Jukka Immonen

EFJO for FSX

11 viestiä aiheessa

Hei

löytyykö mistään EFJO FSX:lle? se FSnordic scenery on FS2004 versio, eikä oikein ole toimiva ainakaan minun FSX:ssä (kiitotietä ei ole, default koneet ovat rakennuksen sisällä jne.) Katsoin, että TruSceneryllä on maksullinen EFJO X-Plane:lle, toimisikohan tuo FS:ssä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on myös tuo EFxx-paketin EFJO, joka on sukunimikaiman FISDin FS2004lle tehdystä EFJOsta muokkaama maisema. Parempaakaan ei ole ellei itse tee.

Eivät taida XPlanen maisemat toimia lainkaan FSXssä.

P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

latasin tuon EFXX koneelleni ja FSX:ään, mutta lentokentät ovat default, eivät siis muutu miksikään?

Lisäsitkö myös file libraryyn?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä sinulla on Windowsin versio 7 etkä ole tietoinen siinä olevasta bugista, joka estää tavanomaisen maiseman lisäämisen ilman lisätemppua, joka on kuvattu mm. tässä:

videossa.

En tiedä esiintyykö sama bugi myös uudemmissa Windowsin versioissa 8 ja 10. Joka tapauksessa sinulla tulee olla alla olevan kaltainen merkintä scenery.cfg-tiedostossa:

[Area.626]

Title=EFxx

Local=Addon Scenery\Finland\EFxx   //Tämä on minun koneeltani joten sinulla tämä polku ja nuo numerot ovat todennäköisesti erilaiset.

Active=TRUE

Required=FALSE

Layer=626

Scenery.cfg-tiedosto löytyy kansiosta C:\ProgramData\Microsoft\FSX   //Näin ainakin Windows 7:ssä, joka minulla on

Pekka

Edit: Siinä EFxx-paketissa on joitakin kenttiä, joista on olemassa paremmat versiot muualla. Yksi sellainen taisi olla EFRO (Rovaniemi), josta Tatu on tehnyt pari kertaluokkaa paremman version. Nämä tällaiset kannattaa poistaa EFxx-paketista (tai muuttaa niihin liittyvien tiedostojen päätteet joksikin muuksi), jotta ei tule päällekkäisyyksiä. Ne vain sotkevat kenttiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka tuosta EFXX-setistä.

Mitenkä on toimiiko sulla ATIS-taajuudet esim EFLP ja EFJY kentillä?

Mulla ei ainakaan noilla kentillä ko ATIS-taajuudet toimi kun EFXX-setin kentät simuun lisättynä, vaikkakin ovat oikein.

-k

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka tuosta EFXX-setistä.

Mitenkä on toimiiko sulla ATIS-taajuudet esim EFLP ja EFJY kentillä?

Mulla ei ainakaan noilla kentillä ko ATIS-taajuudet toimi kun EFXX-setin kentät simuun lisättynä, vaikkakin ovat oikein.

...

Enhän minä millään noita muista, mutta katsotaan. ADE:lla kenttiä pikaisesti vilkaisten Lappeenrantaan ei näköjään ole edes määritelty ATIS-taajuutta, joten toimintakin lienee heikkoa  ;D. Jyväskylään on määritelty, mutta täytyy kokeilla. Hetkinen...

Ihan perus-Cessnalla platalta kokeiltuna toimii kyllä EFJYllä. Sen kun ruuvaat COM-radioon taajuuden 134.15, niin pitäisi alkaa kuulumaan.

Pekka

P.S.

Noissa J. Holopaisen maisemissa on yksi ongelma. Ne on tehty ADElla (tai vastaavalla) eli ovat siis afcad-maisemia. Niihin on liitetty Juhan muokkaamat FISDin maisemaobjektit, mutta ne eivät ole missään ADEn tuntemassa kirjastossa, joten jos afcadejä muokkaa esimerkiksi ADElla, eivät nämä objektit tallennu enää muokatun kentän mukana koska ADE ei tunne noita objekteja (näkyvät mustana ADEssa). Kaikilla kentillä tätä ongelmaa tosin ei ole (ei tainnut olla noilla edellä mainituillakaan - en pikaisesti katsoen huomannut mustia objekteja). Tietääkö joku keinoa kiertää tämä ongelma?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noissa J. Holopaisen maisemissa on yksi ongelma. Ne on tehty ADElla (tai vastaavalla) eli ovat siis afcad-maisemia. Niihin on liitetty Juhan muokkaamat FISDin maisemaobjektit, mutta ne eivät ole missään ADEn tuntemassa kirjastossa, joten jos afcadejä muokkaa esimerkiksi ADElla, eivät nämä objektit tallennu enää muokatun kentän mukana koska ADE ei tunne noita objekteja (näkyvät mustana ADEssa). Kaikilla kentillä tätä ongelmaa tosin ei ole (ei tainnut olla noilla edellä mainituillakaan - en pikaisesti katsoen huomannut mustia objekteja). Tietääkö joku keinoa kiertää tämä ongelma?

Onnistuisiko siten, että lisäät ADE:ssa library bgl:n, jonka jälkeen ADE tunnistaa objektit. Todennäköisesti. Eli esim. Joensuun kohdalla se olisi tuo EFJO_ADEX_JH.bgl tiedosto.

ADE: Tools -> Library object manager -> Add file

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvosta Tatu. Ehdin kuitenkin jo hakea uudemman version ADEsta, kun huomasin entisen olevan melko vanha. Yllätys yllätys kokeillessani tätä uudempaa aiemmin mustina näkyneet tuntemattomat objektit olivat muuttuneet keltaisiksi ja säilyivät maiseman editoinnin ja tallennuksen jälkeen afcad-maisemassa. En tiedä mitä ovat tehneet ohjelmalle (ehkä tuon mainitsemasi tempun automaattiseksi? - ohjelman käynnistymisaika näyttäisi ainakin pidentyneen). Ehkä siitä oli jossain maininta lataussaitilla. En tullut katsoneeksi. Manuaali on edelleen vanhemmalle versiolle 1.6x tehty.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään