Mikko Kärkkäinen

Aerosoftin ATR 72-500 XPX:lle

18 viestiä aiheessa

Taisin mainita aiheesta jo toisaalla, mutta tehdään oma ketju. Kyse on Aerosoftin atraimesta. Manuaali haisee, pahasti. Siellä on vain nimetty koneen namiskat, ei mitään tietoa oikeasta operoinnista. Olen yrittänyt löytää tietoa netistä, mutta turhaan. Youtubesta löytyy ehkä yksi pätkä, ja aerosoftin foorumillakin on aika hiljaista. Muutama mielenkiintoinen keskustelu on avattu, mutta ne on kaikki lukittu jostain syystä. Kyllä pystyn lentämään paikasta a paikkaan b, mutta olisi kiva tietää miten asiat kuuluisi oikeasti tehdä. Todella turhauttavaa, kiva kone kuitenkin kyseessä. Omistaako täällä kukaan ko. konetta? Jos, niin mistä olette kaivaneet tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyhyesti: se on täysi susi jos aitoutta etsit. Hyvähkö lentomalli, mutta systeemit muuten defua. Eli siis overheadin namiskat eivät kovinkaan pitkälti oikeasti tee mitään. X-Aviationin Saab 340A on hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, tiedän kyllä, että tuotos on mallinnukseltaan aika kevyt. Tykkään kuitenkin. Jos haluan nappulahelvettiin, vedän dcs A-10c:lla. Esim tieto, miten koneen saa seuraamaan jotain reittiä, olisi hyvä. Yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostin Flight1:n Atikan fsx:lle. Vanha tuotos, tiedän, mutta kiinnosti kovasti. Tähänkään en löydä manuaalia. Kyllä on kummallista. Tulee semmoinen olo, että näiden koneiden tekijät eivät edes haluaisi asiakkaiden oppia lentämään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö löydy tällaisesta kansiosta?

 

...\Microsoft Flight Simulator X\Flight One Software\Flight One ATR 72-500

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatkan ketjua vielä hieman, sorry. Tietääkö kukaan mitään järkevää ohjetta tuohon flight1:n atr:n text-o-matikkiin. Ihan käsittämätön ohjelma. Olis hauska lentää muillakin skineillä kun defaultilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatkan ketjua vielä hieman, sorry. Tietääkö kukaan mitään järkevää ohjetta tuohon flight1:n atr:n text-o-matikkiin. Ihan käsittämätön ohjelma. Olis hauska lentää muillakin skineillä kun defaultilla.

 

Mikä siinä on niin käsittämätöntä? Purat ladatun paintin Text-o-maticin Templates-kansioon (tai jonnekin muualle) käynnistät Wizardin ja sitten kilck klick...

 

Koska Flight1:n Atikka on alunperin tehty FS2004:lle (eikä sitä modelia ole koskaan muutettu natiivi-FSX-muotoon) siinä on muutamia ongelmia. Vesisateella tuulilasi menee läpinäkymättömäksi. Siihen löytyy pätsi Flight1:n sivuilta. Toinen ongelma ovat koneen potkurit, jotka menevät kaikkien pilvien taakse. Tähän ei ole ratkaisua, sillä se johtuu juuri tuosta FS2004-modelista. Asiaa voi kuitenkin helpottaa muuttamalla potkuritekstuurien alfaa vaaleammaksi (häivyttää potkurien näkyvyyttä) jolloin ongelma ei ole enää niin häiritsevä. Kolmas ongelma on ajoittainen FMC:n aiheuttama kaatuminen. Siihen ei taida olla yksiselitteistä ratkaisua. Asiasta on keskusteltu paljon Flight1:n foorumilla, josta voi etsiä ratkaisuehdotuksia. Joillakin kuulemma toimii joillakin ei. Minulla se tuli esille tietyssä ohjelmoinnin kohdassa, jota opin kiertämään. En muista enää tarkemmin. Ei ole tullut tuolla lennettyä enää aikoihin.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, ensinnäkin mulla ei ole hajuakaan mikä osoite ohjelmalle pitää osoittaa, mihin skini luodaan...

 

Muokkaus: mielestäni 40€ on hieman suolainen hinta noin vanhasta koneesta, joka ei edes toimi kunnolla fsx:ssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, ensinnäkin mulla ei ole hajuakaan mikä osoite ohjelmalle pitää osoittaa, mihin skini luodaan...

 

Purat ne paitit sinne FSX_PATH\Flight One Software\Text-o-Matic\Templates-kansioon. Sen jälkeen ohjelman pitäisi sijoittaa tekstuurit automaattisesti ATR-koneen kansioon (tietysti sen koneen pitää olla ensin asennettuna).

 

Netistä löysin pari youtube-pätkää, jotka näyttävät menettelyn. Valitettavasti ovat molemmat harvemmin Suomessa käytetyillä kielillä:

 

portugaliksi:

 

https://www.youtube.com/watch?v=NHUFdCFnyA

 

ranskaksi:

 

 

Muokkaus: mielestäni 40€ on hieman suolainen hinta noin vanhasta koneesta, joka ei edes toimi kunnolla fsx:ssa.

 

Tuosta olen aivan samaa mieltä. 20€:kin olisi suurehko hinta. Tosin mukana tulee toimiva FMC, jota halvemman luokan koneissa ei yleensä ole. FSX-versiossa on lisäksi joukko bugeja (tai oikeammin port overin ominaisuuksia). Minua häiritsivät myös VC:n hieman suttuiset tekstuurit. Ei tahdo enää näin vanha silmä nähdä kunnolla pientä ja epäselvää tekstiä.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatkuu. En löytänyt haulla Flight1 ATR:n ketjua - vaikka sellainen varmasti onkin - niin pistetään tän jatkoksi pari kysymystä:

 

1. Virtuaalimatkustamo. Miksi näyttää tältä?

[ attachment removed / expired ]

 

2. Nav Sourcen logiikka hämmästyttää. Välillä valittaa AP-ruudulla ja kone lähtee vetelemään päin mäntyä. Ei ummarra. Manuaali ei kauheasti valaise asiaa...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatkuu. En löytänyt haulla Flight1 ATR:n ketjua - vaikka sellainen varmasti onkin - niin pistetään tän jatkoksi pari kysymystä:

 

1. Virtuaalimatkustamo. Miksi näyttää tältä?

 

Onko sitä edes mallinnettu? Tuo on ihan normaali näkymä, jos ainoastaan ohjaamo on mallinnettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään