Mikko Kärkkäinen

P3Dv3.4 ja AS2016 -ongelma

44 viestiä aiheessa

Jostain kumman mielenhäiriöstä yritin asentaa P3D:tä uudelleen koneelle. Olisi ollut hauskaa päästä Miragella Ranskan taivaalle. Hommat sujuivat suht hyvin Active Skyn asennukseen asti. Herjaa jotain, ja kun en ole propellihattu, niin en ymmärrä missä vika piilee.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jostain kumman mielenhäiriöstä yritin asentaa P3D:tä uudelleen koneelle. Olisi ollut hauskaa päästä Miragella Ranskan taivaalle. Hommat sujuivat suht hyvin Active Skyn asennukseen asti. Herjaa jotain, ja kun en ole propellihattu, niin en ymmärrä missa vika piilee.

Sim's SDK folder.  ;)

Eli P3D varmaan sisältää tuon SDK kansion, josta löydät eri simconnect versioita. Ei varmaan haittaa jos asentaa kaikki simconnect versiot mitä sieltä löytyy, eri lisäosat käyttävät eri versioita, mutta tässä siis pyydetään SP2/Accelerator versiota.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä tuommoista kansiota ole. Hitto mitä säätämistä taas.

Minähän en tarkkaan tiedä, kun en P3D:tä omista, mutta näin sanotaan netissä:

Using Legacy SimConnect Versions

Some third party add-on software requires an older version of SimConnect than the most current one. In the same folder as your Prepar3D.exe, go to the "\redist\Interface" folder. There are multiple different legacy versions of SimConnect available:

ESPv1

FSX-RTM (Flight Simulator X)

FSX-RTM-JPN (Flight Simulator X, Japanese)

FSX-SP1 (Flight Simulator X: Service Pack 1)

FSX-SP1-RUS (Flight Simulator X: Service Pack 1, Russian)

FSX-SP2-XPACK (Flight Simulator X: Service Pack 2 with Expansion)

Each of the legacy versions of SimConnect can be installed by following the instructions in their root folders. For most, you can install them using their respective .msi files.

http://www.prepar3d.com/SDKv3/LearningCenter/utilities/simconnect/simconnect.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi. Kyseinen kansio on simun juuressa ja nimeltään "redist-->interface-->FSX--SP2-XPACK-->retail-->lib". Tuolta löytyy kyseinen SimConnect.msi

T; Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin on mullakin...ei asennu ei kirveelläkään.

Kertokaa mulle joku miten tommonen kuva otetaan ja liitetään viestiin, niin voisin selventää vaikerrustani..

Yst. Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin on mullakin...ei asennu ei kirveelläkään.

Kertokaa mulle joku miten tommonen kuva otetaan ja liitetään viestiin, niin voisin selventää vaikerrustani..

Yst. Jussi

Yksinkertaisimmillaan painat prt sc ja ja avaat ms paintin ja liität (ctrl+v painamalla) sen sinne. Leikkaat virheilmoituksen siitä kuvasta ja liität sen taas uutena kuvana. Lopulta tallennat sen ja lähetät tänne viestissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt toimii ActiveSky ja muut härpäkkeet. Olin lähes 100% varma, että tää projekti kusee aivan täysin. Että kerrankin näin. Mutta eräs asia ihmetyttää; kun avaan tietokoneen niin P3D käynnistyy itsekseen automaattisesti. Katselin CCleanerista, että ei pitäisi, mutta tekee kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö sieltä CCleanerin Tools -> Startup-kohdasta tosiaan löydy mitään asiaan viittaavaa?

Sitten tuosta kuvien laitosta vielä (Joona jo kertoikin alun), että tämä foorumi hyväksyy vain korkeintaan 800 pikseliä leveät tai 200 kB suuruiset kuvat. Esimerkiksi ilmaisella IrfanView-ohjelmalla kuvan voi helposti muokata vaatimukset täyttäväksi.

Lopuksi on vielä "epävirallinen este". Viimeisen vuoden? aikana tämä purkkisofta on alkanut takkuilemaan kuvien lähetyksen kanssa. Kuvien liittäminen ei (ainakaan minulla) onnistu eka yrittämällä. Pitää yrittää toisen kerran. Joskus vasta kolmannella homma toimii.

Pekka

Edit: Muistinkin nyt, että foorumilla on pysyväisviestinä (sticky) ohje kuvien laitosta: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,74139.0.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa olen ihmetellyt jo tovin, välillä käynnistyy ja toisin taas ei itsekseen. Mikä lie säätelee starttaamista...?

En tiedä toimiiko vielä Win10:ssä mutta Win7:ssä vielä voit käynnistää msconfig.exe'n ja sieltä Startup/Käynnistys-välilehdeltä tarkistaa kaikki automaattisesti käynnistyvät ohjelmat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikä ongelma seuraava.

Installeri asentaa ohjelman kohteeseen C/Program Files (x86) ja tekaisee sinne kansion HiFi.

Sitten installeri kyselee missä Prepar sijaitsee ja valitsee ihan itsekseen oikean levyn..eli D, jonne simu on sijoitettu.

Käynnnistän simun ja Activen ja kohta ilmestyy ohiesen kaltaiset ilmoitukset, joista en saa tolkkua.. mitä pirua ne tahtoo.

Kun lopulta painan tuon error viestin lootan OK:ta sulkeutuu niin simu kuin Active Sky.

Mikähän tässä nyt tökkii muu kuin ymmärryksen puute.. Nyt sitte kokeilen liitttää kuvia annetuilla ohjeilla...Kiitos Mikko ja Joona

Heh.. sehän onnistu

Olen vielä muokannut mainittuja kansioita niin, että minulla on Active Sky:n täydet oikeudet...mikäli olen yhtään ymmmärtänyt tuosta sepustuksesta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikä ongelma seuraava.

Installeri asentaa ohjelman kohteeseen C/Program Files (x86) ja tekaisee sinne kansion HiFi.

Jos vain voi valita, niin mitään simujuttuja ei kannata asentaa Program Files (x86) kansioon.

Ensimmäisen kuvan viesti tarkoittaa myös sitä, että virustorjunta ohjelma(t) ei(vät) saa blokata Active Sky kansiota, eikä simussa olevaa as_srv kansiota eikä virheilmoituksessa nimettyjä dll tiedostoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos vain voi valita, niin mitään simujuttuja ei kannata asentaa Program Files (x86) kansioon.

Ensimmäisen kuvan viesti tarkoittaa myös sitä, että virustorjunta ohjelma(t) ei(vät) saa blokata Active Sky kansiota, eikä simussa olevaa as_srv kansiota eikä virheilmoituksessa nimettyjä dll tiedostoja.

Ohjasin uuden asennuksen suoraan D asemalle ja ainoa virustorjunta Deffender oli pois kytkettynä....Ei muutosta ihan samat ilmoitukset

yst. Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä tietysti... eihän nämä voi millään mennä sillai helposti....  :)

Tuota noin... toimiiko Active sky ilman simua? Sen pitäisi ladata sää ja pystyt tutkimaan sitä jne.

Onhan Active Sky asetuksissa simun tiedostopolku oikein asetettu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkein 24 tuntia jaksoin. Kyllä tää P3D on aivan järkyttävä paskasaavi! Ei ikinä enää. Hyi helv****. Näin komealta näytti Ranskassa:  :thmbdn: >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkein 24 tuntia jaksoin. Kyllä tää P3D on aivan järkyttävä paskasaavi! Ei ikinä enää. Hyi helv****. Näin komealta näytti Ranskassa:  :thmbdn: >:(

Turha syyttää simua jos itse sählää. :thmbdn:  >:(

Jos tuo olisi yleistä niin olisit siitä jo kuullut  

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en ole ikinä päässyt sinuiksi FSX:n ja P3D:n logiikasta. Pelkkää virheilmoitusta ja bugia koko softa. Ottaa niin paljon päähän, että on tullut rahaa näihin laitettua. Ärh  :P

Muokkaus: enkä nyt keksi mitä sähläsin. Asensin simun ja pari lisuria, ja tuolta näytti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en ole ikinä päässyt sinuiksi FSX:n ja P3D:n logiikasta. Pelkkää virheilmoitusta ja bugia koko softa.

Paskanmarjat. Mulla ei ole P3Dv4 kanssa ollut juuri mitään ongelmia. Onhan siinä laittamista, kun kaikki pitää tehdä ulkoisilla softilla mutta melkoista paskapuhetta, että olisi jotenkin buginen tai jatkuvia virheilmoituksia. FSX:n kanssa se oli noin mutta se onkin 10v vanha softa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä tietysti... eihän nämä voi millään mennä sillai helposti....  :)

Tuota noin... toimiiko Active sky ilman simua? Sen pitäisi ladata sää ja pystyt tutkimaan sitä jne.

Onhan Active Sky asetuksissa simun tiedostopolku oikein asetettu?

Juu kyllä se kertoo säätilan eri kentillä, mutta ei osaa toimia simun kanssa??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kyllä se kertoo säätilan eri kentillä, mutta ei osaa toimia simun kanssa??

Ja tarkistit, että ActiveSky löytää simun? Eli tiedostopolut ovat oikein?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paskanmarjat. Mulla ei ole P3Dv4 kanssa ollut juuri mitään ongelmia. Onhan siinä laittamista, kun kaikki pitää tehdä ulkoisilla softilla mutta melkoista paskapuhetta, että olisi jotenkin buginen tai jatkuvia virheilmoituksia. FSX:n kanssa se oli noin mutta se onkin 10v vanha softa.

Onneksi olkoon jos olet pärjännyt ilman ongelmia. Mulla on taas ihan eri kokemuksia. P3D on minusta sama vanha FSX-kökkö kauniimmassa kuoressa. Mutta ei tästä kai kannata vääntää. Ehkä mun kannattaa vain yksinkertaisesti pysyä kaukana tuosta softasta, kun en vain osaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään