Guest Athlonisti84

Prepar3D ratti ja polkimet.

15 viestiä aiheessa

Anteeksi vaan tyhmä kysymys mutta voiko Preparia jotenkin ohjata ratilla ja polkimilla? FSX:ää ainakin pystyi. Minulla oli kaasu ja jarru elevator ja ratin liikkeet aileron. Rudder automatic :D. Se riitti minulle hyvin. En tiedä sitten, onko kukaan muu kokeillut samaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ratti ja poljin ole huomattavasti joystickiä hankalampi? Joystickin saa muutamalla kympillä parhamillaan jos ei tarvitse mitään erikoisuuksia. Katsoo vaan että siinä on kaasunsäätö ja pari nappia vähintään, ja sopivasti painoa että pysyy kiinni pöydässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi että joudun jankkaamaan, mutta saako ratin ja polkimet jotenkin toimimaan Prepar3D:ssä, onko kukaan kokeillut?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin mutten saanut toimimaan Momo racing force GP:tä. Kysyin sitten täältä, josko olisin tehnyt jotain väärin tai jättänyt jotain asetusta tekemättä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ratteja ei tosiaan ole tehty näitä varten enkä siten usko että tukeakaan niille löytyy. Sanoit että kysyit, koska epäilit tehneesi jotain väärin, mitä teit kun koitit sitä laittaa? En takaa että pystyn neuvomaan mutta siltä varalta että minä tai joku osaa auttaa niin olisi kiva saada tarkempia tietoja millä tavoin ei toimi ja mitä teit saadaksesi toimimaan jne. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi että joudun jankkaamaan, mutta saako ratin ja polkimet jotenkin toimimaan Prepar3D:ssä, onko kukaan kokeillut?  :-[

FSX:ssä ainakin sai. Nehän on ihan normaaleja akseleita, joille voit määritellä toiminnot. FSUIPC:llä ainakin varmasti saa. Eihän se softa tiedä onko sulla joystick vai ratti, vaan se tunnistaa akselit eli tässä tapauksessa ratti, kaasu ja jarru.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä saa ratin ja polkimet toimimaan P3D että FSXssä itse käytän polkimia ruder pedaleina. Minulla on Logitech driving force gt ja ihan simun asetuksista laitoinne toimimaan. Pieni miinus on että jarru on jäykempi kuin kaasu :thmbdn: muuten toimivat mainiosti. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis helpotaa esim maassa liikumista aika paljon. Rattia en käytä olenkaan kun on joykari. Ja jos haluut toimiimaan ne niin sun pitää asentaa logitechin sivuilta ajurit niin saat säädettyä oikeet asetukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joystickiä käytän itse pelkästään. Minulla on Logitech Profiler, koska löytyy useita ajopeliä missä käytän tuota rattia. Ajattelin että käytät tuota rattia kaikessa lentämisessä, mutta käytät ilmeisesti vain polkimia, vai kuinka?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään