Roni Jatkola

P3d v4 kuvakulma ongelma

453 viestiä aiheessa

Moro! Nyt todellakin toivoisin että joku osaisi auttaa! Mulle tuli semmonen ongelma tässä lähiaikoina ihan yhtäkkiä että kun liikun simulaattorissa jossakin kuvakulmassa eli käännyyn vaikka vasemmalta oikealle esimerkiksi ohjaamossa niin se ei ole sellaista sulavaa vaan ns pätkii jostain syystä aika paljonkin. Suurin tämä ongelma on aerosoft a319 professionalissa mutta myös esimerkiksi pmdg 737:ssa on myös tämä ongelma. Tänään uudelleen asensin simulaattorin, mutta sekään ei auttanut. Framet on unlimited kohdassa. Ei ole oikein kiva lentää tämän ongelman kanssa. :/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Listaa tietokoneesi ominaisuudet ja käytetyt lisäosat + ota kuvat P3Dv4 -asetuksistasi näin alkuun...

Joo tänään iltapäivällä voin. Se tosin tuli ihan yhtäkkiä ilman että lisäsin mitään lisuria tai muutin asetuksia. Ja pätkiminen on heti paljon pienempää ku laittaa aerosoft a319 bussissa vaikka virtual cocpit only kuvakulman

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita näin alkuun rajoittaa framet 30fps, ja katso missä special effects slideri on? Minulla jos special effects on jossain muussa kun LOW -asennossa se aiheuttaa pahaa stutteria (katkomista) ORBX Vectorin asentamisen jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita näin alkuun rajoittaa framet 30fps, ja katso missä special effects slideri on? Minulla jos special effects on jossain muussa kun LOW -asennossa se aiheuttaa pahaa stutteria (katkomista) ORBX Vectorin asentamisen jälkeen.

Mulla ei kyllä ole orbx vectoria mutta katon ku pääsen kotia. Ja mulla kyllä on effects kohdat muistaakseni puolessa välissä tai täysillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on: Asus pöytäkone

Intel Core i5-7400

DDR4 16G

NVIDIA GeForce GTX1060 3GB

HDD 1TB

SSD 256GB

Lisäosat: ORBX global base pack

/trees/ESSA, tatun north finland, south finland, finland base pack. EFIV, EFRO revisited, mega Airport Helsinki, aerosoft a319 professional, pmdg 737, rex4, active sky next, gsx...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nuo viat tuosta minnekkään katoa joten päätin että teen huomenna koko koneen uudelleen asennuksen :/

Suosittelisin, että kokeilisit ensin erilaisia asetuksia ennen uudelleen asennuksia. Foorumilla on muutamia tapauksia, jossa uudelleenasennuksessa on oijottu ja saatu simu entistä syvemmälle kaaokseen. Tämän jälkeen on syytetty simua ja lisäosia sekundaksi ;D

Itse aloittaisin ensin säätämällä slaidereita vasemmalle ja ottamalla erikoisefektejä pois. Myös dynamic lighting kannattaa kokeilla ottaa pois. Kokeilitko säätää sitä framerate limiteriä?

Edit: oletko muistanut päivittää P3D:n versioon 4.3?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri kuten Mikko sanoi, koita eri asetuksia ensin. Ei nuo stutter ongelmat kyllä aivan itsestään ilmaannu.  Jokin on muuttunut (riittää että on heavy sää päällä esimerkiksi). 3Gb näyttiksen muistia + Aes A319 on liian vähän, ja musti saattaa täyttyä pian =Stutteria tiedossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelisin, että kokeilisit ensin erilaisia asetuksia ennen uudelleen asennuksia. Foorumilla on muutamia tapauksia, jossa uudelleenasennuksessa on oijottu ja saatu simu entistä syvemmälle kaaokseen. Tämän jälkeen on syytetty simua ja lisäosia sekundaksi ;D

Itse aloittaisin ensin säätämällä slaidereita vasemmalle ja ottamalla erikoisefektejä pois. Myös dynamic lighting

kannattaa kokeilla ottaa pois. Kokeilitko säätää sitä framerate limiteriä?

Edit: oletko muistanut päivittää P3D:n versioon 4.3?

Kyllä mie eilen yritin vähän niitä slidereitä säätää... Ja ei se oikein auttanu. Framerate slideriki pahensi asiaa ku laitto 30fps. Mulla on konekki melkein tyhjä jo sitä uudelleen asennusta varten. (meinasin tehä ihan puhtaan asennuksen eli että kaikki poistuu) en tosin vielä, vissiin se p3d pitää vielä asentaa ja kokeilla niitä asetuksia🙁

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja seki jännä että nuo asetukset on ollu mulla aiemminki ja sitte yhtäkkiä se ei enää toimikkaan niillä ku pätkii. Eikö se tietokoneen puhdas uudelleen asennus tyhjennä sieltä niitä turhia tietoja niin ei ole heti täynnä sitte ne?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mie osaa nuita kuvia laittaa. Oisin laittanu kuvan melkein tyhjän koneen cpu tiedoista... Ja mitä tuhoa se tietokoneen puhdas uudelleen asennus voi simulle tehdä jos se on jo poistettu koneelta?

Lähetät kuvan ihan normaalisti Lisätoiminnot->Liitä kuvia-> lähetä ja sitten lähetät viestin. Sen jälkeen muokkaat sitä viestiä, poistat kuvan ja teet tuon aiemmin lähetyksen uudelleen.

Mutta joo tuo 3Gb taitaa olla lähes kaikille addon-koneille liian vähän. Onkos autogeniä miten paljon käytössä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voinko mie kokeilla uudelleen asentaa tuon koneen ihan kokonaan? Simu on poistettuna nyt. Ku mie vain että ku sillä lähtis kaikki turha ja tulis tilaa. Ja ne 2 autogen slideä taitaa olla dense kohdassa tai sitte pykälää vähemmän

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ne 2 autogen slideä taitaa olla dense kohdassa tai sitte se pykälää vähemmän

Jos ei autogeneillä ole väliä, niin niitä kannattaa pudottaa, vie performancea suhteellisen paljon. Ja kannattaa opetella yhteen viestiin asiat, eikä minuutin välein montaa viestiä, helpottaa lukemista  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaako siihen se autogen vegetation density? Vai mikä lie se olikaan

No se määrää puiden ja kasvillisuuden määrän, en tiedä mistä tuo välkkyminen johtuu. Kokeile josko Googlen kautta tärppäisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä johtuu se sitte että mulla jotkut puut vilkkuvat/muuttavat väriä/muotoa välillä ku lentää ja kattoo alas

Dynamic 3D autogen vegetation (itse en pidä päällä).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä näkyy, muttei puiden 3D -malleja.

Jos normi puut vilkkuu, ei antialias (siis reunanpehmennys) ole riitävä? Pääsee vilkutteluista eroon nVidian Inspectorilla. Tämä juttu vasta sitten loppuvaiheen säätämisessä (syö myös tehoja).

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.