Pekka Holopainen

Ihmeellinen ääni kuin ovikellon kilaus

9 viestiä aiheessa

Ostelin tässä joulun alennusmyynneistä kaikenlaista. Jostakin syystä, jota en ole vielä saanut selville Lontoon alueella koneen ollessa maassa (ja joskus jo ilmassakin) taustalta kuuluu yksinäinen "blim"-ääni (sointi vähän kuin joissakin ovikelloissa tai Wintoosan sulkemisesta aiheutuvassa kilauksessa) satunnaisin väliajoin. Sitä ei kuullu FSX:n ulkopuolella joten jotenkin yhdistän sen tähän FSX-softaan ja sen lisureihin tai uusiin lisäosiin, koska aiemmin moista ei ole ilmennyt.

Lontooseen ostin Alesta Aerosoftin London X:n, mutta sen sisältämää EGLC-maisemaa en asentanut, koska minulla on parempi UK2000:n EGLC Extreme. Samoin Heathrowlla on saman firman Etreme-maisema kuten myös Standstedissä. Lisäksi asensin FSDreamteamin GSX:n uudelleen kun en viitsinyt lähteä hankalampaan päivityshommaan Addon managerin kautta. Tuossa softassa Addon manager pitää olla päivitettynä uusimpaan versioon. Muuten itse softan päivitykset eivät välttämättä toimi. Itse arvelen, että tuo ääniongelma saattaisi liittyä tähän. En ole varma. Kaikki kyllä toimii kuten pitääkin tuota ääntä lukuun ottamatta..

Tekstuurit ovat REX4:stä ja sää Active Sky Nextistä. Onko muilla mitään ajatuksia mistä tämä blim-ääniongema saattaisi johtua? Voi toki johtua jostain mitä en ole edes osannut kuvitella tai tähän mainita.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla FSUIPC käytössä? Siinä ainakin on tuollainen äänivaroitus kun virtuaalimuisti alkaa loppumaan...

http://www.simforums.com/forums/low-free-memory-warning_topic48309.html

GSX:ssä oli myös jokunen aika sitten tuollainen omituinen ongelma että näytöllä vilahti jotain tekstiä ja samaan aikaan kuului ääni, korjaantui addon managerin asennuksella ja päivityksellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla FSUIPC käytössä? Siinä ainakin on tuollainen äänivaroitus kun virtuaalimuisti alkaa loppumaan...

http://www.simforums.com/forums/low-free-memory-warning_topic48309.html

GSX:ssä oli myös jokunen aika sitten tuollainen omituinen ongelma että näytöllä vilahti jotain tekstiä ja samaan aikaan kuului ääni, korjaantui addon managerin asennuksella ja päivityksellä.

FSUIPC on käytössä. Täytyypä tarkistaa tuo ja vielä uudelleen myös tuo GSX, vaikka mulla pitäisi siinä olla nyt uusin kokoversio (managereineen) asennettuna. Kiitos tiedoista Mikael.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistin loppuminen paljastui todennäköiseksi syyksi ääntelylle FSUIPC:n lokia tarkasteltuani.

...

4958757 **** WARNING! Free memory is very low!

4968835 **** WARNING! Free memory is very low!

4978928 **** WARNING! Free memory is very low!

4988974 **** WARNING! Free memory is very low!

4999037 **** WARNING! Free memory is very low!

5009052 **** WARNING! Free memory is very low!

5019098 **** WARNING! Free memory is very low!

5029176 **** WARNING! Free memory is very low!

5039207 **** WARNING! Free memory is very low!

5049269 **** WARNING! Free memory is very low!

5059284 **** WARNING! Free memory is very low!

...

Crash!

En vain löydä FSUIPC:stä mitään nappulaa mistä tuon ärsyttävän äänen saisi pois. Olen nimittäin ilman sitäkin hyvin tietoinen muistin kulutuksesta Lontoon alueella. Mulla muistia monitoroi Clean memory-softa. Se ei vie itse juuri mitään muistia, ja sen avulla sitä voi vapauttaa sen minkä voi, mutta ei näy auttavan sekään.

UK2000:n kentät, Aerosoftin LondonX, UTX ja mitä noita nyt onkaan tuolla alueella ja perusteellisesti mallinnettu lentokone ovat näköjään FSX:lle liikaa. Nykykoneella ja tweakeilla fps pysyy kohtuullisena, mutta muisti loppuu (huolimatta 64-bittisestä käyttiksestä ja riittävästä RAMin määrästä). FSX iskee päätään 32-bittisen mökin kattoon (4GB). Mistähän päästä tuota muistin kulutusta pitäisi asetuksilla lähteä pienentämään?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni UK2000 London City ja Gatwick+AS London Heathrow Extended+FS Global Ultimate/FTX Global/Vector/Europe LC eikä ole ollut ongelmia pitkään aikaan muistin kanssa kun vaihdoin simun DX10-tilaan  :thmbup: Jos olen oikein ymmärtänyt niin ei tuota varoitusääntä taida saada pois kun on ns. "sisäänrakennettu" ominaisuus  :-\

Mitä tulee tuohon vas-ongelmaan niin yleinen vinkki ainakin on kytkeä ne sceneryt pois käytöstä mitä ei tarvitse, vähentää muistinkulutusta. Samoin asetusten rukkaaminen saattaa auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisin versio FSUIPC:sta asennettuna?

Joo uusimassa saa sen äänen pois :santa:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään