Juhani Pelli

FSX_SE käynnistysongelma

6 viestiä aiheessa

Tuntuu, että FSX-Se elää nyt täysin omaa elämäänsä. Ensin se kadotti Addon scenerynsä ja sain ne tiputeltua paikoilleen. No nyt ilmenee sitten toinen MINULLE käsittämätön vaiva.

Käynnistäessani simun sen " alkukuviossa" lentelee...tai pitäis lennellä tämä "defu" Aircreation_582SL, nyt ei näy mitään...eikä senkään jälkeen kun olen valinnut toisen koneen.

Kun kone on valittu ja lennon pitäisi alkaa...näkymä on ns. jalkatilassa, eikä sitä saa muuteuua mitenkään.

Osaisko kukaan kertoa mikä tässä nyt mättää. Googlea olen tavannut ahkerasti parhaan taitoni mukaan, mutta ei valkene..Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No taas kerran - koita seuraavaa:

Poista DLL.XML

Poista exe.XML

Poista fsx.CFG

Poista Logbook.BIN

Kolme ensimmäistä löytyy AppData/Roaming/Microsoft/FSX ja neljäs Tiedostot/Flight Simulator X Files.

Noitten poisto on sama kuin asentaisi simun uusiksi paitsi ettei tarvitse aloittaa mitään uudelleenasennus rumbaa mahdollisten lisäosien kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No taas kerran - koita seuraavaa:

Poista DLL.XML

Poista exe.XML

Poista fsx.CFG

Poista Logbook.BIN

Kolme ensimmäistä löytyy AppData/Roaming/Microsoft/FSX ja neljäs Tiedostot/Flight Simulator X Files.

Noitten poisto on sama kuin asentaisi simun uusiksi paitsi ettei tarvitse aloittaa mitään uudelleenasennus rumbaa mahdollisten lisäosien kanssa.

Just niiin....taas kerran..kiitosta paljon. Sille ei voi mitään, että on jo vanha pökiö, eikä kaikki asiat pysy mielessä, eikä osaa enää hakeakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Poista DLL.XML

Poista exe.XML

...

Eivätkös jotkut lisäosat asentele omia tietojaan juuri noihin kahteen tiedostoon (yllä)? Minun käsittääkseni ne pitää asentaa uudelleen, jos haluaa ne merkinnät niihin takaisin. Itse olen aina ottanut noista kopiot ennen FSX:n "virkistämistä" ja sitten palauttanut ne takaisin. Näin säästyy uudelleen asennuksilta. Toki noissakin XML-tiedostoissa voi olla virheitä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just niiin....taas kerran..kiitosta paljon. Sille ei voi mitään, että on jo vanha pökiö, eikä kaikki asiat pysy mielessä, eikä osaa enää hakeakaan.

Pieni väärinkäsitys / kirjoitukseni tulkinta - en minä muuta kirjoituksellani tarkoittanut kuin että olen tämän samaisen vinkin aiemminkin postannut tänne. Vanhaksi tässä ollaan tulossa itse kukin ja muisti ynnä muut asiat pätkii itse kullakin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eivätkös jotkut lisäosat asentele omia tietojaan juuri noihin kahteen tiedostoon (yllä)? Minun käsittääkseni ne pitää asentaa uudelleen, jos haluaa ne merkinnät niihin takaisin. Itse olen aina ottanut noista kopiot ennen FSX:n "virkistämistä" ja sitten palauttanut ne takaisin. Näin säästyy uudelleen asennuksilta. Toki noissakin XML-tiedostoissa voi olla virheitä.

Pekka

No AVSIMin foorumilta löytyy pari opasta, joista toisessa kerrotaan, mitä poistella ongelmien esiintyessä - suosittelen kaikille niiden  lataamista. Simu tekee uudet tiedostot eikä ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmia paitsi T7:n RAASin kanssa joka hoitui kätevästi uudelleen asentamisella - piece of cake  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään