Ville Lindgren

Aerofly FS 2 Flight Simulator

21 viestiä aiheessa

Poistin edellisen ja tein nyt uudelleen ilman kuvia, kun kuvat tuntuu olevan rikki. Pahoittelut...  :-[

 

Tässä pieni "propaganda artikkeli" tästä erittäin kiintoisasta simusta kun moni tuskin siitä kuullut, tai ei tiedä mistä on kyse. Kyseessä ei ole mobiilipeli. Korostan, että saa sen X- Planenkin mobiililaitteelle mutta mobiiliversio on karsittu, sama tässä.

https://www.aerofly.com/aerofly_fs_2/

http://store.steampowered.com/app/434030/Aerofly_FS_2_Flight_Simulator/

 

Kyseessä on koko maapallon sisältävä lentosimu aivan kuten x plane vaikkapa, se vaan että se ei tällä hetkellä pohjosessa ylety kuin juuri ja juuri Suomen eteläpuolelle. Se sisältää ilmakuvan eli photomaiseman koko maapallolle edellä mainituin rajoittein sekä meshin. Ilmaiseksi saat neljä Yhdysvaltain osavaltiota Kalifornia. Nevada, Arizona ja Utah erittäin suurella tarkkuudella. Yli 200 lentokenttää, jopa 1m tarkkuudella oleva mesh ja erittäin tarkat ilmakuvat. Fysiikat ovat hyvin x plane tyyliset, koneiden laskutelineiden jousituskin ja kaikki toimii ja laskussa joutuu vähän näkemään vaivaa kun ei voikkaan lasketella kiskoja pitkin alas manuaalisesti ohjatessakin. Kentillä ja niiden ympäristössä on aina 3d taloja ja kentät on hyvin tehty ja näyttävät esikuviltaan. Kaupungit on maamerkkien ja keskustojen osalta tehty hyvin, yhtä hyvin kuin fsx:ssä tai paremmin. Toisin kuin FSW, tämä on todellinen seuraavan sukupolven simu, uusinta tekniikka kaikki. 103gt vie tilaa koneelta juuri nyt, käytössä kaikki mitä Steamista saa ilmaiseksi.

 

64 bittinen ja fps on minun hieman vanhalla (2014)  koneella San Diegossa kaikkine kenttineen 3d taloineen 45 ja ilmassa 120. Kiitoradat ja kentät eivät ole littania vaan tyyliin x plane enemmänkin (sloped runways). Ei tarvita vectoreita, ei landclassia ei global baseja, kaikki on ilmakuvaa. Perinteisellä kovalevyllä, kuvakkeen klikkauksesta menee noin vajaa 10sek niin simun valikko on auki ja sitten reitin teossa kun menee aikaa niin sanoisin että minuutin päästä on valmiina lentämään. SDK on olemassa ja kenen vain saatavilla. Kaikki perusanimaatiot tulevat mukana jokaisessa koneessa. Seuraava tulossa oleva kone (ilmainen) on Q400, joka on hieman myöhässä koska fysiikat halutaan tehdä viimesen päälle hyvin.

 

Lentokoneiden järjestelmissä on vielä tekemistä ja niitä on hieman yksinkertaistettu, mutta niitä kehitetään jatkuvasti ja tavoitteet ovat korkealla. Käyttöliittymä on hieman erilainen mutta selkeä. Jos suljet simun niin lento tallentuu aina automaattisesti. Tällä hetkellä ei voi valita lähtöpaikaksi porttia ainakaan kaikilla kentillä vaan vain kiitoradan.  ATC ja tosimaailman sää puuttuvat mutta ovat kehityksessä. Kenttiä ei ole kuin erikseen tehdyillä alueilla, mutta SDK:hon on tulossa päivitys jonka myötä pitäisi helpottua niiden ja ilmakuvien teko huomattavasti. Viralliselta foorumilta saa esimerkiksi Key Westin joka on vähän kuin SDK:n mahdollisuuksien esittelyä.

 

ORBX julkaisee ensimmäisen kenttänsä tälle olikos 15.6: http://www.orbxsystems.com/forum/topic/134014-welcome-to-a-new-era-presenting-ftx-innsbruck-for-aerofly-fs2-flight-simulator/

 

ORBX:ltä on tulossa myös muuta tuohon tänä vuonna. Mm. Meigs Field ja jokin suurempi alue ilmeisesti maa(valtio)paketti tyylinen.

 

Suositan ehdottomasti lukemaan tuon orbx linkin takana olevat hyvin mielenkiintoiset asiat ja katsomaan kuvat. Mm. autogen systeemi joka näkyy kuvissa on tulossa eli littanat llmakuvat ei enää ole perustelu olla tutkimatta tätä simua,

 

Jo nyt saa ostettua 15 eurolla koko Sveitsin ilmakuvineen, mesheineen ja hyvin tehtyine lentokenttineen, sekä sitten Yhdysvaltojen luoteisosia kattavan vastaavan paketin sekin 15 euroa. 15 eurolla ei saa kentän kenttää fsx:lle/p3d:lle.

http://store.steampowered.com/app/500620/Aerofly_FS_2__Switzerland/

http://store.steampowered.com/app/570310/Aerofly_FS_2__Northeastern_USA/

Sitten ilmaisen Utahin tiedot ja kuvat http://store.steampowered.com/app/611210/Aerofly_FS_2__USA_Utah/

 

Jos joku ei orbx linkkiä jaksa avata niin tässä on heidän ensimmäisen lisäosan tärkeimmät asiat:

- Innsbruck Airport recreated in full HD detail

- Full 2500 square km coverage area

- Sloped runway! A key feature of AF FS2

- Ultra-crisp terrain textures. Defined mountains, roads and rivers all the way to the horizon, no more blurries. 

- Incredible performance on even mid-range systems - far superior to FSX/P3D

- Amazing Virtual Reality integration: optimised for performance and smoothness, best-in-class.

- Full animation support: Moving PeopleFlow, vehicles and trains

- Complete autogen system - a major new feature previously unseen in AeroFly FS, expertly designed by the team at IPACS.

- Volumetric grass

- Crisp and accurate shadow engine

- Dozens of landmarks, POI and features, including two heliports.

- Stunning atmospheric engine perfectly suited to VFR flying.

Mukanat tulevat koneet näet tästä jos et ole jo nähnyt:

https://www.aerofly.com/aerofly_fs_2/aerofly_fs_2_aircraft.html

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietoa ja kuvia tulevasta Meigs Fieldistä:

http://www.orbxsystems.com/forum/topic/136389-welcome-to-a-new-meigs-aerofly-fs2/]

Return to where it all began! But at 120FPS in glorious photoreal and VR bliss!

 

An astonishing 12,000km2 of photoreal imagery!

Faithful port of the ultra detailed rendition of KCGX Meigs Field circa late 90's and early 2000's by Alex Goff and Tim Harris

Extraordinarily detailed interior model of the terminal including glass, transparencies, fully faithful to FSX/P3D versions

Many highly detailed Chicago landmarks, including Soldier Field, Cloudgate, Adler Planetarium, Navy Pier and The Shedd

Custom CBD for Chicago skyline including Sears Tower, Aeon Center, Trump Tower, Hancock Center

Hundreds of thousands of autogen buildings accurately placed

Advanced rendering, ambient occlusion and night-lighting

Airport imagery at 30cm per pixel

Beautifully modelled static aircraft

Animated people and ferris wheel

Unbelievable performance, very high FPS

Incredible VR experience

A collaboration between Orbx and IPACS

 

27 kuvaa lisää Meigs Fieldistä Aeroflyille:

http://www.orbxsystems.com/forum/topic/136439-kcgx-meigs-field-for-aerofly-fs2-27-new-preview-shots/

 

Q400 koneesta on tulossa kuvia tai videoita lähiaikoina niin laitan niitäkin sitten.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, tänään se tapahtuu (kuka myöntää epäilleensä?)

 

LOWI Innsbruck Airport - Aerofly FS 2

https://orbxdirect.com/product/lowi/afs2

KCGX Merrill C. Meigs Field - Aerofly FS 2

https://orbxdirect.com/product/kcgx/afs2

 

FTX Centraliin ja Aeroflyihin tulee päivitykset tänään ja sitten nuo voi ostaa. Aerofly toimii Centralissa ihan samoin kuin vaikka fsx tai p3d.

 

Steamiin tulee myyntiin vasta 17 päivä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Q400 tulossa yhä

Q-400 Moves Into Closed Alpha Testing

http://steamcommunity.com/games/434030/announcements/detail/1343611811943950819

Greetings Aerofly FS2 Community,

 

We wanted to provide you with a status update regarding the much anticipated Bombardier Dash 8 Q400 Aircraft. As you are all aware, the Q400 aircraft will have most of the complex systems installed and operational as described by Jan (posted on the official Aerofly FS2 forum page): "Q400 status update - More screenshots!" found here: https://www.aerofly.com/community/forum/index.php?thread/8351-q400-status-update-more-screenshots/

 

These new systems will not only be isolated to the Q400 aircraft. The updated autopilot system that will be a part of this release will affect all of the FS2 aircraft that have an autopilot system. Due to this, careful testing will be taking place prior to the official release of the Q400.

 

At this time, i'm pleased to inform you that the Q400 has moved into this closed internal testing. This testing will take as long as it needs to confirm the quality that all of you should expect from IPACS prior to release. Please be patient just a bit longer while we get the Q400 and the new autopilot ready for takeoff.

 

As always, we wish to thank you for your continued support while development of Aerofly FS2 continues.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on koko maapallon sisältävä lentosimu aivan kuten x plane vaikkapa, se vaan että se ei tällä hetkellä pohjosessa ylety kuin juuri ja juuri Suomen eteläpuolelle.

 

Korjaan tämän tiedon, jos teet maiseman tuon rajan pohjoispuolelle niin se toimii, tässä joku tehnyt Islantiin

https://www.aerofly.com/community/forum/index.php?thread/8339-geoconvert-tool-in-june/&postID=41235#post41235

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt kun tarkistin niin näkyy suoraan koko maailma pelissä, ilman mitään rajotuksia. Tosin ostin Sveitsi paketin etä oisko se jotain päivitellyt.

 

Sveitsi paketti on hieno, kentät on todella hienoja jopa ja ilmakuva maisema on todella tarkkaa, mutta esim Geneveen lennellessä huomaa siellä täällä selkeä rajan lisäosan ja oletus ilmakuvan välillä koska kyseinen paikka on niin lähellä kahden maan rajaa. Sitä ilmakuvaahan voi sitten itse tehdä lisää mihin haluaa.

 

3D taloja ja puita on ihan tarpeeksi mutta saisi olla paljon lisää. Autogen systeemi tosin on vasta alkutekijöissään, eli ehkä se siitä paranee. onhan tämä kuitenkin yhä early access kuten FSW:kin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minäkin olen kiinnostuneena seurannut Villen infoa. Voi olla että vielä ostankin AeroFyn, kunhan kehityy vielä jonkin verran. Suomi olisi mukava saada simuun myös.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Q400 julkaistu! Lisänä mm autopilotti päivitys kaikkiin koneisiin

 

http://steamcommunity.com/games/434030/announcements/detail/1446071197003787590

 

Tuotesivu (on ilmainen silti) http://store.steampowered.com/app/684610/Aerofly_FS_2__Q400/

Greetings Fellow Simmers,

The time has come for the release of the Dash 8 Q400 aircraft and we are as excited as you are for its debut. A lot of work has gone into this aircraft and the result has allowed for additional functionality not only in the Q400 but for any other aircraft that utilizes advanced autopilot features.

 

The Q400 is released as a free DLC, so be sure to look out for that. There is also an update to the Aerofly FS2 core engine.

 

Now for the good stuff! Let's begin with a summary of what has been added to this update:

• Updates to the advanced autopilot systems seen in the A320, B737, B747, C90Gtx, Lj45 and now the Q400.

• Fixes to the shimmering buildings and houses seen by some users

• Improvements to the night lighting and a fix to the flickering lights seen at night.

• The ability to now define a user folder in a new location/drive.

• Overhauled auto thrust system

• Added FMS features to the navigation displays of all airliners; example, top of descent, vertical and lateral deviation from flight plan.

• Added crew alerting system (CAS) added to LJ45 and B747 with takeoff configuration warnings, autopilot and auto-throttle disconnect warnings

• Improved the fly by wire of the A320 (this is still a work in progress)

• Modernized A320 displays; more realistic look and greatly increased functionality

• Adjusted flight models

• Updated controls

• added auto-throttle disconnect

 

Now let's take a look at the Dash 8 Q400:

 

• Liveries; Austrian Airlines, Canada Express, Flybe, Horizon Alaska, Celebration and Green, Sata, and SkyWork

• full rigidbody simulation of the fuselage, wings, stabilizers, gear and propeller (customary for all Aerofly FS 2 aircraft) with accurate flight model which is fairly close to real world numbers during climb, cruise and descent

• simulated prop wash effects on wing, gyroscopic effects of the large propellers which require a bit of trimming on pitch, yaw and roll axis when power changes

• custom engine physics for the PW150A turboprop engine using real world physics laws and no "lookup table" calculations

• realistic engine shut-down and preliminary failure of other systems with engine off

• engine start; physically accurate simulation with starter connected to high pressure shaft

• engine has realistic heat capacity and cools down when its off

• custom FADEC simulation

• new governor implementation

• custom rendering algorithm for all displays

• glass cockpit functionality

• ARCDU (audio radio control display unit)

• all clickspots have been prepared and are available; most switches already work but not all systems are modeled yet

• a lot of the push buttons are animated to give better feedback

• Updated sounds

 

There is a lot to be excited about. For a complete and impressive listing of all new features packed into this update visit the change log notes: https://www.aerofly.com/aerofly_fs_2/dokuwiki/doku.php/manual:early_access_changelog#section20170726

 

Also be sure to thank Jan, Marc, Andreas, and the rest of the IPACS team for the amount of work that they did to provide you with this feature packed update.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ville oletkos tutkaillut mitenkä tässä simussa on nuo Navi- ja Airspacedatat ympätty sinne, vaiko ollenkaan?

 

Onko yhtä käpäsesti kuin FSX:ssä?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ville oletkos tutkaillut mitenkä tässä simussa on nuo Navi- ja Airspacedatat ympätty sinne, vaiko ollenkaan?

 

Onko yhtä käpäsesti kuin FSX:ssä?

 

 

Minun täytyy tuota katsella viikonloppuna. Tai ainakin yritän muistaa. Siinä ei ole vielä lennonjohtoa vaan on vasta tulossa eli veikkaan että ei ehkä ole vielä tarvetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Simussa/pelissä reitti on oletuksena suorin mahdollinen kahden pisteen välillä. Omia reittipisteitä voi lisätä silti. Lähestysmiskuvioita on tai on tulossa perustuen tosimaailmaa. Lennonjohto tosiaan tulee ensin varmasti ja sitten noita.

 

Muistutan, että kyseessä on erittäin voimakkaan kehityksen alla oleva simu johon kyllä tulee kaikki kunhan vaan jaksaa odottaa. Sama kuin FSW.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi päivitys

http://steamcommunity.com/games/434030/announcements/detail/1447199633639223533

Greetings Flight Simmers,

 

After taking a small breath of fresh air the team has been back to work preparing the next update that will not only improve upon some recently released functions but also added a few more improvements. And of course fixed some stuff as well. Here’s a list of what you will see in the upcoming update today:

 

* Changed autopilot improved LOC tracking, now uses a calculated lateral offset, not deflection angle

* Changed autopilot / flight director LOC stays engaged when autopilot disconnects

* Changed Fly by wire implemented C* law, modified flight phase transitions, pitch trim reset after touch down now smoother, nz load protection.

* Changed FBW bank protection, how the aircraft rolls back to 33deg when stick released, softer pitch attitude stop, over speed protection now targets VMO + 15kts when stick full down, VMO when released.

* Changed FBW angle of attack protection now internally also controls only angle of attack, aileron compensates asymmetries better

* Changed wheel simulation: improved ground handling, idle taxiing and improved brake control. Q400 one engine taxiing now possible.

* Added parking brake

* Added deformable wheel animation

* Added thrust lever sealing lip animations for Q400 and F18, more to come

* Fixed A320 fixed auto-brake now disables 5 seconds after lift off, correct ECAM page displayed after lift off during gear retraction, PFD now displays correct ground phase

* Changed ASG29 improved flight model: more realistic behavior to flap, added pitch trim synchronization on AP disconnect button (force trim), reduced drag from landing gear, fine tuned glide performance for current weight (no water)

* Changed pressure settings in airliners are not automatically set to either STD or QNH when initialized in air or ground.

* Fixed B737 localizer now displays correctly

* Changed B747 flight physics to be less sensitive to throttle, better flare dynamics

* Changed B747 updated cockpit 3D model with new textures, newly modeled switches and buttons

* Fixed B747 some bugs in VNAV, placing the 747 near the route should now correctly resume VNAV PATH

* Added F18 high and low sensitivity nose wheel steering, toggled per AP disconnect (same button in real world)

* Changed Q400 decreased nose gear steering speed to be more realistic, decreased drag on approach, more realistic cruise drag

* Changed Q400 increased full flap pitch attitude, decreased pitch attitude for others

* Fixed Q400 a bug in the REDUCED NP LANDING, a bug in the pitch trim runaway detection, is now sensitive to autopilot pitch trim changes

* Fixed Q400 master caution and master warning, now re triggers when a new warning comes up

* Fixed Q400 a bug in the formatted ILS view

* Changed Q400 increased stall trigger margin for full flaps

* Changed Q400 right side MFD to display system pages per default

 

We have also added support for FSWidgets (http://fswidgets.com/shop/index.php)

which can now be enabled from within the settings menu.

 

As always, we wish to thank you for your support and sometimes patience while we aim to deliver you a realistic and professional flight simulator.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aerofly siirtyy pois Early Accessista eli nyt julkaistaan ensimmäinen ns. vakaa versio. Tämä ei tarkoita kehityksen loppumista vaan se jatkuu mm. lennonjohdon kehityksellä.

http://steamcommunity.com/games/434030/announcements/detail/1494490599838699526

Greetings fellow flight simmers,

 

We are pleased to announce that in the next few weeks Aerofly FS2 will be moving out of Steam Early Access.

 

The strength of any structure begins with a strong foundation, and that’s exactly what we have now. Our focus has been to make a strong core to build upon and we feel that has been achieved.

 

With the official release of Aerofly FS2 we can now focus on features and functionality knowing that a stable core is there.

 

This does not mean that updates will stop, nor does it mean that development will slow down; In fact development is going stronger than ever.

Will an innovative ATC engine be released? YES

Will new features be released such as a logbook and improved VR motion control ‘VR Hands’ to name a few? YES

Will additional aircraft be released? YES

Will additional regions be released? YES

Will our partnership with ORBX and other future 3rd party development companies continue? YES

 

Moving out of Early Access is an important step in the evolution of Aerofly and we are proud of this achievement.

 

To add even more exciting news, IPACS plans on releasing a boxed DVD version of Aerofly FS2 and we will also break down the walls and expand our sales points beyond the Steam Store in the near future.

 

We want to thank all of you for your support as we wouldn’t have gotten this far without your valuable input throughout this process. We are very much aware that we have a ways to go here but with your continued support and our teams passion and determination Aerofly will become a force to be reckoned with. It only gets better from here!

 

On behalf of Torsten, Marc, Jan, Michael, Andreas, Dietmar, Karl-Heinz, and myself (Jeff), THANK YOU!

 

Jos joku ihmettelee mitä tässä välissä on tapahtunut, niin ovat kehittäneet SDK:ta ja sille on julkaistu päivityksiä. Koska SDK ei välttämättä suurinta osaa niinkään kiinnosta, niin en ole niitä päivityksiä tänne laittanut.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kellään mitään tietoa kehitystyöstä jolla saataisiin "home cockpits" osasto linkitettyä tähän simuun jollain aikataululla tai ylipäätään?

On mielestäni senverran kehittynyt alkuasetelma että kuolaten tuota odottelen että rautaa saisi toimimaan ja silleen ...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään