähtisi, kun piilottaakin voi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon vielä jatkoksi, että sama pätee myös AI-koneille (siis pelkästään AI-liikenteeseen tarkoitetuille). Yleensähän niissä ei alunperinkään ole panel-kansiota mukana, mutta joskus joku AI-paketin tekijä unohtaa? poistaa sen/laittaa sen jostain syystä mukaan ja silloin kone, jossa ei ole edes kunnon ohjaamoa, näkyy lennettävien koneiden luettelossa.

AI-koneet voi myös laittaa ihan omaan kansioonsa. Sen nimen voi keksiä itse, mutta kansio pitää muistaa määritellä FSX.cfg-tiedostossa samassa osiossa kuin se oletus-Aircraft-kansiokin. Minulla tuo menettely on ihan pakko, sillä tuhansien AI-koneiden joukosta lennettävien etsintä olisi kuin sen entisen neulan etsintä silloin, kun esimerkiksi jonkun koneen aircraft.cfg-tiedostoa pitää editoida.

Koneiden (sekä AI- että lennettävien) tekijöillä on kullakin oma tapansa nimetä konekansionsa tai aircraft.cfg-tiedostossa koneen ui_manufacturer- ja muut nimet, jotka näkyvät konevalikossa. Samasta syystä kuin edellä minä olen ottanut pysyväksi tavaksi muuttaa nuo loogisesti yhteneväisiksi. Siis esimerkiksi nimen alkuun tulee aina todellisen koneen valmistaja (vaikka siinä olisi alunperin simukoneen tekijän tunnus) ja sen jälkeen muut määreet. Tämä helpottaa jälleen oikean koneen löytämistä, kun sitä on tarpeen esimerkiksi editoida.

Vain default-koneisiin, WoAI-ohjelmalla asennettuihin AI-koneisiin (niillä on oma looginen nimistönsä jonka muuttaminen muuttaisi mahdollisesti ohjelman toiminnan) ja pitkälle mallinnettuihin payware-koneisiin en ole kajonnut varmuuden vuoksi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään