Guest Nikke72

FISD scenery asennus P3Dv4

41 viestiä aiheessa

Taidot ruosteessa - joitakin vuosia sitten tuli asenneltua erinäisiä maisemalisäosia FS2004:lle - nyt P3Dv4:n kanssa menee sormi suuhun. Voisiko joku ystävällisesti vääntää rautalankaohjeen siitä, miten tuohon P3D:hen noita maisemalisäosia asennetaan ja mitkä maisemalisäosat siinä toimii. Ja onko vanha ohje siitä missä järjestyksessä lisäosat tulee olla edelleen validi? Tarvitaanko jotain lisäohjelmaa lisäosien hallintaan? Jollain foorumilla varoiteltiin, että ilman "migraatiotyökalua(?)" menee P3D lisäosien asentamisessa hermot - vaikka se ilmeisesti mahdollista olisikin.

 

Ensimmäisenä tarkoitus olisi saada Etelä-Suomen photosceneryt ja keskeisimmät lentopaikat päivitettyä (EFHF, EFHK, EFTP, EFTU, EFLP, EFMA, EFMI ja EFPO) sen mukaan mitä saatavilla on.

 

Nikke

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän FISD:n tuotteissa ole installeria, joten samoin menee kun FSX:ssä. Lisäät vaikkapa ADDON SCENERY kansioon, tai teet sinne uuden kansion. Minulla Addon Scenery \ Europe \ Finland \ ja tuonne Suomimaisemat, lisäys scenerylibraryyn ja that's it. EFXX toimii ja photarit tietysti, Oulukin toimii ja joitain objekteja on myös Finnobjects 4.3:sta. Kokeilemalla selvii mikä toimii, mikä ei. Migration toolia tarvitsee mahdollisesti, jos asennuspolkua ei voi vaihtaa käsin, mutta tämähän koskee vain maisemia joissa on installeri mukana. Järjestys libraryssa sama.

 

Edit: Malmilla ei näy rakennuksia ainakaan, pohja kylläkin. Uusin EFXX löytynee Vatsimin scandinavian osaston sivuilta. http://vatsim-scandinavia.org/pilots/airports/finland/

 

E2: Tuota uudempaa pakettia en ole kokeillut, joten Malmihan saataakin siinä toimia? (sisältää myös ohjeen)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FISDstä en tiedä mitään, mutta yleisesti ottaen oikea tapa kai olisi tehdä "Prepard3D v4 add-ons" hakemiston alle kansio ja sinne add-on.xml tiedostoon konffata mistä sen maiseman tiedostot löytyy yms.

 

XMLn formaatti tälläinen (kaikkia XMLn elementtejä ei välttämättä tarvita):

 

<SimBase.Document Type="AddOnXml" version="4,0" id="add-on">

    <AddOn.Name>MyAddOn</AddOn.Name>

    <AddOn.Description>My Add-on developed by My Company.</AddOn.Description>

    <AddOn.Component>

        <Category>SimObjects</Category>

        <Path>Content\SimObjects\Airplanes</Path>

    </AddOn.Component>

    <AddOn.Component>

        <Category>Scenarios</Category>

        <Path>Content\Scenarios</Path>

    </AddOn.Component>

    <AddOn.Component>

        <Category>Scenery</Category>

        <Path>Content\Scenery\Scenery01</Path>

        <Name>Scenery01</Name>

    </AddOn.Component>

    <AddOn.Component>

        <Category>Scenery</Category>

        <Path>Content\Scenery\Scenery02</Path>

        <Name>Scenery02</Name>

    </AddOn.Component>

    <AddOn.Component>

        <Category>DLL</Category>

        <Path>MyFirstDll.dll</Path>

        <DLLType>PDK</DLLType>

    </AddOn.Component>

    <AddOn.Component>

        <Category>DLL</Category>

        <Path>MySecond.dll</Path>

        <DLLStartName>MyStartFunc</DLLStartName>

        <DLLStopName>MyStopFunc</DLLStopName>

    </AddOn.Component>

    <AddOn.Component>

        <Category>Texture</Category>

        <Path>Textures/Global</Path>

        <Type>GLOBAL</Type>

    </AddOn.Component>

</SimBase.Document>

 

Kelatkaa noin 5 minuutin kohdalle niin tuossa tuota selitetty:

varmaan jotain parempiakin ohjeita löytyy ja jos asia oikeasti kiinnostaa niin P3Dv4 SDKn dokkareissa (http://www.prepar3d.com/SDKv4/LearningCenter.php) löytyy enemmän.

 

Tosin kaikki kaupallisetkaan maisemat tee tuolla LMn SDK kuvailemalla tyylillä. Voihan sitä FSXää toistaa toki loputtomiin eikä opetella uutta  >:(

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä vaan, kyllä tossa päivän pari saa naputella jos muuta tekemistä ei ole. Tai sitten vaan lisää maisemat libraryyn ::) (on ne sitten asemalla C: X: tai Q:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä vaan, kyllä tossa päivän pari saa naputella jos muuta tekemistä ei ole. Tai sitten vaan lisää maisemat libraryyn ::) (on ne sitten asemalla C: X: tai Q:)

 

Sitten voi taas kysellä ja tuskailla forumeilla, kun P3Dn versio päivittyy ja systeemit niin sanotusti vituillaan ;D

 

Eihän tossa nyt mene kuin 2-3 min / maisema. Eihän siitä tarvi kuin add-on.xml kopioida ja muuttaa polkua ja kopioida ne maisemat jonnekin P3Dn ulkopuolelle.

 

FISDn suhteen ei tietoa miten toimi ylipäätään P3Dssä, mutta yleisellä tasolla tuo on oikea tapa. Jokainen toki tyylillään, mutta tekemällä "oikein" kenties voi vähentää omaa tuskaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten voi taas kysellä ja tuskailla forumeilla, kun P3Dn versio päivittyy ja systeemit niin sanotusti vituillaan ;D

 

Sen takiahan täällä ollaan ;D

 

Ei vaan, aion kyllä sijoittaa maisemat simukansion ulkopuolelle (siten kun se mahdollista on). Tuohon .xml -hässäkkään en ainakaan vielä mukaan lähde. Lisäosat joissa ei installeria ole, voivat olla missä tahansa. Sittenkun se simu asennetaan uudelleen, niin kansio vain talteen. On totta että olisi näppärää, jos filuja ei ollenkaan tarvitsisi laittaa mihinkään simun omaan kansioon vaan simu löytäisi ne noiden polkujen perusteella. Muistaakseni kuitenkaan FISD:n tekeleissä ei juuri muuta ole kuin maisemakansio, joka on siis helpointa vaan lisätä libraryyn.

 

Mutta joo, asiaa täytyy miettiä kunhan pääsee FSX:stä eroon ja P3Dv4 menee puhtaalle pöydälle. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tuohon .xml -hässäkkään en ainakaan vielä mukaan lähde. Lisäosat joissa ei installeria ole, voivat olla missä tahansa. Sittenkun se simu asennetaan uudelleen, niin kansio vain talteen.

 

Sehän tuossa xml:ssä on ideana. Kunhan et poista niitä lisäosien kansiota ja palautat xml:t niin kaikki on siinä. Toki ei varmaan käytännössä mene noin helposti, koska kehittäjät eivät ole tehneet juttuja niin kuin pitäisi. Varmaan osittain ihan jostakin hyvästä syystä ja osaa varmaan laiskuuttaan tai osa on ihan pre-P3D kamaa jota innolla tungetaan v4een.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin Mika, siis se .xml on kehitetty juuri sen takia, että simu löytää ne tiedostot automaattisesti, eikä tarvitse alkaa niitä manuaalisesti lisäilemään addon sceneryyn. Eli vanhalla tavalla uudelleen asennuksen jälkeen kaikki maisemat pitää käsin lisätä scenery libraryyn vaikka se kansio olisikin tallessa. Add-on.xml metodilla voit asentaa sceneryt mihin tahansa kansioon ja luoda add-on.xml tiedoston, jossa määrität sceneryn sijainnin ja kun seuraavan kerran käynnistät simulaattorin, kysyy simulaattori vain "haluatko aktioida sceneryn X" johon painamalla kyllä scenery aktivoituu automaattisesti. Tämän jälkeen simun uudelleen asennus on hyvin yksinkertaista, koska vain simu täytyy poistaa eikä sceneryihin tarvitse koskea millään tavalla. Simun uudelleenasennuksen jälkeen se kysyy taas haluatko aktivoida sceneryn X ja siinä naksuttaa kyllä jokaiseen ja kaikki toimii. Säästää huomattavasti aikaa ja harmaita hiuksia verrattuna siihen, että käsin lisäisi ja etsisi jokaisen sceneryn erikseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärsin kyllä ;D Tuli vain mieleeni, että miten Matt (videolla) tietää onko jokin installeri asennellut filuja simun omiin kansioihin, vai tietääkö? Ja tulihan noita ohjeita katseltua jo v4 julkaisun jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärsin kyllä ;D Tuli vain mieleeni, että miten Matt (videolla) tietää onko jokin installeri asennellut filuja simun omiin kansioihin, vai tietääkö?

 

Itse olen luonut työpöydälle väliaikaisen kansion johon asennan tiedostot ja sitten siirrän ne lisäosat sisältävään kansioon ja luon add-on.xml tiedoston.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen luonut työpöydälle väliaikaisen kansion johon asennan tiedostot ja sitten siirrän ne lisäosat sisältävään kansioon ja luon add-on.xml tiedoston.

 

Ahaa nyt ymmärrän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin Mika, siis se .xml on kehitetty juuri sen takia, että simu löytää ne tiedostot automaattisesti, eikä tarvitse alkaa niitä manuaalisesti lisäilemään addon sceneryyn. Eli vanhalla tavalla uudelleen asennuksen jälkeen kaikki maisemat pitää käsin lisätä scenery libraryyn vaikka se kansio olisikin tallessa. Add-on.xml metodilla voit

...

 

Johan FSXkin käyttää xml-tiedostoja. Esimerkiksi samasta kansiosta, jossa FSX.cfg sijaitsee löytyvät dll.xml, exe.xml,... Pääasiassa niissä sijatsee oheissoftien (myös laitteiden) asetuksia ja sijaintitietoja ja ne ladataan automaagisesti joka kerta simua käynnistettäessä. Esimerkiksi SODE tuikkaa jälkensä molempiin (dll.exe ja exe.xlm).

 

Periaate on siis sama kuin P3D v4:ssä. Maisemia tai simobjekteja vain ei FSXssä vielä ladata xml-tiedoston kautta eikä FSXssä noita tarvitse manuaalisesti editoida - paitsi jos jotain menee esimerkiksi asennusvaiheessa pieleen.

 

Pekka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen luonut työpöydälle väliaikaisen kansion johon asennan tiedostot ja sitten siirrän ne lisäosat sisältävään kansioon ja luon add-on.xml tiedoston.

 

Alkaa simulevy täyttyä scenuista yms.  Ajattelin siirtää sceneryt omalle levylle, mutta nyt tuottaa vaikeuksia taas..

Olen luonut työpöydälle väliaikaisen kansion, jossa kaikki lisä sceneryt...kerrot luovasi add-on.xml tiedoston...kertokaa tyhmälle kuinka se tehdään..yritän sitten päästä taas palanmatkaa etiä päin.

 

yst. Jussi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en vielä ole mitään tehnyt, mutta haulla löytyy tuo .xml (voiko tuohon vain jatkaa)? Voi tai ei, niin ainakin sen voi kopioida, ja muuttaa. Eli laittaa tarvittavat arvot tuonne, ja valmiin filun sitten siirtää minun tapauksessani osoitteeseen:  C:UsersSteveDocumentsPrepar3D v4 Add-ons (vai menikö edes sinnepäin) ;D Katso ainakin tuo video, ja tutki mitä kerrotaan SDK -manuskoissa. 

 

Windows haulla löytyy...

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

...ja selaimeen aukeaa

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä näköjään ORBX haluaa kertoa simulle mistä on ladattavissa Orbx ObjectFlow 2 ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Itse en vielä ole mitään tehnyt, mutta haulla löytyy tuo .xml (voiko tuohon vain jatkaa)? Voi tai ei, niin ainakin sen voi kopioida, ja muuttaa. Eli laittaa tarvittavat arvot tuonne.

 

c:\...\users\Prepar3d\Prepar3D v4 Add-ons hakemistoon pitää jokaiselle lisäosalle tehdä kansion ja sinne kansion sisälle add-on.xml tiedosto.

Siinä XMLssä polut missä se maisema oikeasti on. Mikään ei kai estä laittamassa itse maisemaakin tuonne kansioon, mutta ei siinä hirveästi järkeä ole. Prepar3D v4 Add-ons kansiossa pitäisi olla jotain, jos on asentunut oikeasti v4:lle järkevästi tehtyjä lisäosa ja siitä XMLstä voi ottaa mallia ja muokata. Jos ei niin tossa malli-template maisemille.

 

<SimBase.Document Type="AddOnXml" version="4,0" id="add-on">

 <AddOn.Name>Maisema</AddOn.Name>

 <AddOn.Description>Maiseman kuvaus</AddOn.Description>

 <AddOn.Component>

   <Name>Maisema</Name>

   <Category>Scenery</Category>

   <Path>X:\maisemahakemisto\Scenery</Path>

 </AddOn.Component>

 <AddOn.Component>

   <Category>Texture</Category>

   <Path>X:\maisemahakemisto\Texture</Path>

   <Type>GLOBAL</Type>

 </AddOn.Component>

</SimBase.Document>

 

Mutta jos homma ei tosta yllä linkatusta youtube-videostakaan aukea niin ehkä ei kannata yrittää. Tekee sitten mielummin "FSX tavalla" sieltä valikoiden kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ohhoh. Nyt voisi sanoa jo, että menee säätämisen puolelle!  :o

 

Niin, sen maiseman asennusohjelmanhan pitäisi se tehdä eikä käyttäjän noihin puuttua. Simuun halutaan asentaa maisemia ennen ajanlaskua niin sitten homma on tälläistä tiedostojen kopiointia ja konffifileiden säätämistä.

 

Olet ihan oikeassa, että tuo on ihan älytöntä ja pitäisi kieltää tälläiset "kopio tiedostot y hakemistoon x" maisemat. Itse nykyään skippaan tuollaiset ja mielummin lennän sillä aikaa kuin pelleilen niiden kanssa joissa tekijä on joko osaamaton tai laiska tekemään asennusohjelman.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laita nyt juhanille, ja minullekin jokin valmis itse tekemäsi tiedosto näytille, ja avaa sitä hieman? Eipä tuo vaikealta vaikuta.

 

Edit: Oikeastaahan se kyllä selviääkin, kun vertaa laittamaani .xml => sinun esimerkki. Silti jos jaksat, voisit boldata kohdat jotka olet itse syöttänyt, ja mitkä kaikki on pakollisia, sekä hieman avata vielä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Laita nyt juhanille, ja minullekin jokin valmis itse tekemäsi tiedosto näytille, ja avaa sitä hieman? Eipä tuo vaikealta vaikuta.

 

Tuossahan se jo oli?

 

1. Teet sinne prepar3d v4 Add-ons kansioon hakemiston maisema

2. Teet sinne maisema kansioon add-ons.xml tiedoston johon copy&pastet tuo mallin ja muutat nuo boldatatut kentät oikeiksi. Nimet on nimiä ja ne voi olla mitä haluaa, mutta path kohdassa pitää olla se polku jossa maiseman tiedostot oikeasti ovat. Ne kannattaa nyt tietysti pistää jonnekin ihan simukansion ulkopuolella tyyliin X:\maisema\maisema1, X:\maisema\maisema2 jne.

 

<SimBase.Document Type="AddOnXml" version="4,0" id="add-on">

  <AddOn.Name>Maisema</AddOn.Name>

  <AddOn.Description>Maiseman kuvaus</AddOn.Description>

  <AddOn.Component>

    <Name>Maisema</Name>

    <Category>Scenery</Category>

    <Path>X:\maisemahakemisto\Scenery</Path>

  </AddOn.Component>

  <AddOn.Component>

    <Category>Texture</Category>

    <Path>X:\maisemahakemisto\Texture</Path>

    <Type>GLOBAL</Type>

  </AddOn.Component>

</SimBase.Document>

 

3. Toista vaiheet 1 ja 2 kaikille maisemille

 

Tämän jälkeen voit vetää simun vaikka sileäksi ja niin kauan kuin sulla on maiseman varsinaiset fileet path-kohdan osoittamassa paikassa tallessa ja prepar3d v4 add-ons hakemistossa tekemäsi XMLt niin maisemat pitäisi olla mukana heti uudessa asennuksessa ilman että tarvitsee tehdä mitään. XMLn eri elementien tarkoitukset ja arvot löytyy SDKn dokkareista, mutta eiköhän tuolla kaikki perusmaisemat mene, jos ovat mennäkseen. Nämä xml:t pitäisi siis kehittäjän alunperin tehdä eikä loppukäyttäjän. Siitä en mene takuuseen, että vaatiiko jotkut maisemat kuitenkin joidenkin tiedostojen kopiointia itse P3Dn hakemistojen alle tai voiko ne kaikki olla sen ulkopuolella ja vain xml:n osoittamassa paikassa.

 

Mutta toi oikea tapa asentaa lisäosat P3Dlle. Toki asennusohjelman pitäisi tehdä tuon käyttäjän puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juhanille ja muillekin säätäjille tiedoksi ;D

 

add-on.xml -tiedoston voi tehdä notepad (muistio) -tiedostosta tallentamalla ko. tiedoston sillä nimellä, tai kirjoittamalla tiedoston valmiiksi ja muuttamalla nimen add-on.xml -muotoon .

 

Ja eikun säätämään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä toimii :thmbup:

 

Koko hommaan olisi mennyt aikaa muutama minuutti, "muttakun" piti poistaa aikaisemmat maisemat, ottaa kuvat ja ORBX Vectorin takia korjailla korkeusvirheet ym... ym.

 

Luomani (kopioimani tiedosto) Muutokset boldattuina:

 

<SimBase.Document Type="AddOnXml" version="4,0" id="add-on">

  <AddOn.Name>EFXX</AddOn.Name>

  <AddOn.Description>UUSIN EFXX</AddOn.Description>

  <AddOn.Component>

    <Name>EFXX</Name>

    <Category>Scenery</Category>

    <Path>E:EFXXScenery</Path>

  </AddOn.Component>

  <AddOn.Component>

    <Category>Texture</Category>

    <Path>E:EFXXTexture</Path>

    <Type>GLOBAL</Type>

  </AddOn.Component>

</SimBase.Document>

 

EFXX sisältää myös MESH-datan, mutten siihen nyt puuttunut.

 

Kun lisäät .xml -tiedoston simulaattori kysyy? (täytyy muistaa että tätä kysytään vain yhden kerran, eli jos vastaat ei niin joudut poistamaan ko. tiedoston / Käynnistämään simun ilman tiedostoa / lisäämään tiedoston uudelleen, jolloin simu taas osaa kysyä do, or not to do.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Lisäys libraryyn on tapahtunut, kuten Tomi jo kertoikin.

 

[ attachment removed / expired ]

 

EFHK default

 

[ attachment removed / expired ]

 

EFHK EFXX

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tämä viimeisin EFXX on tehty lähinnä verkkolentäjiä varten, joten taajuudet ja kiitotiet + rullaustiet ja niiden merkinnät ovat kohdillaan. Rakennuksiakin löytyy useilta kentiltä (terminaali yms.)

 

Suuri kiitos Tomille :thmbup: Kyllä tämä pitkässä juoksussa on kannattavaa, eikä vie paljon aikaa ja on helppoakin.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Suuri kiitos Tomille :thmbup: Kyllä tämä pitkässä juoksussa on kannattavaa, eikä vie paljon aikaa ja on helppoakin.

 

Joo! Varsinainen hyöty tulee vasta sitten, kun tulee P3D-päivityksiä tai haluaa asentaa koko simun uusiksi. Muutaman minuutin tuhraaminen nyt xml:n kanssa säästää silloin mukavasti aikaa ja vaivaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Olet ihan oikeassa, että tuo on ihan älytöntä ja pitäisi kieltää tälläiset "kopio tiedostot y hakemistoon x" maisemat. Itse nykyään skippaan tuollaiset ja mielummin lennän sillä aikaa kuin pelleilen niiden kanssa joissa tekijä on joko osaamaton tai laiska tekemään asennusohjelman.

 

 

Tässä nykyisessä maailmassa on moni asia mennyt ihan ylösalaisin entiseen verrattuna. Esimerkiksi kaupassa ei voi enää luottaa siihen, että isommassa pakkauksessa kaiken saa halvemmalla. Samoin näyttää olevan näiden simujen kanssa.

 

FSX:ssä (ja sitä ennen FS9:ssä) nimenomaan halusin asentaa kaikki maisemat käsin jos mahdollista, koska monien asennusohjelmat laittoivat ne lupaa kysymättä sinne addon scenery-kansioon satunnaisilla nimillä. Sellaiselle käyttäjälle kuin minä, jolla oli/on "miljoona" maisemaa se oli aivan mahdoton tilanne. On lähes mahdoton löytää jotain maisemaa järjettömän monien joukosta yhdestä ja samasta kansiosta, kun sitä pitää editoida tms. Minulla maisemat on lajiteltu maanosittain ja maittain ja maisemakansion nimet ICAOn koodien mukaisessa järjestyksessä sielläkin. Löytyvät näin sekunneissa, kun niille pitää tehdä jotain.

 

Lisäksi jotkut asennusohjelmat tekivät jotain sellaista, mitä en niiden halunnut tekevän (esimerkiksi asensivat jotain sellaista mitä en halunnut). Tähänkin manuaalinen asennus tepsi. Nekin, joissa oli asennusohjelma asensin ensin dummy-kansioon ja kopioin sieltä haluamaani paikkaan. Ainoa poikkeus olivat kaupalliset maisemat, jotka eivät toimisi, jos ne manuaalisesti asentaisi (suojaukset tai ohjelmien tekemät muutokset FSX:n xml-tiedostoihin tosin niitäkin saattoi mahdollisesti muokata asennuksen jälkeen).

 

Pekka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sellasta vaan noista P3D:n add-on.xml:stä, että ei niistä tarvitse tarvitse tehdä turhan isoja xml-tiedostoja.

 

Elikäs jos on skene, missä on vain scenery ja texture hakemistot, eikä mitään skenen ulkopuolisia libraryjä, tekstuureita jne, niin silloin riittää kun laittaa Mikan esimerkin seuraavasti.

 

<SimBase.Document Type="AddOnXml" version="4,0" id="add-on">

  <AddOn.Name>EFXX</AddOn.Name>

  <AddOn.Description>UUSIN EFXX</AddOn.Description>

  <AddOn.Component>

    <Name>EFXX</Name>

    <Category>Scenery</Category>

    <Path>E:\EFXX</Path>

  </AddOn.Component>

</SimBase.Document>

 

Eli turhaa sille simulle on laittaa sinne kahta erillistä hakemistoa haettavaksi, kun riittää se skenen päätaso.

Lisäksi ainakin aiemmin P3D:ssä oli muistaakseni jonkinlainen bugi, joka aiheutti 'takkuilua', jos noita Mikan mallin xml-tiedostoja oli simussa paljon. En tiedä liekö jo LM korjannut ko bugin.

Silloin jos skene tarvitsee myös jotain erillistä libraryä, tekstuurisettiä jne, silloin ne tulee tietty sinne erillisinä <AddOn.Component>:na.

 

Samaan xml:ään voi tietty yhdistää esim saman alueen/maan/tekijän skenejä, jos näin haluaa tehdä.

 

Jokunen ilmanen ja maksullinen softakin löytyy, millä noita voipi väsäillä, niin ei tarvitse käsin niitä väkertää.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään