Sami Metsola

Active Sky X-Planelle

8 viestiä aiheessa

Ensin tuli syksy, sitten talvi ja kevät.... nyt vielä säät :thmbup:

 

Itse en tällä hetkellä ko. simua omista, mutta XP11 demoa tuli kokeiltua. Se miksi tähän edes vastaan johtuu tuskasta, jota FSX & Prepar -käyttäjät ovat jo vuosia raportoineet. Demoa kokeillessani koin saman tuskan, "ei prkl miten tää on niin vaikeeta". Kolmannella yrittämällä päätin, että nyt kyllä lähtee...

 

Todella hankalien ohjaimien asetuksien jälkeen (mulla on kaikkea sekaisin, mitä XP ei ymmärtänyt ollenkaan esim. Saitek:n kaasukahva ilman joikkaria joka pakettiin kuuluu) pääsin lentämään. Kokemus oli hyvin erilainen kuin FSX, mutta erittäin positiivinen. Jokaisessa default lentokoneessa ahdistusta aiheutti ohjaamo, joka on ahdistava koska zoomaus taaksepäin ei anna tilaa riittävästi ennenkun pilotin penkki tulee tielle :thmbdn: Tähän kuitenkin totean että ohjaamo koneessa kun koneessa on erittäin ahdas ;) Jotenkin tuosta pääsi aistimaan sen ahtauden, jota IRL -pilotit päivittäin kokevat. Mitään kameraohjelmaa ei demossa tietysti ole, joten kokemus vain demosta. Muutamia videoita katselleena tilanne kuitenkin vaikuttaa samalta.

 

Default kentät & maisemat ovat täysin eri luokkaa tässä simussa, ja erittäin hienoja jo sellaisinaan. Kiitoteiden korkeuserot ja yövalaistus on yksi asia jota jään todella kaipaamaan. Tässä kuussa julkaistava Aes: A319 on kuitenkin itselleni se, mitä tällä hetkellä simulaattoriin odotan. Pitkän odotuksen ja sairaan kalliin panostuksen päätteeksi jää FSX eläkkeelle ja P3Dv4.x tulee tilalle.

 

Jätän todellakin ikkunan auki XP -maailmaan, jollei Prepar miellytä? 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Todella hankalien ohjaimien asetuksien jälkeen (mulla on kaikkea sekaisin, mitä XP ei ymmärtänyt ollenkaan esim. Saitek:n kaasukahva ilman joikkaria joka pakettiin kuuluu) pääsin lentämään. Kokemus oli hyvin erilainen kuin FSX, mutta erittäin positiivinen. Jokaisessa default lentokoneessa ahdistusta aiheutti ohjaamo, joka on ahdistava koska zoomaus taaksepäin ei anna tilaa riittävästi ennenkun pilotin penkki tulee tielle :thmbdn: Tähän kuitenkin totean että ohjaamo koneessa kun koneessa on erittäin ahdas ;) Jotenkin tuosta pääsi aistimaan sen ahtauden, jota IRL -pilotit päivittäin kokevat. Mitään kameraohjelmaa ei demossa tietysti ole, joten kokemus vain demosta. Muutamia videoita katselleena tilanne kuitenkin vaikuttaa samalta.

 

 

Käsittääkseni demossa ei ole rajoitettu muuta kuin aika, joten Saitekin ohjaimien kanssa ei pitäisi olla ongelmaa. XP11 tunnistaa ainakin Saitekin erillisen kaasukahvan ja siinä on tuollainen visuaalinen asetustyökalu, joka näyttää mistä painikeesta tai akselista on kyse. Mielestäni tuota ei olisi voinut helpommaksi tehdä.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kuvakulman laajuus ja zoomaus ovat eri asioita. Oletuksena X-Planessa FOV on 60 astetta, joka on kovin kapea. Itselläni se on 80 astetta, jolloin pilotin penkin kanssa ei tule ongelmaa.

 

Kuvakulman laajuuttaa säädetään Graphics-välilehdeltä:

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites se nyt vähän mukaillen laulussa menikään "...nyt kaikki joukolla 'säätä ostamaan, säätä ostamaan'... :P

 

Heh joitakin tyrmääviä kommentteja näkyny, jotta muka "kauhian näköstä jälkeä ja elekää nyt ihmeessä ostako". ;D

Samaisia tahoilla tuntui olevan valitusta muistakin sääsoftista.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään