Pii Anttonen

CRJ vai 717

6 viestiä aiheessa

Perinteinen "en osaa päättää" -kyssäri.

Aion siis hommata jomman kumman lyhyen matkan koneen ankaraan simusahaukseen, mutta en pääse puusta pitkälle että kumpi olisi kannattavampi hankinta tässä kohtaa. Niinpä massaälyä huudan paikalle ja olisi kiva kuulla että millaisia ajatuksia/kokemuksia jengillä on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Aion siis hommata jomman kumman lyhyen matkan koneen ankaraan simusahaukseen, mutta en pääse puusta pitkälle että kumpi olisi kannattavampi hankinta tässä kohtaa. Niinpä massaälyä huudan paikalle ja olisi kiva kuulla että millaisia ajatuksia/kokemuksia jengillä on.

Kysymys voisi olla myös, että kummassa on tällä hetkellä vähemmän bugeja? Olisin ostanut itse jo molemmat, mutta molemmista kuului heti julkaisun jälkeen aika paljon kritiikkiä ja ainakin TFDI myöntänyt, että julkaisivat aivan liian bugisena. Olen tässä odotellut enkä ole ihan varma millä tasolla nuo tällä hetkellä ovat. Ilmeisesti ihan lennettäviä.

717 on "MD-11", mutta CRJ vaikuttaa varsin erilaiselta ja mielenkiintoiselta. Ehkä itse ostan sen ensin, koska vaikuttaa enemmän erilaiseltat kuin nämä bussit ja bojot, jotka välillä tulee jo korvista ulos.

Tosin en nyt muuten ole varma tarkoititko edes TDFI 717 ja Aerosoftin CRJ vaan vain ihan yleisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kunnon 717:lla lentänyt, mutta se mitä MD11 on lentänyt ja sen perusteella on varmasti ihan jees kone. Suhteellisen helppo järjestelmä opetella.

Ostin tuossa jokin aika sitten tuon Aerosoftin CRJ7/900. Muutamia lentoja kerennyt lentää ja järjestelmää opetella, niin se on vähän erilaisempi. Suurin erohan tässä on tuo A/T puuttuminen. Kuitenkin nopeuden pitäminen on suhteellisen helppoa kun keskittyy mitä tekee. Mallinnos on suhteellisen tarkka, mutta on kuitenkin melko raskas kone. Molemmilla kuitenkin suhteellisen sama toimintamatka, mutta kyllä oma ääni menee tuolle CRJ:lle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin en nyt muuten ole varma tarkoititko edes TDFI 717 ja Aerosoftin CRJ vaan vain ihan yleisesti.

Joo, niitä tarkoitin. Ei noista muita varteenotettavia taida ollakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omasta mielestäni kumpikin on omalla sarallaan kelpo vehkeitä, Crj:ssä on "kanadalaisia" kummallisuuksia kuten dash8:kin mutta kyllä sillä lentää. 717 taas on kuin MD11 yhtä moottoria vähemmän. Jos autokaasun ja vnavin (crj:ssä vain neuvoa-antava) puute häiritsee niin valinta on 717. Kumpainenkin kehittyy koko ajan ja varsinkin 717 on opt-in-betaversiossa aivan eri maata kuin se mikä alunperin julkaistiin  ;) Crj tulee tällä hetkellä aivan kintereillä, kummassakin on vielä bugeja. Yksi huomattava ero on että systeemeiltään crj on hieman enemmän tyyppiä businessjetti kun taas 717 edustaa sitä perinteisempää matkustajakoneen ohjaamotyyppiä. Itse pidän siitä että kun ruuvaan korkeutta,hdg tai spd niin ne näkyvät samassa panelissa kuin itse säätimet, crjssähän joutuu erikseen tuijottamaan pfd:tä kun ruuvailee asetuksia. Makunsa kullakin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päädyin lentovideoiden katselun jälkeen 717:n ja olen kyllä tykännyt ihan törkeästi. En oikeastan ole nyt viikkoon muuta lentänytkään, mutta sehän nyt on uuden koneen hommaamisen kanssa yleistä. Tykkään tosi paljon siitä miten sen lentää, tosi yhteistyöhaluinen kone ja varsinkin tuntuu että laskeutumiset on muihin verrattuna ihan sikasujuvia. Vähän vielä autopilottimoodien kanssa opettelua, meni ensin aika metsään kun jotenkin dorkasti oletin että menee varmaan samalla tavalla kuin airbusseissa, mutta miksi ihmeessä menisi?

Dokumentaatiohan tuossa uupuu, mutta löysin alkuperäiset bonkkarin dokumentaatiot koneelle ja ne on kyllä ainakin tähän asti toimineet 1:1, joten niitä lueskelemalla päässyt aika hyvin samalle aallonpituudelle. Jos joku muukin kaipaa niin tuolta löytyy:

http://www.mycockpit.org/forums/downloads.php?do=cat&id=6&page=3

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään