Guest Nailo

FSX vai X-Plane?

83 viestiä aiheessa

Tulipa tällänen mieleen että kuinka moni tykkää enemmän FSX:stä ja kuinka moni X-Planesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo flightgear vähän ''oudolta'' näyttää mutta voihan sitä aina kokeilla  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaa perusteellisesti millainen simu on Filghtgear?

Miten Suomi esiintyy ko. simussa?

yES

Kylläpä hra Sairiolla näitä kysymyksiä riittää. Lataa itse ja testaa, silloinhan se selviää millainen se on.  ;D

Flightgear on kuraa fsx:n/x-planen standardeilla mitattuna, mutta toisaalta kuitenkin tullut harppauksin eteenpäin siitä, mitä se joskus oli. Ja se on ilmainen ja vapaaseen lähdekoodin perustuva simu.

Ilmeisesti flightgear on käyttökelpoinen simulaattoriprojekteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sitä aivan suoriltaan voi sanoa kumpi on parempi. Riippuu täysin siitä, mihin tarkoitukseen haluat simun.

Itse ennen käytin vain FSX:ää, mutta nykyään kun lentelen ulkoisella simulaattorilla, niin olen vaihtanut X-Planeen, sillä visuaalit (etenkin yövisuaalit :o :o :o) ovat omasta mielestäni paremmat. Myöskin pyörii paremmin ja vie vähemmän RAM muistia.

Toisaalta taas jos haluaa pyörittää lentokonetta itse simussa, niin pitää ottaa huomioon valikoimat. FSX:lle toistaiseksi ainakin on huomattavasti laajempi vailikoima laatulisäreitä, kun taas X-Planen hohto taitaa jäädä lisureissa pikku päristimiin.

Paljolti kiinni siitä, mitä haluaa :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sitä aivan suoriltaan voi sanoa kumpi on parempi. Riippuu täysin siitä, mihin tarkoitukseen haluat simun.

Paljolti kiinni siitä, mitä haluaa :).

Aivan. Itsellä nämä simut asennettuina ja käytössä

fsx

x-plane

dcs

x-plane ja fsx menee aika tasan, mutta dcs tulee pelattua harvemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä taasen asennettuna:

FSX

P3D

Xplane

DCS

Mitä noista tulee käytettyä (matkustajakoneet) eniten on FSX, sitten VFR-maisemalentelyyn pikkukikottimilla P3D ja XPlane, sotilashärveleillä DCS  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juup, itellä on ollut mietinnässä tuo X-Planen osto. Siinäkinhän voi lentää näitä vatsim, ivao jne. ?

Se on kuitenkin vaikuttanut melko realistiselta simulaattorilta, ja ihan yhtä hyvin voi vissiin ladata sceneryjä yms. ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juup, itellä on ollut mietinnässä tuo X-Planen osto. Siinäkinhän voi lentää näitä vatsim, ivao jne. ?

Tietääkseni pystyy, joku vahvistanee vielä.

Se on kuitenkin vaikuttanut melko realistiselta simulaattorilta, ja ihan yhtä hyvin voi vissiin ladata sceneryjä yms. ?

Kyllä, vaikkakaan valikoima ei vielä ole yhtä laaja kuin fsx:n

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flightgear on kuraa fsx:n/x-planen standardeilla mitattuna, mutta toisaalta kuitenkin tullut harppauksin eteenpäin siitä, mitä se joskus oli. Ja se on ilmainen ja vapaaseen lähdekoodin perustuva simu.

Ilmeisesti flightgear on käyttökelpoinen simulaattoriprojekteissa.

On aika sääli, että näitä simuvertailuja tehdessä unohtuu eri alustojen lähtökohdat ja mihin niillä pyritään. FlightGearin vahvuudet ja merkitys on ihan muualla, kuin viihdekäytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X-Planen demoa siis oon jo kokeillut.

Enemmänkin mietin, että se maksaa kumminkin sen verran, ja jos ei sitten ookkaan tyytyväinen  ;D

Eihän sitä tiiä jos ei kokeile  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se X-planekin kannattaa ostaa (ellet nyt ole 100% IFR lentäjä), mutta jos VFR:kin kiinnostaa niin X-Plane, VFR ja Suomi menee hyvin yhteen  :thmbup:

Mutta kyllähän X-planessakin "matkustaja" koneita on vaikka mitä, ei vielä tosin mitään "PMDG" tasoa, niinkuin herrat tykkää sanoa. (tosin PMDG DC-6 tulossa X-planelle :) )

Jos vain tämä kone muuttaisi tämän ei "PMDG" tasoa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X-Planen demoa siis oon jo kokeillut.

Enemmänkin mietin, että se maksaa kumminkin sen verran, ja jos ei sitten ookkaan tyytyväinen  ;D

Eihän sitä tiiä jos ei kokeile  :)

No olitko demoon tyytyväinen? Kaipa siitäkin jonkin vaikutelman saa simun perusolemuksesta  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse on ollut ainakaan demoon yhtään tyytyväinen, tuntui aivan liian vaikealta ja ärsyttävältä, mutta sitten kuitenkin ostin koko version silloin, ja oikeasti yritti sitten sitä, niin elämän paras ostos tähän mennessä  ;D

Ja muistas koittaa yötä HDR päällä siinä demossa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On aika sääli, että näitä simuvertailuja tehdessä unohtuu eri alustojen lähtökohdat ja mihin niillä pyritään. FlightGearin vahvuudet ja merkitys on ihan muualla, kuin viihdekäytössä.

Kertoisitko, mitkä mielestäsi ovat flightgearin vahvuudet ja merkitys, jos en niitä vielä tuonut esille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No demosta sain semmosen vaikutelman että voisihan sen ostaa. Vaikutti mukavalta ja realistiselta.

Ja kun X-Planekin menee vatsimissä niin oon tyytyväinen  ;D

Ois sitten kaks simua, välillä FSX ja välillä X-Plane  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ei muutaku ostamaan ja vinkkinä, että jos ei ole sille X-planelle vielä tarvetta niin se ilmestyy alennuksiin steamissä aika usein, joten pienen raha määrän odottamisella voisit säästää  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja vinkkinä, että jos ei ole sille X-planelle vielä tarvetta niin se ilmestyy alennuksiin steamissä aika usein, joten pienen raha määrän odottamisella voisit säästää  ;D

Tuo on hyvä vinkki, voi säästää pitkän pennin jos jaksaa odotella  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään