Matti Westerholm

Aerosoftin A318\319

6 viestiä aiheessa

Ostin hienon airbussin, mutta en pääse sillä lentelemään, kun en ohjeista huolimatta saa sitä käyntiin. Jostain syystä, vaikka tekee ns. alkutyöt (tarkistaa, että on parkkijarru päällä, pyyhkijät pois päältä, enginet normaaliasennossa jne.),ja kun sitten laittaa molemmat batteryt päälle, niin kaikkialla palaa "fault" valot. Pitääkö niitten palaa? Olisiko olemassa netissä ohje, miten järjestyksessä kaikki toimenpiteet koneen käynnistämiseksi tehdään, kun en ole löytänyt. Anteeksi, että olen näin huono, mutta aika innokas harrastaja kuitenkin. Kiitoksia teille kaikille ja olen onnellinen, että saan olla mukana!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Patterit päälle, ja oikeanpuoleisesta matolootasta AIRCRAFT STATE ja READY FOR TAKEOFF, niin pääset kokeilemaan suoraan lentämistä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähimmällä lukemisella ja muistamisella pääsee (mikäli Lontoon murre taittuu), kun hakee netistä youtube-videoita, joissa hommat on neuvottu kädestä pitäen. Niitä on siellä vaikka kuinka. Huonoimmat videot ovat vain tekijöidensä *****jatkeita, joista ei paljon muuta kostu kuin "kato nyt miten hyvin mä tämän osaan", mutta en viitsi tarkemmin selvittää katselijalle. Parhaimmat taas on tehty niin, että aloittelijakin pääsee hyvin kärryille ... siis siiville.

Noista minä aikoinaan opettelin tämän tietokoneavusteisen lentämisen liikennekoneilla (en tosin Aerosoftin busseilla). Se oli ainoa toimiva keino tällaiselle vanhukselle. Jos olisin lukenut xxx sivua ohjeita, niin olisin jo unohtanut sivuilla xx kerrotut asiat ennen kuin olisin edes päässyt sivuille xxx.  :)

Kun näkömuisti ja "tekemismuisti" on mukana, tarttuvat toimenpiteet paremmin vanhaankin mieleen. Nuoremmet toki voivat käyttää sitä manuaaleista opiskelumenetelmääkin tai ihan miten vain mikä kenellekin parhaiten sopii. Muisti on kuin teflonpannu. Nuorena se on kuin kulunut sellainen. Siihen tarttuu kaikki kiinni. Vanhana taas muisti muistuttaa uutta pannua, johon mikään ei tartu.  ???

Kun on ensin saanut lotjan tulille ja päässyt jotenkin kentältä toiselle, voi sitten tarkentaa tietojaan vaikkapa noista manuaaleista.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään