Vesa Rautakoura

TrackIR 5 ja FSX

5 viestiä aiheessa

Jees, eli tuli tollanen lelu hankittua. DCS:ssä trackir ja aivot alkaa jo jotenkin mätsäämään. Siinähän tuo tietysti on yleisestikkin tärkeämpi. Olisihan tuo tietysti kiva saada FSX:äänkin toimimaan mutta mutta.. ainakin nyt alkuun tahdon perusasentoon selkeän deadzonen, että kuva on taatusti liikumatta ja nappuloita voi painella varmemmin jne. Olen tottunut ja haluaisin jatkossakin FSX:ssä lentää siten, että oletus eyepoint on hieman ylempänä ja ikäänkuin katson kokoajan hieman alaspäin että näen mittarit. Saan kyllä tämän TrackIR:ssä muuten hyvin, mutta tällöin kun katson näyttöä normaalisti, jolloin pelin ukko katsoo näyttöä hieman alas (aivan kuten haluan), ei tähän voi säätää enää deadzonea.... Onko tuo jotenkin kierrettävissä?

Eli toisinsanoen pitch axiksen deadzonea voi säätää 0-kohdan molemmin puolin.. itse tarvitsisin sen deadzonen tyyliin -10 asteen kohdasta ylös/alas...

EDIT: No nythän mä sen keksin itsekkin :D .. mutta kaikenlaiset vinkit profiilien osalta otetaan vastaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutetaans hieman lisää kysymystä. Tuo eyepoint on silti tuossa itelle ongelma... Itse oon tykännyt fsx:ssä hieman korotetusta istuimesta (shift-enter) jonka jälkeen hatulla olen laskenut katsetta, ikäänkuin katsoisin vähän alas mittareita, mutta samalla nähden kaiken edessä. Lentotyyli siis hidas VFR. Joykan liipasimella olen perinteisesti käyttänyt FSX:ssä reset eye pointtia, jolla saan nopeasti katseen eteen, tämä katse on kuitenkin aivan suoraan eteenpäin. (vaikka default flight on tallennettu hieman katse alaspäin). Ja trackir pitää juuri tätä asentoa oletuskulmana, jolloin mittareista ei näy kuin tyyliin eka rivi. Ja tämäkin vähä vaihtelee eri koneiden myötä. Pystyn calibroimaan trackirn vähän leuka pystyssä toki jolloin IRL suoraan katsominen on simussa hieman alas katsomista ... mutta jotenkin en ole saanu tota kokonaisuutta toimimaan, etenkin kun kaipaan (ainakin aluksi) ne deadzonet perusnäkymään...

Paras ratkaisu tähän mennessä on tyrkätä koko träkkeri pauselle kun sitä ei vartavasten tarvitse. Enkä hyttiä varten sitä tarvitse oikeastaan koskaan, vaan esim kierroksessa jne....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä auttaako tämä ongelmaasi, mutta oletko kokeillut rakentaa epäsymmetristä käyrää? Eli ensin rasti pois Mirror-kohdasta, sen jälkeen deadzonen voi asettaa vaikka kokonaan miinuspuolelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, ja löysinkin jo DCS:ään tosi hyvän profiilin jota hieman muokkasin. Siinä tuo trackir:n käyttö alkaa jo luonnistua aika hyvin. Niskat tosin tahtoo kipeytyä kun välillä vähän liikaa jännittää että saa pidettyä vakaana katseen. FSX:n kanssa en jaksa edes enää nyt testailla, enkä sitä kyllä hirveesti siinä kaipaakkaan vaikka olisihan se siihenkin kiva... huomenna tai tänään pitäis tulla postiin uudet kaasuvivut joten pitäis alkaa opettelemaan vasurilla ohjaamista ja oikealla kaasujen jne käyttöä niin en edes halua TIRriä siihen enempää sekottamaan :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Track Ir 5 saa helposti muutettua katselukulmaa. Itse katson pikkasen ylöspäin ja painallus F12 muuttaa asetuspisteen sopivaksi mittareille ja ulkonäkymälle. Muutamalla kokeilulla löytyy helposti ja nopeasti sopiva asetus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään