Juha Paulavuo

Pähkäilyä lepopäivälle

11 viestiä aiheessa

Vaihteeksi ilman kuvaa.

Miten nämä herrat liittyvät ilmailun historiaan :

 

1. John Appleby

2. W.P. Quimby

3. De Groof

4. John  P. Holmes

5. Joseph Kaufman

 

Ei tää nyt niin vaikea pitäisi olla, täysin kieli poskessa on ainakin kyselty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysymys 2:W.P. Quimby (mahd. W.F. Quimby) Patentoi jonkinlaisen lentokoneen lokakuun 5. vuonna 1869.

 

No niin, saatiinhan se pää auki. Hyvä Jukka!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1. John Appleby

3. De Groof

 

1. Lensi ensimmäisen miehitetyn lennon 1852 Sir George Cayleyn suunnittelemalla liitimellä.

 

3. Rakensi ornitopterin ja kuoli sitä kokeillessaan 8.7. 1874.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

3. kyssäriin näytti just tulleen vastaus tässä vielä vähä tarkennusta enkuks

 

A Belgian, the Brugge-born Vincent de Groof, also attempted to get an ornithopter to fly. He moved to London where he built his flying machine. On 8th July, 1874, Groof, who called himself the Flying Man, launched his ornithopter from a shuttle balloon piloted by Charles Simmons. The ornithopter failed to work and Vincent de Groof fell 80 feet (24.3 m) to his death.
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/AVgroof.htm sivulta löytyen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä, hyvä ...

 

Sitten olis vielä herrojen Holmes ja Kaufman tarinat selvittämättä

 

John P. Holmes: Air Ship February 12, 1889. Eli ilmalaivamiehiä, patentoi jonkinlaisen ilmalaivan kyseisenä vuonna...

 

edit: "Air Ship" voi tarkoittaa myös muunlaisen ilma-aluksen patenttia kuin ilmalaivan.

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaihteeksi ilman kuvaa.

Miten nämä herrat liittyvät ilmailun historiaan :

 

1. John Appleby

2. W.P. Quimby

3. De Groof

4. John  P. Holmes

5. Joseph Kaufman

 

 

Vastaukset koottuna:

1. Kuten Tero jo tiesikin,  ensi ensimmäisen miehitetyn lennon 1852 Sir George Cayleyn suunnittelemalla liitimellä. Oli Cayleyn ajuri. Kone lensi vajaat 200 metriä

 

2. Quimbyn lentolaite oli melko erikoinen ;D. Kaverin suunnitelman mukaan lentäjän nilkasta sidottiin naru vastaavaan kyynärpäähän. Ideana oli autaa siipien käyttöä.

 

3.De Groofin ornitokopterin siipien kärkiväli oli 12 metriä.Ensimmäisen lennon hemmo suoritti Brysselissä, tuloksena täysi floppi. Siitä huolimatta de Grrof matkusti Lontooseen ja loppu menikin kuten Antti kertoi. Lähteet mainitsevat korkeudeksi myös 130 metriä

 

4. Herra Holmesin lentovehkeessä lentäjä makasi mahallaan , ohjasi jaloillaan, kontrolloi toisella kädellään lentokoneen kulmaa ja käytti toisella potkuria.

 

5. Kaufman suunnitteli 1869 kimalaista muistuttavan 40 hevosvoiman höyrykonneela varustetun laitteen. Laitteessa oli reilut 10 metriä pitkät siivet, joiden olettiin lyövän 120 kertaa minuutissa. Vakauden saavuttamiseksi koneen alle kiinnitettiin 41 kilon paino teleskooppisauvan päähän.

 

Tälläistä lmailuhistoriaa tällä kertaa. Nuo jutut ovat Hart-Davisin kirjasta Nero ja leimaus - melkein toimivia keksintöjä.

 

Mahtoi olla kivoja aikoja nuo lentämisen todelliset varhaisvaiheet ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään