Mikko Kärkkäinen

Fuel reserves

6 viestiä aiheessa

Kaivoin CS 757-200:n tallista, ja ajattelin vetää huomenna legin jenkeissä. Ideana olisi tehdä joku stoori, jos kaikki ei mene pieleen. Edellisestä ison koneen operoinnista on aikaa, niin kaikkea en muista. Kuten mitä hittoa kuuluu laittaa FMC:n reserves-kohtaan? Jos mulla menee vaikka 15000lbs polttoainetta+10000, niin laitanko tuohon reserves-osioon luvun 10?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten en ehkä oikein ymmärtänyt kysymystäsi?

 

Tuossa esimerkkitapauksessasi kokonaispolttoainemäärä on 15000yks+10000yks eli 25000yks ja reservi siitä tuo 10000yks. Minä olen yleensä sen reservin "vetänyt hatusta" ja perille on päästy kunhan vain kokonaispolttoainemäärä on riittävä (näin ei varmaan todellisessa maailmassa menetellä  ;D).

 

Minulla on kyllä hangaarissa myös tuo CS:n Bojo 757, mutta en enää muista miten ja missä järjestyksessä siihen nuo syötettiin (tuhansina yksikköinä). Varmaan se noista videoista palutuisi mieleen. Siksi niitä neuvoin katsomaan.

 

Pekka

 

Edit: Kokeilin tuota Fuelplaneria ja se näyttää (oletuksena) laskevan reservipolttoaineen määrän siten, että se riittää aina 1h 15min lentoon. 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri näin. Eli reservipolttoainetta on noin 10000lbs, niin FMC:n reserves-kohtaan luku 10? Sitä ajoin takaa...

 

Siihen laitetaan se määrä polttoainetta, joka on reservinä. Oikein jos olen ymmärtänyt, niin se määrä, mikä vähintään täytyy tankeissa olla normaalilennon jälkeen. Jos polttoaineen määrä näyttää jäävän alle tämän luvun, FMC antaa varoituksen INSUFFICIENT FUEL.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään