Mika Virolainen

Virtual Finnair AY535 Live Stream

36 viestiä aiheessa

Hienoa! :thmbup:

Mahdollista että striimaat myös twitchissä? :D Tottunut vain siihen, mutta ei youtubessakaan vikaa ole.

Onko lennonjohtokin buukattu myös koko matkalle etukäteen, kun iso mediatapahtumakin tulossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa! :thmbup:

Mahdollista että striimaat myös twitchissä? :D Tottunut vain siihen, mutta ei youtubessakaan vikaa ole.

Onko lennonjohtokin buukattu myös koko matkalle etukäteen, kun iso mediatapahtumakin tulossa?

LJ:nä toimii Antti T Komulainen EFES_CTR :thmbup: Toki toivon että muitakin positioita tulee vielä mukaan? Ja lentäjiä olisi todella upea saada mukaan.

On ollut erittäin haastavaa saada liveä toimimaan (Facebookissa toimii hyvin HD:na) mutta YouTubessa saa säätää aivan poskettomasti. Facebookin (julkinen) livelinkki ei oikein toimi. Oon nyt säätänyt päivästä toiseen, enkä ole tyytyväinen. Täytyy toivoa, että saan kaikki pelittämään edes kohtalaisesti ennen lentoa :-[ En ole koskaan ennen striimannut, joten voitte kuvitella kuinka paljon on opeteltavaa ja tehtävää...

Twitch tästä vielä puuttuisikin ;D

Tuli luvattua, niin on tehtävä kaikki jotta saa synttäriliven pelittämään. Pääsen vasta aikuuseen ikään (52.v), eli nuoriahan tässä vielä ollaan 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei maata mullistavaa ilmaannu, niin pyrin pääsemään lentämään. Lupa-anomus hallitukselle jo laitettu vireille! Perusteluina oma vuosimittari, joka pyörähtää uuteen lukemaan kahta päivää aiemmin. Uskon siis anomuksen tulevan hyväksytyksi.  ;D Olen koittanut henkisesti valmistella itseäni lähestyvää keski-ikää kohti, mutta jos Mika olet vasta aikuisuuden kynnyksen ylittänyt, niin mulla ei ole vielä hätää. Täytän täysi-ikäisyyden verran vähemmän... 8)

Mulla on VF:n listoilla Oulun keikka lentämättä, joten taidan ottaa meno-paluun tähdäten lähdön tuohon klo 18 tienoille. Ainakin Helsingin päässä ja radiossa pitäisi sitten kuulua ja näkyä.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, ja: Unohtui kiittää Arttu Uusi-Kyynyä kuulutuksista, jotka hän on muokannut (tekijä ei tiedossa, koska Yv:t hävinneet) Kiitos myös kuulutusten tekijälle :thmbup:

Lisätään: Henri Juhantila, Kiitos A321-231 OH-LZH maalaus :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

Mitähän muuta unohtui :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin meni! Ei muuta kuin uutta suunnittelemaan!  :thmbup:

Elikkä joku lomalento kesällä, pitkä ja puuduttava ;D

Kiitos lentämisestä. Striimiä oli mukava katsoa.

Kiitos itsellesi :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huh mikä tunnelma ja aitous! Katsoin koko lennon alusta loppuun. Loistotyötä Mika ja kumppanit! :thmbup:

Ei uskoisi että kotisimulla saavutetaan jotakin tällaista. Ainoa ongelma lentoa seuratessa oli allekirjoittaneen huono englannin taito. Ja huomasin senkin että Airbussin opettelu on minulla vasta ihan alussa.

Lisää tällaista. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Esa!

Voithan katsella sitä uudemman kerran, ja opetella pikkuhiljaa...

Voin lähettää sulle checklist:n jota itse käytän (on Word formaatissa, mutta saahan tuon muutettuakin) Selaan sitä läppärilta, ja erittäin isolla fontilla mustalla pohjalla ja punaisella tekstillä että "vanha" näkee :laugh: Tämän saa kyllä muokattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos esityksestä. Katselin mielenkiinnolla, kun en koskaan ole itse verkossa lentänyt.

Tämä saattaa kuulua sarjaan "tyhmiä kysymyksiä", mutta kysyn silti. Huomiotani kiinnitti se, että kapteenin ääni kuului paljon pienemmällä volyymillä kuin lennonjohdon ja muut äänet. Mistä lie johtunut?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos esityksestä. Katselin mielenkiinnolla, kun en koskaan ole itse verkossa lentänyt.

Tämä saattaa kuulua sarjaan "tyhmiä kysymyksiä", mutta kysyn silti. Huomiotani kiinnitti se, että kapteenin ääni kuului paljon pienemmällä volyymillä kuin lennonjohdon ja muut äänet. Mistä lie johtunut?

Pekka

Itsekin huomasin. Ero oli melkoisen suuri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän toi ole vain striimaajan eri äänilähteiden äänenvoimakkuuden säädöstä kyse. Mitä noita striimejä yleensäkin katsellut niin ei ihan helppo rasti saada kaikkia ainakaan ensimmäisellä kerralla kohdilleen. Osalla kun on vielä musiikkia taustalla jne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaankin lennonjohto kuuli minut normaalisti, kuuliko? Entä muut pilotit FIN3V & FIN6RK? ja Norski? kaikki ei jäänyt mieleen :-[

Kun striimaa, niin pitää asettaa nappi jota painamalla mikki aukeaa striimiin. Myös lennonjohtokeskusteluun vaaditaan nappi (radion tangentti) jota painamalla radio siirtyy lähetystilaan. Nyt mikin voimakkuus oli 100%, ja oli tiedossa että kuuluu hieman huonosti striimin puolelle. Jouduin myöskin painamaan kahta nappia samaan aikaan kun puhuin lennnonjohtoon, ja striimiin (unohtui ainakin kerran painaa striimiin).

Kysymys kuuluukin, miten lennonjohto kuuli minut tällä kertaa? Onko varaa laittaa mikkiboosti päälle, vai tuleeko silloin jo liian voimakkaasti? Tämä jäi kokeilematta. Yleensä lennonjohto kertoo kuulevansa minut vitosena, joka on paras mahdollinen.

Miksi kaksi nappia? No vaikkapa siksi, että voi jutella matkustajille & cabin crewlle, esimerkkinä nolo ilmoitus turbulenssista ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kanssa esityksestä,oli mielenkiintoista seurata tuota lentoa.Itsellä ei ole yhtään kokemusta striimaamisesta.Oliko niin että tätä pystyi seuraamaan vaan

lähettämäsi linkin kautta tai etsimällä sitä You-Tuben Live lähetysten joukosta?Itse en sitä sieltä löytänyt vaan klikkasin tuota linkkiä.Kysyisin vielä noista lentoemäntien

kuulutuksista,miten ne on sinne saatu.Onko jokin ohjelma?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään