Mikko Kärkkäinen

P3D "out of memory"

56 viestiä aiheessa

Jaahas. Pitkän työviikonlopun jäljiltä yritin tänään käynnistää P3D v3:n. Valittaa käynnistyksessä muistin loppumisesta ja sulkeutuu (siis ennen kuin pääsee edes valitsemaan lennettävää konetta). Olen käynnistänyt tietokoneen uudelleen muutaman kerran, mutta tuloksetta. Enkä ole asentanut mitään uutta softaa. Eli HÄ?  ???

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No FSX sentään toimii, niin pääsi lentämään.  :D Mutta. Ei näy pilven pilveä, vaikka active skyn kartta on niitä täynnä. Mikäs epäonnenpäivä tämä on?  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se voi muuten olla tuo Active Sky myös joka kaataa simun.... Mulla on tuo mystinen virheilmoitus tullut myös FSX-SE:llä, vaikka VAS on ollut yli gigan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Auttaisiko P3D.cfg:n poistaminen?

Pistetään kokeiluun. Kiitti vinkistä. Mistä tuo P3D.cfg mahtanee löytyä?  :-[

Muokkaus Tarkoititko Prepar3D.exe.config -tiedostoa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistetään kokeiluun. Kiitti vinkistä. Mistä tuo P3D.cfg mahtanee löytyä?  :-[

Samasta osiosta tietokoneella kuin FSX...eli mulla C\käyttäjät\jussi\AppData\Roaming\Lockheed Martin\Prepar3D v 3

yst. Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps. Oli salainen kansio, niin ilmankos oli hankalaa löytää.  ;D Poistin kansion, niin heti rupesi toimimaan. Kiitokset.

Toivottavasti et koko kansiota poistanut vaan sen yhden tiedoston. ;D hyvä että auttoi. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noni. Eukko Ruåtsissa, jääkaapissa kaljaa ja huomenna vapaata. Piti lennellä P3D:lla ennen kuin DCS-kaverit kerkeävät linjoille. Nyt ei tule out of memory-ilmoitusta, vaan pelkkä musta ruutu, joka ei johda mihinkään. Onpa tää simu herkkä vioittumaan, pahempi kuin FSX. Pitääkö toi P3D.cfg taas poistaa? On tää ärkele.  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Buuttasin koneen. Kokeilin, ei toimi. Buuttasin koneen uudelleen, poistin P3D.cfg:n, ei toimi. Tää on kyllä uskomatonta pskaa. Simu ei ole ollut käytössä edes 1,5 kuukautta ja jo toistamiseen menee näin solmuun. Ei hitto. Mitäköhän sitten keksisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Buuttasin koneen. Kokeilin, ei toimi. Buuttasin koneen uudelleen, poistin P3D.cfg:n, ei toimi. Tää on kyllä uskomatonta pskaa. Simu ei ole ollut käytössä edes 1,5 kuukautta ja jo toistamiseen menee näin solmuun. Ei hitto. Mitäköhän sitten keksisi?

Oletko päivittänyt mitään viime aikoina? Tuossa saattaa syynä olla jumiutuva lisäosamoduuli. Voit tarkistaa sen muokkaamalla dll.xml tiedostot kahdesta osoitteesta:

C:\Programdata\Lockheed Martin\Prepar3d V3 ja %appdata%

Muokkaa jollain softalla, esim Notepad++ on erittäin hyvä. Vaihda kaikille lisäosille Disabled True ja koita sen jälkeen, latautuuko simu. Esim FSUIPC:n ja FSDT Addon Managerin kanssa on ollut ongelmia ja niitä onkin nyt tiuhaan tahtiin päivitetty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitin FSX:n maastotekstuurit (ORBX global, vector ja EU LC). Tämän jälkeen kosahti. Eihän näillä nyt pitäisi olla mitään yhteistä, vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missään tapauksessa koskaan ei kannata mainita simua ja puolisoa samassa lauseessa. Jompikumpi tai kumpikin vetää herneen nenään, ja mikään ei toimi.  ;D

AppData löytynee sirltä oman Windows käyttäjätunnuksesi kansioista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä löydy tuolta %appdata%-tiedostoa, mitä muokata...

Kopioi resurssinhallinnan osoiteriville:

%appdata%\Lockheed Martin\Prepar3D v3

paina enter ja nyt aukeaa kansio, josta dll.xml löytyy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, kokeilin vaihtaa FSUIPC:n kohdalle disabled=true, niin käynnistyi.  :-\ Onpa tää välillä hankalaa!

Pitää vain ottaa rauhallisesti. Vika löytyi heti ja oli helposti korjattavissa. FSX/P3D:n sielunelämä on omaa luokkaansa. Asiat oppii kantapään kautta. Missään tapauksessa ei pidä alkaa poistamaan simua ja asentamaan uusiksi. Se on täysin turha parhaimmillaan monen päivän homma, jonka jälkeen vika on edelleen tallella. Mikä versio FSUIPC:stä sulla on? Uusin on 4.96. FSUIPC 4.95 aiheutti paljon ongelmia ja 4.96 julkaistiin korjaamaan ne.  Varmista, että sinulla on uusin versio. Todennäköisesti ei ole, koska se on julkaistu reilu viikko sitten. Muista asennuksen jälkeen varmistaa, että dll.xml on päivittynyt disabled=false. Mikäli ei vieläkään toimi, niin laita kaikki orbx:n moduulit disabled=true ja kokeile sen jälkeen, koska voi olla, että orbx ja fsuipc eivät toimi keskenään. Esim FSDT Addon Manager ei toiminut päivityksen jälkeen FSUIPC:n kanssa yhteistyössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä edes muistanut koko FSUIPCta. Joku päivä sitten yritin saada radiopaneelia toimimaan, niin tuli kai vahingossa ladattua tuo kikkare. En mä sillä mitään tee, enkä maksanut lisenssistä (joku ilmaisversio, en warettanut). Jännää, että ongelmat alkoivat vasta myöhemmin, eivätkä heti tuon asentamisen jälkeen. Olet kyllä oikeassa että näiden FS-johdannaisten sielunelämä on hyvin arvoituksellista, enkä tajua näistä toistaiseksi paljoakaan. Oon tottunut BMS:n ja DCS:n kanssa siihen, että niiden kanssa ei juuri tarvitse kikkailla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä edes muistanut koko FSUIPCta. Joku päivä sitten yritin saada radiopaneelia toimimaan, niin tuli kai vahingossa ladattua tuo kikkare. En mä sillä mitään tee, enkä maksanut lisenssistä (joku ilmaisversio, en warettanut). Jännää, että ongelmat alkoivat vasta myöhemmin, eivätkä heti tuon asentamisen jälkeen. Olet kyllä oikeassa että näiden FS-johdannaisten sielunelämä on hyvin arvoituksellista, enkä tajua näistä toistaiseksi paljoakaan. Oon tottunut BMS:n ja DCS:n kanssa siihen, että niiden kanssa ei juuri tarvitse kikkailla.

Simun ongelmaratkaisu on loppupeleissä suht helppoa. Esim tässä tapauksessa simu kaatuu aloitusvaiheessa. Loogisinta on silloin poistaa kaikki ylimääräinen latausvaiheesta ja kokeilla latautuuko simu itsessään. Toki se vaatii kokemusta sekä tietoa konffitiedostojen sijainnista. Google auttaa yllättävän paljon, kunhan vain jaksaa kärsivällisesti selailla vastauksia. Suoraa vastausta ei välttämättä heti tule mutta vastaan tulee paljon linkkejä keskustelupalstoille, joissa ihmiset käsittelevät ongelmia ja sieltä yleensä löytyy vastaus tai vähintään vihje, mitä kokeilla :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Fsuipc on päivitetty versioon 4.962, juurikin tuon 9.61:n kanssa itselläni oli ongelmia ettei simua saanut käyntiin vaan se ikäänkuin hävisi taustalle kesken kaiken. Saattoi myös GSX:llä olla sormensa tässä koska uusimman gsx:n ja fsuipc:n päivityksen jälkeen kaikki toimii normaalisti :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään