Joona Väisänen

PMDG Global Flight Operations

7 viestiä aiheessa

PMDG julkaisi ensitietoja uudesta tuotteestaan (useamman vuoden ollut kehityksessä) FS EXPO18 messuilla viime sunnuntaina. Tästä ei näköjään ole mitään keskustelua vielä syntynyt. Käytännössä siis voit valita vaikkapa jonkin tietyn B777:n kartalta ja lentää sen johonkin. Se mihin paikkaan jätät sen koneen, sen voi myöhemmin joku toinen lentää pois vain sieltä ja täysin samasta kohdasta kenttää. Ohjaamossa kaikki katkaisijat ja kytkimet jäävät siihen asentoon kuin ne jätät. Tämä sisältää myös täydellisen ACARS/CPDLC-integroinnin. Portin saa pyydettyä tätä kautta, softa seuraa lentotuntejasi, lentokoneen osalta kaikki käyttötunnit yms rullaa koko ajan. Eli käytännössä siis saat koneen, jolla joku muu on lentänyt ennen. Nyt on esim katkaisijoiden tarkistukselle oikeasti perustetta, kun ei ole enää sitä samaa panel statea kuten yleensä. Et voi koskaan tietää, mitä yllätyksiä edellinen on jättänyt. Kaikkia koneita seurataan yksilöllisesti. Ilmeisesti ainakin kaikki koskaan rakennetut 747:t on jo lisätty ja koko ajan lisätään uusia koneita.

 

Tämä tulee sisältämään myös paljon muiden valmistajien konemalleja. Koneet sijoitetaan kolmeen eritasoiseen luokkaan. Ykkösluokassa toiminta ja integrointi (ainakin PMDG:n 777/747/737) on parasta. Ilmeisesti kakkosluokassa tulee erillisiä 2d ikkunoita, kun ykkösluokassa kaikki toimii suoraan mittareilta. Nyt myös Aerosoft on ilmoittanut, että Airbus Professional integroidaan ykkösluokassa. Eli vaikkapa säätiedot voit pyytää suoraan FMC:n kautta. Kaikkia ominaisuuksia en edes muistakaan. Niitä lisätään ilmeisesti vielä satoja lisää.

 

Virallista ensitietoa ei ole PMDG:ltä vielä tullut muuta kuin julkistus messuilla. Siinä varmasti sitten tullaan kertomaan lisää tästä. Tämä tulee olemaan varsin mullistava softa.

 

PS. PMDG:n forumillahan on koko firma jo haukuttu ihan paskaksi, kun porukka kuvitteli saavansa uuden lentokoneen, vaikka jo huhtikuun alussa vihjailtiin, että messuilla julkistetaan jotain uutta mitä ei ole ennen tehty ja mitä ei olla ikinä nähty simussa ennen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin virtuaaliyhtiöissä toimii varmasti kuin häkä. :thmbup: Tosiaan jotain järkeä ja etenkin realistisuutta lisää, kun tunnit (ja sitä kautta myös mahdolliset viat) rullaa koneyksilöissä jatkuvasti, mitä ei taas ”omalla käytöllä” tapahdu juurikaan, kun itsekin lennän lähes joka lennon eri yksilöllä. Ja varsinkin tuo, että kone jää juuri siihen tilaan ja paikkaan mihin joku toinen on sen jättänyt. Mielenkiinnolla odotan. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva kun avasit :thmbup: En oikein ymmärtänyt koko hommaa aerosoftin bussin previkka keskustelussa. Ihan mielenkiintoista :thmbup: (en siis katsonut sitä videota mistä mahd. olisi selvinnyt).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva kun avasit :thmbup: En oikein ymmärtänyt koko hommaa aerosoftin bussin previkka keskustelussa. Ihan mielenkiintoista :thmbup: (en siis katsonut sitä videota mistä mahd. olisi selvinnyt).

 

Eipä siitä ole muuta videota kuin messuilta esittelytilaisuudessa, jossa Robert Randazzo sitä esittelee ja näyttää kuvia mutta melko huonolaatuista sekin. Täytyy odotella virallista julkistusviestiä. Vielähän ei edes tiedetä mitä kaikkea softa tulee tekemään mutta uskon, että tulee olemaan melko mullistava juttu. Etenkin toi, että jatkossa voit valita koneen, jolla joku on lentänyt ennen sinua ja joku toinen lentää sinun jälkeen.

 

Nyt on myös helppo ymmärtää, miksi 777/747 (737?) sisältää valmiudet datalinkeille yms. 777:ssä COMM-sivulla on paljon vaihtoehtoja mutta ei toimintoja. Tätä touhua on taustalla kehitelty salassa samaan aikaan ja järjestelmät tuodaan toimivana koneisiin. Ilmeisesti pystyy myös lähettelemään viestejä muihin koneisiin yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep! Toisihan se lisärealismia esim. Virtual Finnairillekin, kun saisi lähteä lennolle edellisen lennon "jäljiltä"! Aerosofthan on liittymässä tuohon hässäkkään, Joten tämä olisi tulevaisuudessa kiva lisä ;)

 

Edit: Hieman ottaa kyllä pattiin etten ostanut (silloin kun rahaa oli) FSL:n bussia. No mutta saahan sitten yhtenäisen laivaston A319 - A333. On nimittäin rahaa palanut Prepariin, ja kaikki muu on valmiina. Ehkä sitten sääohjelma seuraavaksi. Odottavan aika on pitkä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kehittäjän lyhyt kuvaus softasta:

 

Every time you load the sim, you get whatever panel state you load with - perhaps you save a continuous state each time, perhaps not - at a location you set up through a menu structure, with whatever hours you put on the plane yourself. The plane doesn't quite have the feeling any plane out there in the real world does. After all, you're simply flying a copy of a plane thousands of others potentially have a copy of. You can't do that out in the real world. If you were to go to Dulles right now, you'd find N422WN at gate B50. Once the crew takes that plane, that plane is gone. I can't magically conjure up a second copy of it and start flying it around. When it gets to ATL, any other crew picking it up will get the aircraft in the state the last crew left it in - switches, accumulated hours, position, and so on. If a switch is out of position, the next crew will have to handle that. If the last crew parked it a couple degrees off the line, the next crew will notice (though it's not a big deal, it's just the imperfection of daily life). GFO brings that kind of experience into the sim. Oh yeah, and any airliner can be used in this system. You have the TFDi 717 and want to fly that around? Go for it. While the various devs may have differing levels of integration so far, updates to existing products could further integrate them, and/or new product can be developed with GFO integration in mind.

 

While you're in the plane, getting set up for departure, you may think to check the weather to throw in a departure runway. Right now, you might look at your weather add-on, or perhaps pull up a web page with a METAR on a second screen, or on your phone. Either way, you usually have to break some of the feeling of realism in order to do so. Same goes for checking the current and forecast weather for your destination, and maybe an alternate or two. As you get closer to your destination, you might look at FlightAware to get a gate assignment, if it's available - again breaking the realism in order to do so - or you might just "assign" yourself one. For some people, who are into statistics and data collection, they may manually write down fuel loads they start with, and end with, along with the various times - gate departure, takeoff, landing, and gate arrival - or they may log in to VATSIM to have all that tracked by VATAWARE, or a similar site. GFO brings that into the sim in an in-depth simulation of ACARS. You can request weather data via the CDU in the sim itself, which will get the data for you either from real world sources, the sim itself, or your add-on weather program (useful when you're using historical weather). You can request gates for an ever-growing list of airports, and it will give you a proper assignment for your aircraft type, operator, and so on. All of your times are tracked online, as well, so you don't have to manually track it, or log into an online network. Given that ACARS is out there, this opens up an interface for VAs to communicate to their pilots with ops messages. CPDLC will also be available down the line, so that controllers can log in and handle those functions: clearances, route changes (route pushes), and so on. That means Cross the Pond, and similar events will be slightly less painful, and quite a lot more realistic: position reports over HF are rare now.

 

Less interesting for the pilots here, but this also allows for ADS-C simulations (yes, -C, and it's oddly much older than -B ) for controller clients.

 

The short version? It's a way to take your simming experience and make that much more in-depth...no matter what you want to fly.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään