Guest sakkeus83

AirbusX A321 lentomallinnus

13 viestiä aiheessa

En ole aivan vakuuttunut Airbussin lento-ominaisuuksien kuranttiudesta. Päätin koettaa moottorin sammutusta V2:n jälkeen. Koneet olivat MCT/TOGA-asennossa, poljin vastakkaisessa suunnassa,

ja eikös mitään. Kone 180 astetta ilmassa vaakatasossa kiertyen ympäri ja perä menosuuntaan maahan. Eihän sen nyt ihan näin pidä mennä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aerosoftin Airbus ei lennä yhdellä moottorilla - harva simulisäri noin muutenkaan lentää oikein moottorihäiriöissä. Kannattaa suosiolla jättää väliin, niin säästyy pahalta mieleltä. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aerosoftin Airbus ei lennä yhdellä moottorilla - harva simulisäri noin muutenkaan lentää oikein moottorihäiriöissä. Kannattaa suosiolla jättää väliin, niin säästyy pahalta mieleltä. ;D

 

Näköjään. Tulee vähemmän surkea olo niin. Toisaalta olisi hieanoa, jos ohjauspinnat toimisivat moottorien sammuessa. Simussa vain ei ole RAT-vipperää. Se käsittääkseni auttaisi. Onko tosiaan niin, että myllyt saa käyntiim ilmassa vain, jos on APU ja APU bleed päällä? Edes toista myllyä ei näytä saavan käyntiin ilman toisen käydessä. Outoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

APU bleed tai crossbleed toiselta moottorilta vaaditaan toisen koneen käynnistämiseksi ilmassa. Aerosoftin mallinnuksesta en tosin osaa sanoa, toimiiko crossbleed start... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

APU bleed tai crossbleed toiselta moottorilta vaaditaan toisen koneen käynnistämiseksi ilmassa. Aerosoftin mallinnuksesta en tosin osaa sanoa, toimiiko crossbleed start... ::)

 

Missä cross bleed -kytkin on? En löydä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saulille peukku foorumin elävöittämisestä :thmbup:

 

Usein kun täätä jotain kysyy, niin vastaus on "käytä googlea" :( Joskus joutuu ihmettelemään koko foorumin tarkoitusta, kun vain viisaita kysymyksiä saa esittää...

 

Bai tö vei, itse olen vasta lukemassa Airbusin manuaaleja enkä ainakaan toistaiseksi ole törmännyt cross bleed kytkimeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä cross bleed -kytkin on? En löydä...

kattopaneelissa air cond -osiossa ... ei taida kyllä olla hirveästi merkitystä koko kytkimellä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytännössä käynnistys siis tapahtuisi: APU bleed OFF, vuotoilmaa tuottavan moottorin bleed ON, käynnistettävän bleed OFF ja xfeed ON. Sitten tuottavalla moottorilla tehoa, kunnes se tuottaa vähintään 30psi paineen ennen käynnistystä ja käynnistyksen aikana vähintään 25psi (N2 max 75%). Tämän jälkeen normaalisti mode selector ignition ja master seitch päälle. Käynnistyksen jälkeen tehovivut idlelle, xfeed AUTO ja käynnistyneen moottorin bleed ON.

 

Voisi kai tuon joskus testata, onko mallinnettu Aerosoftiin.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aerosofthan ei mallinna vikoja millään tavalla vaan keskittyvät normaaleihin toimintoihin. Jos kunnolla haluaa vikatilanteisiin paneutua niin kuten Joona totesikin kannattaa hommata PMDG:n tuote :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rasti seinään, cross bleed start toimii. :o

 

Jos vikatilanteet ja niiden kunnollinen mallinnus kiinnostaa niin suosittelen kääntymään PMDG:n tuotteiden puoleen 8)

 

Sitä päivää odottaessa, kun PMDG tekee Airbuseja... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löysin itsekin tuon X BLEED:in kysyttyäni sitä, mutta uni vei voiton, enkä äitynyt poistamaan viestiä. Mistä sinä, Santeri, tunnet ton Airbussin noin hyvin?

Kyllä äkkiseltään tuntuisi tuolla metodilla starttaavan. Vai onko aihetta ajatella, ettei simun Bussin X BLEED toimi?

 

No toisaalta, itse olen siihen tutustunut muutaman viikon vasta 10 vuoden tauon jälkeen. Sitä ennen lensin oikeita koneita. PMDG varmaan tekee hyvää jälkeä,

mutta ei tuo 737 oikein sytytä ajatuksena.

 

Joku, myös Aerosoft, saisi tiedostaa, mitä spoilerit oikeasti tekevät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään