Pertti Lode

FAF Casa C-295M

6 viestiä aiheessa

Ei siihen löydy FAF-painttia. En ainakaan minä löytänyt jokunen vuosi sitten, kun tuota konetta kokeilin. Nyt se on maannut jo pitemmän aikaa varastohangaarissani.

Ainoa keino saada se FAF-maalaus on etsiä sellainen valmis maalaus, jossa jo on (suunnilleen) samanlainen perusväri kuin Suomen ilmavoimien koneissa ja editoida sitten vieraan maan tunnukset pois ja niiden tilalle suomalaiset jollain kuvankäsittelyohjelmalla tai maalata se alusta alkaen uudelleen. En tosin löytänyt siihen mitään paint kitiäkään (muistaakseni).

Tekstuurien editoinnissa auttaa DxtBmp-ohjelma, jolla tekestuurit ladataan, syötetään kuvankäsittelyohjelmaan ja tallennetaan editoinnin jälkeen sopivaan muotoon (ohjelma voi käsitellä eri kuvatyyppejä, mahdollista alfaa, jne. eli se helpottaa tehtävää). Esimerkiksi pelkkien kansallisuustunnuksien, rekisterin, jne. vaihtaminen ei itse asiassa ole kovin vaikea tehtävä. Olen tehnyt sen monille koneille. Tällaisia "editoituja" toisten tekemiä painteja ei sitten saa laittaa jakoon (ei mulla tuolle koneelle sellaista tosin olekaan). Koko koneen maallaaminen on jo työläämpää. Ilmankos en ole sellaista yrittänytkään.  ;D

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti tuossa näkyvä kuva ei ole sama kuin lopputulos. Ei tuo ole sinne päinkään.

On aika ankeen näkönen, ikkunat mm puuttuvat

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään