Ville Pietilä

Kotiohjaamopäivät 2015?

32 viestiä aiheessa

Moi!

Laitetaanko tapahtuma taas käyntiin ensivuonna?

Tuntuu että kaikki vanhat tekijät ovat siirtyneet muihin juttuihin ja tämäkin harrastus kuolee pois pikkuhiljaa :-/

Nyt olisi aika lyödä taas hynttyyt yhteen ja herättää toiminta taas eloon!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitä olla mihinkään kokonaan siirrytty, aikaa vain väliaikaisesti vähemmän :-)

Ja koska olen ollut estynyt menemään kerholle ruuvailemaan, on simutouhu ollut omalla läppärillä viime aikoina enemmän. Ja siinä yhteydessä olen ihmetellyt taas vaihteeksi FlightGearia (www.flightgear.org) ja onneksi olen, se projekti on näet mennyt melkoisesti eteenpäin sitten viime näkemän:

kotiohjaamot1.jpg

kotiohjaamot2.jpg

kotiohjaamot3.jpg

Tuo uusi *globaali* landclass tekee paljon, Suomi näyttää Suomelta kuten muutkin maat, ja openstreetmapista on kaikki tiet ja sähkölinjat ym. Hämmentävää kun default-maisema on tuota tasoa, toki varmaan x-planessakin on nykyään, ei tässä ole tarkoitus vertailla liikoja. FlightGearissa on tietty käsityömeininki ja menee hetki että siitä konffaa nätin omalle raudalle - toisaalta on hienoa kun voi jutella vaikkapa pilvishaderin tekijän kanssa värisävyistä tai seurata vierestä kun väännetään F-14:n lentomallia NASA/USAF-mittausdatojen pohjalta..

Mutta jos palataan aiheeseen,

Ehdottaisin että pidetään tuo kotiohjaamopäivä Helsingin Hacklab-simujengin kanssa ja ysisimun ympärillä, voisi vaikka porukalla tsekata mitä sille kuuluu, en ole viime aikoina hirveästi ehtinyt näitä juttuja mutta ei se tarkoita että homma olisi mitenkään unohtunut ;-) Juha varmaan on ollut enemmänkin tekemisissä aiheen kanssa.

Flightgearista saisi muuten hienosti ysiin lentomallin ja visuaalin, se on avoin ja skriptattava.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh onkos meitä vielä hereillä täällä? Museolla voisi varmaan (Onnistunee Juha?) pitää jonkun kokoontumisen ysisimun ja Aztecin ympärillä ja katsoa josko saadaan uutta jengiä mukaan..?

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

10885150_10153528661620278_8559247406451126029_n.jpg?oh=201de273f4fe33d28d1c770b568dd56b&oe=55555431

Tämähän tautihan saattaa uusia. Alla flightgear, "oho, mullahan on pakissa yksi usbaxis, jos ihan varoavasti kokeilis.." ;D

Juha, ysin tiimoilta kokkaripäivä 2015 museolla? Vai onko ysi siellä?

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olen ainakin mukana jos vain suinkin aikataulut sopii... eli saatte ajoissa aikataulun lukkoon.

Voisin demoilla noita SIMIO kortteja siellä... ja kaikkea muutakin kivaa voisi kai roudata paikalle :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin kysellä museolta mahdollisuutta tämän järjestämiseen. Onko aikatauluehdotuksia/toiveita? Olisiko myöhemmin keväällä, esi. toukokuussa sopiva?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä ainakin voin deomota halukkaille SIMIO kortteja ja esitellä mitä kaikkea voin tuolla omalla CNC jyrsimellä tehdä...

Ja toinen topikki voisi olla piirilevyjen piirtäminen? en sitten tiedä miten aika riittää mihinkin, mutta SIMIO on kova juttu ja sen haluaisin demota!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pitkänmatkalaisille on majoituksen tarvetta, niin mun luo Hyvinkäälle mahtuu ja sauna lämpeää illalla... omat saunajuomat mukaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin tuossa kalenteria, ja oikeastaan ainoa mahdollisuus toukokuussa on 23.5, pari edeltävää viikonloppua on muuta häppeninkinä museolla ja muualla. Ja toukokuun viimeinen viikonloppu lienee syytä unohtaa koulujen päättymisien yms. takia...

Onko kannatusta lauantaille 23.5? Lähdenkö juttelemaan tästä museon kanssa? Vai siirretäänkö suosiolla syksyyn?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehdottaisin 2-3.5. Koska jos kerran seuraava vkl on huono. Itse lähden jenkkilään sitä seuraavana vkl ja sen jälkeen alkaakin porukalla pukkaamaan kesälomat päälle???

Toinen vaihtoehto voisi olla jo Huhtikuussa 4-5.4.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle tuo 23.5 kävis, kun nimittäin edellisenä päivänä tullaan takas Suomeen  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, saatin asia tojennukseen...

Suomen Ilmailumuseon auditorio on varattu lauantaina 2.5.2015 kotiohjaamopäivää varten

Samoin ainakin museon DC-9-simulaattoria pääsee tutkimaan päivän aikana.

Muita ohjelmaideoita? Ainakin kaikki halukkaat voi raahata paikalle omia projekteja yms. Ei muuta kuin ideoimaan!

Onko kiinnostusta lounaaseen? Voin kysellä millä hinnalla/ruokailijamäärällä Gate1 järjestäisi meille syötävää.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gate1 lupasi lounasta hintaan 7,50€, sisältäen sapuskan, salaattia, leipää jne. Ilmoitelkaa vaikka tähän ketjuun ruokailijoiden määriä, tiedän ilmoittaa keittiölle arvion ruokailijoiden määristä.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään