Esa Sairio

FSGenesis mesh? Asennusongelma ratkaistu!

57 viestiä aiheessa

Onko kellään kokemuksia FSGenesiksen 19 metrin tarkkuusmeshistä, joka kattaa koko Euroopan pois luettuna Suomen alue?

Simuna on FS 2004. Minua kiinnostaa ostaa tuo tarkka mesh. Se myös täydentäisi hyvin Tatun Suomeen tekemää 19 metrin meshiä. Samalla voisin poistaa kaikki asentamani 76 metrin ilmaiset meshit Euroopan eri puolilta.

yES :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin Euroopan meshin.

Ongelma tulee kun yritän asentaa meshiä FS 2004:een. Esimerkiksi Italiaa asennettaessa tullee loppuvaiheessa tuollainen ilmoitus eikä mesh asennu.

Could not create uninstall data folder: FSGDocs\Uninstall

Miten pitää menetellä?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastausta FSGenesikseltä ei ole kuulunut.

Osaako joku täällä auttaa?

Kai aika moni on ostanut FSGenesiksen meshejä joko FS 2004:een tai FSX:ään ja asentanut tai yrittänyt asentaa niitä mukana olevalla installerilla?

Miten muuten installeripaketin, jossa nuo meshit ovat, kun zipin purkaa, voisi avata? Minulle riittäisi eri maiden mesheistä pelkät bgl-filut. Ne vaan simun Addon kansioon normaalilla tavalla.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asennusohjelma kertoo että se ei voi luoda kansiota FSGDocs\Uninstall. Oletko kokeillut suorittaa järjestelmänvalvojana?

Olen koittanut mutta se ei auta!

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS2004/9.1 -aikoina minulla oli kyllä noita FS Genesiksen meshejä käytössä ja asennettaessa asennusohjelma kyseli (Windows 7 siihen aikaan) jotakin samansuuntaista kuin Esalla, mutta en tietenkään enää näin pitkän ajan jälkeen muista tarkalleen kysymystä. Jokatapauksessa minä jatkoin asentamista eikä mitään ongelmia ainkaan meshien osalta koskaan ollut.

Saahan ne poistettua jos jokin menee pieleen ja kun tekee varmuuskopiot, niin homma helpottuu eli ei muuta kuin yritystä ja asennusta kehiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Ongelma tulee kun yritän asentaa meshiä FS 2004:een. Esimerkiksi Italiaa asennettaessa tullee loppuvaiheessa tuollainen ilmoitus eikä mesh asennu.

Could not create uninstall data folder: FSGDocs\Uninstall

...

Alin rivi on suomeksi: (Asennusohjelma) ei voinut luoda uninstall data (eli asennuksen peruutus) kansiota FSGDocs\Uninstall

Tuo minulle välittömästi mieleen Microsoftin ja sen ns. suojaukset. Yrittääkö se luoda tuota kansiota jonnekin järjestelmän suojausten alaiseen paikkaan levyllä ja onko sinulla UAC (User Access Control eli käyttäjän levynhallintakontrolli) päällä? Entä onko simu FS2004 oletuskansiossaan (jota M$) alunperin ehdottaa (en tosin enää millään muista missä se oli, mutta luultavasti suunnilleen samassa paikassa kuin FSXkin, jonne sitä EI suositella asennettavaksi juuri näistä syistä). Voiko tuon asennuskansion paikan itse valita vai yrittääkö ohjelma tunkea sen aina samaan oletuspaikkaansa? Voisko ne tiedostot purkaa jonnekin ja asentaa manuaalisesti? Sinä varmaan tunnet FS2004:n sen verran hyvin, että tiedät minne.

Pekka

Edit: Ja sitten vielä yksi konsti, jota olen käyttänyt "huonosti käyttäytyvien ohjelmien" asennuksessa. Luo jonnekin valeFS2004-kansio ja yritä asentaa meshit sinne. Valitettavasti/onneksi (riippuu tilanteesta - tässä valitettavasti) monet asennusohjelmat nuuskivat levyltä oikean simun kansion vaikka se olisi nimetty erilaiseksi. Tällöin tuo konsti ei toimi.

Joskus auttaa kun tekee valekansioon tarvittavat alikansiot ja laittaa Fs2004:n (tai FSXn) pääkansioon fs9.exe (tai fsx.exe) tiedoston. Joskus tämäkään ei auta (silloin asennusohjelma kurkkaa ilmeisesti koneen rekisteristä missä Jallu luuraa). Vieläkään ei tarvitse heittää pyyhettä näppikselle. Mulla on eukon läppärille asennettuna puhdas FSX. Ei se siinä koneessa jaksa pyöriä, mutta sinne voi aina asentaa "huonosti käyttäytyvät lisukkeet" ja kopioida ne sitten manuaalisesti simuun (minun tapauksessani sisäverkon kautta omalle koneelleni).

Sama

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla ollut koneella FSX asennettuna? Olin ymmärtävinäni, että väärä Windows rekisteriasetus saattaa aiheuttaa konfliktin.

Kokeilappas ajaa Flight1 FSX/FS) Registry repair tool

http://www.flight1.com/view.asp?page=library

Ja ilmeisesti FSGenesis meshit kannattaa asentaa simun polkuun, jos homma lähtee pelittään.

On ollut FSX pari vuotta sitten. Miten tuon Registry-ohjelman saa käyntiin WIN 7:ssa?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alin rivi on suomeksi: (Asennusohjelma) ei voinut luoda uninstall data (eli asennuksen peruutus) kansiota FSGDocs\Uninstall

Tuo minulle välittömästi mieleen Microsoftin ja sen ns. suojaukset. Yrittääkö se luoda tuota kansiota jonnekin järjestelmän suojausten alaiseen paikkaan levyllä ja onko sinulla UAC (User Access Control eli käyttäjän levynhallintakontrolli) päällä? Entä onko simu FS2004 oletuskansiossaan (jota M$) alunperin ehdottaa (en tosin enää millään muista missä se oli, mutta luultavasti suunnilleen samassa paikassa kuin FSXkin, jonne sitä EI suositella asennettavaksi juuri näistä syistä). Voiko tuon asennuskansion paikan itse valita vai yrittääkö ohjelma tunkea sen aina samaan oletuspaikkaansa? Voisko ne tiedostot purkaa jonnekin ja asentaa manuaalisesti? Sinä varmaan tunnet FS2004:n sen verran hyvin, että tiedät minne.

Pekka

Edit: Ja sitten vielä yksi konsti, jota olen käyttänyt "huonosti käyttäytyvien ohjelmien" asennuksessa. Luo jonnekin valeFS2004-kansio ja yritä asentaa meshit sinne. Valitettavasti/onneksi (riippuu tilanteesta - tässä valitettavasti) monet asennusohjelmat nuuskivat levyltä oikean simun kansion vaikka se olisi nimetty erilaiseksi. Tällöin tuo konsti ei toimi.

Joskus auttaa kun tekee valekansioon tarvittavat alikansiot ja laittaa Fs2004:n (tai FSXn) pääkansioon fs9.exe (tai fsx.exe) tiedoston. Joskus tämäkään ei auta (silloin asennusohjelma kurkkaa ilmeisesti koneen rekisteristä missä Jallu luuraa). Vieläkään ei tarvitse heittää pyyhettä näppikselle. Mulla on eukon läppärille asennettuna puhdas FSX. Ei se siinä koneessa jaksa pyöriä, mutta sinne voi aina asentaa "huonosti käyttäytyvät lisukkeet" ja kopioida ne sitten manuaalisesti simuun (minun tapauksessani sisäverkon kautta omalle koneelleni).

Sama

Mistä tuo UAC löytyy ja miten tarkistetaan onko se päällä vai ei? WIN 7.

Minulla on FS 2004 asennettuna E-asemalle, joka on iso. Ei siis C:lle johon simu alun perin muistaakseni yritti asentua. Olen myös yrittänyt erilaisiin valekansioihin, kuten  E-asemalle tekemääni kansioon nimeltään FSGenesis. Ja työpöydälle tein Vale-kansion ja sen alle Addoniin. Yritin purkaa addoniin, muuta ei toimi sekään.

Yksi vaihtoehto on koittaa asentaa meshit toiselle, perheenjäsenen tietokoneelle ja jos onnistuu. kopioida sieltä bgl:t omalle koneelleni FS 2004:n Addon Scenery/sceneryyn.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On ollut FSX pari vuotta sitten. Miten tuon Registry-ohjelman saa käyntiin WIN 7:ssa?

En ymmärrä....  :-\ Siis lataat sen työkalun minkä linkkasin, se on exe-tiedosto, jonka pitäisi kyllä lähteä käyntiin ihan tuplaklikkauksella. (Virustorjunta pois päältä hetkeksi, sehän voi blokkailla näitä...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ymmärrä....  :- Siis lataat sen työkalun minkä linkkasin, se on exe-tiedosto, jonka pitäisi kyllä lähteä käyntiin ihan tuplaklikkauksella. (Virustorjunta pois päältä hetkeksi, sehän voi blokkailla näitä...)

Tuohon asti pääsen. Edellinen ikkuna pyysi valitsemaan FS9: tai FSX:n ja painon FS9-nappulaa.

[ attachment removed / expired ]

Mitä sitten pitää tehdä ja miten?

yES :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tuo UAC löytyy ja miten tarkistetaan onko se päällä vai ei? WIN 7.

...

Minulla on ollut englanninkielinen Wintoosa jo vaikka kuinka kauan. Sillä tavoin ei tarvitse arvuutella mitä jokin tietotekninen termi taas olikaan suomeksi. Nyt on Windows-versio 7 ja siinä tuo löytyy polusta: Control Panel -> System and Security -> Action Center -> Change User Account Control settings .

Sulla on tietenkin suomenkielinen versio. Hmmm... mitähän tuo olisi suomeksi ... ne suomennukset kun ovat joskus vähän outoja? Suoraan noista suomennettuina ainakin voisi olla Järjestelmän Hallinta(paneeli) -> Järjestelmä ja Turvallisuus -> Toimintakeskus (heh heh) -> Muuta käyttäjätilin hallinta-asetuksia tjsp.

Lyhyesti tuohon pääset kuitenkin kun käynnistät sen Järjestelmän hallinnan ja laitat Etsi-ruutuun (ainakin tässä English-versiossa se on oikeassa ylänurkassa) UAC ja painat Enteriä. Toivottavasti tuo lyhenne UAC toimii myös suomenkielisessä versiossa.

...

ja vielä Rolfille, että en minäkään suosittele pitämään UAC:tä pois päältä tai kaikkein avoimimmalla asetuksellakaan. On nimittäin siitä huonoja omakohtaisia kokemuksia. Joskus sen voi kuitenkin joutua ottamaan tilapäisesti pois päältä kuten myös virustorjunnan, jotta saisi (esimerkiksi) jonkun huonosti käyttäytyvän ohjelman asennettua.

Pekka

Edit: Huomasin sitten tuosta Rolfin vastauksesta/lainauksesta myös, että siellähän oli kerrottu tuo polku suomenkielisenä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

7-zip saattaa pystyä purkamaan exe-tiedostosta sinne pakatut tiedostot.

http://www.7-zip.org

Toisessa yhteydessä tuli esille, mutta ohjeet saattaisivat olla samat:

1. Download and install 7-Zip from http://www.7-zip.org/

2. Open 7-Zip and browse to the folder containing the exe.

3. Right click on the exe file and click "Open Inside". - Oikea näpäytys exe tiedosto valittuna ja klikkaa "Open inside"

4. Double click a folder inside if needed to get to the files. - Tuplanäpäytä kansiota exe sisällä jos tarvii

5. Select the files you need by clicking on them while holding down the ctrl key. - Valitse tiedostot klikkaamalla ja pitämällä samara CTRL näppäintä pohjassa

6. Right click on the selected files and click "Copy To". - Oikea näpäytys valittujen tiedostojen päällä ja klikkaa "Copy to"

7. Type a path or click on the "..." button to browse for a folder. - Kirjoita polku minne haluat tiedostojen menevän tai etsi kansio "..." nappulan avulla

8. Click Ok. - OK. OK?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tosi hankala tapaus. 7-zip ei pysty avaamaan meshinasennus exeä sisäisesti. Siis klikkaamalla ei tapahdu mitään (avaa sisäisesti)..

Kiitos kuitenkin ohjeesta.

Jatketaan hommaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esa, tuli vielä yksi asia mieleen. En tunne tuota FSGenesis-meshiä, mutta se on kai melkoisen iso paketti. Oletko hankkinut sen download-tuotteena netistä?

Minulla on Free Mesh X koko maailmaan ja se on järkyttävän iso paketti. Ei maksanut mitään, mutta sen lataamisessa oli ongelmia huolimatta siitä, että se oli pilkottu osapaketteihin. Ei onnistunut millään ennen kuin hankin erillisen Download Managerin. Minulle on myös sattunut pienempienkin latausten suhteen niin, että joku bitti on mennyt touhussa poikittain eikä tiedosto ole toiminut (yleensä se - esimerkiksi exe-tiedosto - ei silloin tosin toimi alkuunkaan). Siihen ei auta kuin uusi lataus tai sitten joku DM (niitä on sekä ilmaisia että maksullisia).

Oletko kokeillut uudelleen latausta?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esa, tuli vielä yksi asia mieleen. En tunne tuota FSGenesis-meshiä, mutta se on kai melkoisen iso paketti. Oletko hankkinut sen download-tuotteena netistä?

Minulla on Free Mesh X koko maailmaan ja se on järkyttävän iso paketti. Ei maksanut mitään, mutta sen lataamisessa oli ongelmia huolimatta siitä, että se oli pilkottu osapaketteihin. Ei onnistunut millään ennen kuin hankin erillisen Download Managerin. Minulle on myös sattunut pienempienkin latausten suhteen niin, että joku bitti on mennyt touhussa poikittain eikä tiedosto ole toiminut (yleensä se - esimerkiksi exe-tiedosto - ei silloin tosin toimi alkuunkaan). Siihen ei auta kuin uusi lataus tai sitten joku DM (niitä on sekä ilmaisia että maksullisia).

Oletko kokeillut uudelleen latausta?

Pekka

Euroopan paketin tilasin ja latasin tosiaan netistä. Siinä on 13 eri maata ja jokaiselle oma mesh-paketti. Joutui siis lataamaan 13 kertaa. Olen kokeillut myös ladata yhden maan paketin uudelleen mutta ei auttanut sekään.

Tutustun tuohon DM:ään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään