Rolf Niemi

OrbxDirect ja ORBX-lisäosat

14 viestiä aiheessa

Täytyy kysyä kun oma ymmärrys ei enää oikein riitä. ORBXin sivuilla on kyllä ohje, jossa kehoitetaan toimimaan mm. näin:

"1. Make a back up of your ORBX folder, scenery\World\scenery, Sound and Effects folders, either on an external drive

or on an internal drive that will remain in  your existing PC or you intend to include in your new PC.

If you are re-installing your operating system, this must not be your current or intended System (C:) drive"

Tuollainen varmuuskopiointiei enää kuullosta ainakaan minun mielestäni kohtuu järkevältä, sillä tilaa kuluisi n. 156 Gt  :o Ensinnäkin siirto vaikkapa läppärille turvaan kestäisi ties miten kauan (Kotiverkko) ja joskus sitten mahdollinen palautus samaten. Ei oikein innosta.

Varsinainen kysymykseni siis on, että miten kohtuullisen määrän ORBX-tuotteita omistavan asiakkaan pitää toimia mikäili eteen tulee koko käyttöjärjestelmän uudelleen asennus ja haluaa asentaa ostamansa (FlightSimStore) lisäosat takaisin?

Olen asentanut FTX Central v.3, suorittanut nykyisen systeemin vaatimat kuviot Flightsim Storen lisenssien siirron suhteen onnistuneesti ohjeiden mukaan ja saanut kaiken toimimaan kuten pitääkin. Ainoa seikka, joka minua ja lukemani perusteella muutamaa muutakin huolestuttaa on mahdollinen lisäosien uudelleen asentamisen jos kerran FSS:sta ostetut ja varmuuskopioidut paketit eivät enää nykyisessä systeemissä toimi.

Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa seikkaperäisesti oikean proseduurin tässä asiassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin näkevinäni täällä vastauksen kysymykseeni selatessani foorumia puhelimella, mutta kun tulin tietokoneelle, niin se olikin kadonnut bittiavaruuden mustaan aukkoon  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pienen tutkimisen jälkeen päätin itse ainakin tehdä niin että lataan Obrxin sivuilta nuo uudet asennusfilut ja poistan FSS:n asennusfilut kokonaan  ;) Kestää sitten mitä kestää mutta ovatpahan tallessa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sinulla on jo asennettuna orbx maisemat niin ei tarvitse tehdä mitään. OrbxDirect tunnistaa ne, ja se jakelee päivitykset ja sen kautta ostetaan uudet maisemat. Kaikki on selvitetty todella tarkkaan tuolla orbx foorumeilla.

Varmuuskopiot ladataan samasta mistä ladataan muutenkin, siellä versio numeron alla on installation options linkki ja siitä saa valintoja auki.

Täältä

http://www.orbxsystems.com/forum/topic/123940-how-to-use-orbxdirect-and-ftxcentral-v3-a-step-by-step-guide/

etsit "Now you either click  Install Product  or choose the  Installation Options "  ja sen alla on kuvalliset ohjeet kuinka lataat varmuuskopion jonka OrbxDirect tunnistaa ja jota käytetään siten asennusmediana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikael & Ville avusta  :thmbup:

Minäkin päädyin lataamaan nuo varmuuskopiot (5 kpl/24 h) ulkoiselle kiintolevylle ja poistan sitten nuo vanhat FSS:n varmuuskopiot. Luin lukuisia keskusteluja aiheesta ja loppujen lopuksi oli pakko kääntyä tälle foorumille kysymään oikeata tietoa asiasta.

Kun minulla on kerran kaikki Orbx-maisemt jo asennettuna, niin en minä löytänyt muuta keinoa ladata varmuuskopiota kuin "manual dowload" - meneekö oikein? Varmuuskopioiden ainut tarkoitus on turvata uudelleen-asennus jos joudun asentamaan käyttöjärjestelmän uudelleen.

Jos OrbxDirect tunnistaisi ostokseni käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen jälkeen kirjauduttani omalle OrbxDirect-tililleni, niin silloinhan ei mitään varsinaista ongelmaa olisikaan, mutta näinhän asia ei taida olla?

Jaaha - yritin ladata manuaalisesti ORBX Global Base-paketin Dowload Managerin avulla ja sekin homma pysähtyi äsken aikakatkaisun takia. Ei, ei homma toimi nyt oikein mitenkään.

PS.

ORBXin sivuilta:

http://www.orbxsystems.com/forum/topic/125019-orbxdirect-business-as-usual-daily-restriction-5x-on-manual-downloads-only-fss-wrappers-now-validate/

Good morning.

I think following my email blast and announcement topic that there's still some confusion over what has actually been restricted, and this is causing some angst when in fact it's mainly business as usual.

So let me clarify things as best I can. Please read carefully.

1. The only thing that has been limited to one (1) download per day  EDIT: We've increased this to five (5) per day is the manual download function:

That's all. Everything else works normally, like it has since launch day on November 1st. I apologise if this was not made clear in my announcement yesterday.

2. You can still install as much products as you like through FTX Central 3 - no limits, no caps - that has not changed

3. Adrian has now re-enabled validation on all your old FSS Wrapper Installers, so you can use those again now.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rajoitus on viisi latausta tosiaan kuten ilmoituksessa on, mutta vain jos lataat varmuuskopiota koska väki oli ladannut 50 terrabitin edestä niitä viikossa, niin olivat pakotettuja rajoittamaan. Tämäkin koskee vain FSS kaupasta ostettuja, ei OrbxDirectistä ostettuja. FSS asennusohjelmat toiimivat väliaikaisesti juurikin tämän takia.

OrbxDirect on verkkokauppa (kuten vaikka simMarket), ei sieltä ostetut asiat katoa mihinkään milloinkaan. Voit asentaa se milloin tahansa mihin tahansa millä koneella vaan kunhan OrbxDirect/FTX Central on asennettuna.

Päivitä OrbxDirect/FTX Central niin saat näkyviin ohjeessa mainitut toiminnot, se ilmoittaa päivityksestä vasemmassa alareunassa ja riittää että klikkaat sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos näet sen manual download linkin sen lataus painikkeen alla olevan tekstin lomassa, niin sinulla on vanha versio Centralista mikä voi selittää sen miksi lataus ei toimi. Eli jos näkymäsi eroaa ohjeessa olevasta niin sinulla on vanha versio. Se päivittyy tavalla jonka kerroin tossa ylenpänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanha versio FTX Centralista - hmmm... Pitääkö se ladata jostakin vai onko olemassa joku "näppylä", jonka kautta päivityksen voi hoitaa? Minulla näkyy olevan FTX Central v3.0.1.1 ja se kyllä mielestäni on viimeisin versio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On uusin.

Oivalsin juuri mitä meinaat (ainakin toivottavasti), valitsetko sielä sitä ylintä vaihtoehtoa siitä kolmen vaihtoehdon asennusvalikosta? Sitä käytetään tosiaan asennukseen ftx centralin kautta ladatuille zipeille, alin vaihtoehto on jos haluaa ladata ja asentaa sekä ladata varmuskopion samalla. Mistään muualta kun siitä ylimmästä vaihtoehdosta en löydä tuota manual download tekstiä versiossa 3.0.1.1.

Vai muuten vaan käytät sanaa manual download? Putosin kärryiltä varmaan jossain kohta veikkaan  :laugh: Pääasia että saat toimimaan tavalla joka sulle on paras ja selkein ja toimiva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Projekti on seuraava - kerroin asiasta ehkä epäselvästi tuolla aloituksessa:

1. Tuli tieto, että vanha FTX Central pistetään kokonaan uusiksi version 3 myötä.

2. Ilmeni, että lisäosa-kauppaa hoidellaan tästä eteenpäin ORBX:n kautta.

3. Siirryttäessä FTX Central v.3:n käyttäjäksi suositeltiin siirtämään kaikki ostolisenssit FlightSim Storesta FTX:n palvelimelle (tai mihin lie menevätkään) jolloin esim. minulla varmuuskopioidut FSS:n wrapperit lisensseineen eivät enää toimi.

4. ORBX-foorumilla on selkeä ohje siitä, miten lisenssien siirto tehdään ja toimin ohjeen mukaan kohta kohdalta. Ei ongelmaa - kaikki sujui ongelmitta paitsi alkuun Library Insertion Point tuotti hieman pään vaivaa.

5. Minulla on kaikki ostamani nelisenkymmentä ORBX-lisäosaa asennettuna + ilmaiset päälle. Kaikki näkyy FTX Centralissa ja simu (FSX SE) toimii hyvin.

6. Tutustuin lähemmin ORBX-foorumiin asian tiimoilta lukien lukuisia keskusteluja ja lopulta vanhan kallossa alkoi loivasti sirittämään enkä saanut enää selvää siitä,mikä olisi paras tapa toimia siinä tapauksessa, mikäili haluan itselleni asennuspakettien varmuuskopion siltä varalta, että joudun asentamaan Windowsin kokonaan uusiksi..

7. Siirtyessäni FTX Central v3:n käyttäjäksi, niin lisenssien siirron jälkeen minun piti asentaa muistaakseni 4 kpl freeware-kenttää - ei muuta ja näitten kohdalla näin silloin mainitsemasi kolmen kohdan vaihtoehto-valikon eikä sitä enää löydy mistään tai ainakaan minä en sitä löydä.

8. Ainoa, joka löytyy on "manual download" mikä taas ei toimi - ei ainakaan minulla. Noin 15:sta %:n jälkeen tuli joka kerta aikakatkaisu yrittäessäni ladata joko FTX Globa lBase tai FTX Global Vector.

9. Ainoaksi vaihtoehdoksi näin ollen jäi varmuuskopioida nuo edellä mainitut muutamat kansiot, jotka voi palauttaa sen jälkeen kun FSX SE on mahdollisesti uudelleen asennettu. Tilansa puolesta tuo ei vie kapasiteettiä sen enempää kuin aikaisemmat FSS:n wrapperitkaan.

Lopuksi isot kiitokset Villelle avustasi  :thmbup:

Jos kätevämpiä metodeja löytyy, niin toki olen edelleen asiasta kiinnostunut...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistään muualta kun siitä ylimmästä vaihtoehdosta en löydä tuota manual download tekstiä versiossa 3.0.1.1.

Vai muuten vaan käytät sanaa manual download? Putosin kärryiltä varmaan jossain kohta veikkaan  :laugh: Pääasia että saat toimimaan tavalla joka sulle on paras ja selkein ja toimiva.

Tässä kuvankaappaus Orbx Directin Account-sivulta. Manual download löytyy kuvan alareunan tekstista, joka toimii pikavalintana lataukseen sitä klikkaamalla:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lataukset hoidetaan FTX Centralissa, ei ole tarpeen mennä nettisivuille. Ohjelmasta kyllä löytyy kaikki mitä pitää. Ainoastaan ostaminen ja ilmaisten juttujen lisääminen tunnuksellesi tapahtuu tuolla nettisivuilla

Lataaminen ja asentaminen tapahtuu 100% tuon FTX Central ohjelman kautta, ei ole tarpeen mennä nettisivuille. Mutta ohjelman kautta saa ladattua varmuusopion vain jos kyseessä olevaa lisäosaa ei ole asennettu, joten nettisivun manual download linkki voi tulla kyseeseen tapauksessasi.

Latausten määräähän ei ole rajoitettu, niin kauan kun lataat ohjelman kautta tallentamatta varmuuskopiota, mutta varmuuskopiohan on hyvä olla olemassa. Mutta uudelleenasennus on mahdollista tehdä myös ilman varmuuskopioita ja ilman latausrajoituksia, se vaan kestää kauemmin kun se lataa kaiken.

Mutta FSS installerit toimii kyllä (en vaan tiedä kuin kauan), eli voithan ladata uudet varmuuskopiot Centralista käsin sitten kun asennat uudelleen syystä tai toisesta noita. Mutta jos tuo manual downloadin pätkäisy olisi yleinen ongelma, niin siitä kyllä olisi juttua orbx foorumilla. Veikkaan että voi olla ruuhkaa yhä. Oletko kokeillut latausavustajan käyttöä?

Mutta, tämähän on uusi systeemi vielä niin varmaan tulee parannusta ajan kanssa. Itse ainakin odottelen vielä vähän ennenkuin rupean varmuuskopioita latailemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tuntee aina välillä itsensä melko tyhmäksi, vaikka näitten juttujen parissa onkin jokunen vuosi vietetty.

ORBX olisi voinut tai voisi edelleen tehdä kattavan oppaan PDF-muodossa uuden FTX Centralin käytöstä, josta ilmenee koko ohjelman käyttö täysin kattavasti kuvien ja selostusten kanssa  myös niille joiden kieli on joku muu kuin englanti. Toki opas olisi englanniksi, mutta kuvasta on apua yleensä melkoisesti ja auttaa ymmärtämään asioita. Tähän asti olen pärjännyt kohtalaisen hyvin omalla vajavaisella kielitaidollani, mutta iän myötä toiminnot näämmä heikkenee  ;D

Latauksissani olen käyttänyt vain ja ainoastaan ohjelmaa nimeltään Download Manager, joka toimii mainiosti suurten tiedostojen lataamisessa.

Toivotaan, että systeemiä vielä hiotaan ja saadaan siitä toimiva kokonaisuus - ajatushan on hyvä, vaikka ei vanhassakaan mitään vikaa ollut.

Varma on aina varmaa ja varmuuskopio vielä varvempaa  :)

Kiitos vielä kerran asioiden selventämisestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään