Juhani Pelli

Prepar3D3 kaatuu ennen käynnistymistään...

14 viestiä aiheessa

Nyt en kysy että mulla on vihreä auto ja se ei käynnisty..heh

Löysin tapahtumalokista seuraavan nuotin:

 

+ System

 

  - Provider

 

  [ Name]  Application Error

 

  - EventID 1000

 

  [ Qualifiers]  0

 

  Level 2

 

  Task 100

 

  Keywords 0x80000000000000

 

  - TimeCreated

 

  [ SystemTime]  2017-09-29T07:14:30.930238900Z

 

  EventRecordID 28636

 

  Channel Application

 

  Computer DESKTOP-9DUC9C6

 

  Security

 

 

- EventData

 

  Prepar3D.exe

  3.4.22.19868

  588f7cbf

  unknown

  0.0.0.0

  00000000

  c000041d

  127fdd00

  30c4

  01d338f22f647f2e

  D:\Prepar3D.exe

  unknown

  3e50863e-97cc-43ce-9230-dd241b71443c

 

Osaako kukaan tulkita tällä tiedolla mahdollista syytä.

Kaatuminen tapahtuu ajoittain, useita FTX lisureita asennettu, kaikki Suomen fotosceneryt ja jopa Woai liikennetäkin onnistuneesti....vai johtuneeko sitten siitä??

Netin ihmeellisestä maailmasta löysin taannoin ohjeet sen asentamiselle.. tässä speksit aluksi...jos joku haluaisi avittaa

 

yst. Jussi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tunne P3D:tä tarkemmin, koska minulla ei vielä ole sitä. Ikivanha ohje kaatumisten tutkimiselle kuuluu:

 

Poista kaikki ohjelmat (lisurit), jotka olet asentanut kaatumisten alkamisen jälkeen ja etenkin se, jonka asensit viimeksi ennen kuin ne alkoivat. Kokeile sitten jatkuvatko kaatumiset ja asenna ohjelma (lisuri) kerrallaan kunnes kaatumiset palaavat (kokeile ensin, sitä jonka asensit juuri ennen kaatumisten alkamista). Satunnaisuus tekee ongelmasta pahemman (vaikka ei ehkä luulisi). Pitäisi malttaa testata joka välissä pitempi aika.

 

Tämä ei edes ole sataprosenttisen varma konsti, koska kaatumisten syy voi olla muuallakin. Siksi kannattaisi myös miettiä oletko tehnyt muita muutoksia tietokonejärjestelmääsi.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tunne P3D:tä tarkemmin, koska minulla ei vielä ole sitä. Ikivanha ohje kaatumisten tutkimiselle kuuluu:

 

Poista kaikki ohjelmat (lisurit), jotka olet asentanut kaatumisten alkamisen jälkeen ja etenkin se, jonka asensit viimeksi ennen kuin ne alkoivat. Kokeile sitten jatkuvatko kaatumiset ja asenna ohjelma (lisuri) kerrallaan kunnes kaatumiset palaavat (kokeile ensin, sitä jonka asensit juuri ennen kaatumisten alkamista). Satunnaisuus tekee ongelmasta pahemman (vaikka ei ehkä luulisi). Pitäisi malttaa testata joka välissä pitempi aika.

 

Tämä ei edes ole sataprosenttisen varma konsti, koska kaatumisten syy voi olla muuallakin. Siksi kannattaisi myös miettiä oletko tehnyt muita muutoksia tietokonejärjestelmääsi.

 

Pekka

 

 

Juu näin olen menetellyt...poistanut niitä järjestyksessä ja taas lisäillyt, mutta tuntuu olevan todella sattuman kauppaa..näytönohjaimiakin olen vihdellut vanhemmasata uudempaan, mutta ei vaikutusta.

Tuoltahan tietysti tapahtumienvalvonnasta vois päästä vainulle siitä mikä mättää, mutta kun ei oma taito riitä...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten poistat pelkän clientin ja asennat sen uudelleen. Siinäkään ei menetä mitään. Onko kyseessä P3Dv3.4 vaiko V4 ja onko windows 10 viimeisimmällä päivityksellä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten poistat pelkän clientin ja asennat sen uudelleen. Siinäkään ei menetä mitään. Onko kyseessä P3Dv3.4 vaiko V4 ja onko windows 10 viimeisimmällä päivityksellä?

 

Win 10 on päivitetty, Nvidian näytönohjain päivitetty, kyse P3D3..tuota Clientia en ole vielä kokeillu.. testaan.

Löysin netin syövereistä AppCrachView-merkkisen ohjelman, joka kertonee missä mättää, mutta kun pökijö osaa tulkita sen sanomaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Windows 10 kahdessa viimeisimmässä päivityksessä ja P3DV3.4:ssä on yhteensopivuus ongelma, ainakin joissain kokoonpanoissa. Eli kokeile poistaa pelkkä P3D clientti ja asenna se uudelleen. Jos kaatuu vieläkin niin poista viimeisin Windowsin päivitys, joillakin tämä on auttanut kaatuilemisongelmaan. Mihin asti P3D latautuu, tuleeko alkuruutua edes näkyviin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Windows 10 kahdessa viimeisimmässä päivityksessä ja P3DV3.4:ssä on yhteensopivuus ongelma, ainakin joissain kokoonpanoissa. Eli kokeile poistaa pelkkä P3D clientti ja asenna se uudelleen. Jos kaatuu vieläkin niin poista viimeisin Windowsin päivitys, joillakin tämä on auttanut kaatuilemisongelmaan. Mihin asti P3D latautuu, tuleeko alkuruutua edes näkyviin?

 

Joo tulee..defaulkone...vaikkapa EFRO kiitotien päässä on hetkisen ihan ok, ja sitten Windows ilmoittaa lopettavansa toiminnan.

Poistin Clientin ja tein uudelleenasennuksen, mutta vaiva jatkuu. Hyökkään seuraavaksi Win päivityksen kimppuun.

 

Muoks...

Poistin viimeisen kumulatiivisen päivityksen. Nyt kone on EFRO:n kentällä ja kaikki Hornetit; hawkit ja muutama muukin sotakone on platalla, eikä simu vielä ole herjannut.

Windows sitä vastoin herjaa oikein paksulla punaisella, että päivitä koneesi se on vaarassa...Jospa tää pöytäkone pitäs irrottaa netistä ja käyttää läppäriä...mene tiedä

 

Ei käy mikään niin kuin Strömsössä. Nyt kun sammutan....tai yritän sammuttaa Windowsin, niin eipä sille sovikaan, vaan ilmottaa tylysti, että päivitetään ja sitte vasta sammutetaan......kele sentään

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

    Viimeisimmän Windowsin kumulatiivisen päivityksen jälkeen P3DV3 ei suostu toimimaan.Kaksi kertaa asensin sen ja molemmilla kerroilla sama vika.

Nyt siirsin päivityksen asetuksista asentumaan kolmen viikon päästä.Toivottavasti Windowsin seuraavassa isommassa päivityksessä lokakuun lopussa virhe

korjaantuu!Aikaisemmin ei ole näin tapahtunut vaikka päivityksiä vuosien saatossa tullut lukuisia.Kerta se on ensimmäinenkin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelma selvästikin johtuu Windowsin päivityksestä jos simu ilman tuota kumulatiivista päivitystä toimii.

Tällä ohjelmalla pystyt ohittamaan kys. päivityksen eikä Windows yritä sitä enää asentaa.

http://download.microsoft.com/download/f/2/2/f22d5fdb-59cd-4275-8c95-1be17bf70b21/wushowhide.diagcab

 

Joo näin tein ja nyt se toimii ihan ok....Kiitos Mikael.  Sain myös asennetua WOAI-liikennetttä ja Suomalaiset Hornetit sun muut sotakoneet...saas nähda tuleeko MS:n ja LM:n välilla yhteistyötä tämmöisten ongelmien korjaamiseksi. Tää vaiva näyttää olevan,...Prepard3 foorumia tavattuani... melko globaalia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä että alkoi toimimaan  :thmbup: Kuulemma tuo ongelma johtuu siitä että LM on käyttänyt omia tapojaan P3DV3.4:n ohjelmoinnissa jotka eivät sitten toimikaan windowsin kanssa yhteen. Toivottavasti saavat tuon sumplittua Microsoftin kanssa jatkossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tälläisiä uutisia, ei välttämättä kannata asentaa Windowsin Fall Creator updeittia jos mielii lennellä V3:lla :(

 

"Microsoft has identified the cause of the issue. Unfortunately this bug will still be present in the upcoming Fall Creator's update. We are continuing to work with them and will provide additional updates once we have more information on when a patch for Windows will be released containing this fix. We will do our best to expedite the process as much as possible. Thanks again for your continued updates and patience while this issue is resolved.

 

Regards,

Rob McCarthy

 

Rob McCarthy

Prepar3D® Core Lead"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaihteeksi hyviä uutisia P3DV3:sen käyttäjille  :thmbup: Eli Windowsiin tulee marraskuussa päivitys mikä korjaa Windowsin päivityksen ja V3:n välisen ongelman

 

Hello everyone,

 

Microsoft will include a fix for this issue in a Windows 10 update scheduled for release around November 14th. This issue was caused due to a bug introduced in the KB4038788 update. This issue is specific to 32-bit applications which is why Prepar3D v4 was unaffected by this update. There will not be any updates required or released for legacy Prepar3D versions. If we receive any additional updates or information before then I will update this thread. Thanks again for your patience and for working with us to resolve this issue.

 

Regards,

Rob McCarthy

Rob McCarthy

Prepar3D® Core Lead

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään