Tapio Kallberg

XPlane 10 liittyviä kysymyksiä

29 viestiä aiheessa

Moi

Viimeaikaisten keskusteluiden pohjalta päädyin ostamaan tuon Global-version Steamista.

Ihmettelin simun perusasetuksia ja heräsi muutama kysymys :

1. Tässä versiossa ei ollut minkäänlaista maisemointia mukana, kaikkialla vain vettä, vettä....onko siis kaikki sceneryt hankittava lisäosina, jolloin alkaa taas loputon

hankintakierros, mikä oli fsx:ssäkin edessä jotta saa ympäristön / maiseman mahdollisimman realistiseksi ?

2. Onko jotain sivustoa, mistä saisi tukea (mahd. suomeksi) erilaisten ongelmien kohdatessa, esim. näiden lisäosien asentamisessa ? Englanti ei taivu meikäläisen päässä hyvin  ;D

Tapsa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X-Plane 10 itsellä ei ole steamissa, mutta sinun pitää erikseen ladata ne regionit sieltä jos oikein olen ymmärtänyt, koska muuten se lataus olisi 55 gigaa jos lataat kaikki, joten pystyt valita mitkä regionit lataat. Ja ihan tääläkin sitä tukea saa suomeksi XD 

:thmbup:

Edit. vissiin saat ladattua ne regionit kun right clickaat X-plane 10 steamissa ja painat näytä lisäsisältö ja siitä lataat ne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Joo viittaisi siihen, että et ole asentanu vielä alueita.Voit ottaa yhteyttä info@truscenery.com , sieltä autetaan mielellään jos tulee kysyttävää ja miksei täälläkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Kiitti vinkeistä, tänään istuttu youtubessa katsomassa tutoriaaleja....

löytyy opettavaisia pätkiä hurjan paljon.

Tapsa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeah, kohta näyttää tältä ... ;)   Itse modattua defaultmaisemaa. LFMN

[ attachment removed / expired ]

Sama FS 2004:sta

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvää ja värikästä keskustelua aiheesta pöydän molemmilta puolilta, kuten pitääkin. Pääasia, että saadaan nostettua esille näitä eri ohjelmien hyviä puolia ja myös kehityskohteita.

Ehdotan jopa avattavaksi oman keskustelun missä on vertailun vuoksi kuvia, kuten edellisessä postauksessa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X-Plane 10 itsellä ei ole steamissa, mutta sinun pitää erikseen ladata ne regionit sieltä jos oikein olen ymmärtänyt, koska muuten se lataus olisi 55 gigaa jos lataat kaikki, joten pystyt valita mitkä regionit lataat. Ja ihan tääläkin sitä tukea saa suomeksi XD 

:thmbup:

Edit. vissiin saat ladattua ne regionit kun right clickaat X-plane 10 steamissa ja painat näytä lisäsisältö ja siitä lataat ne.

Jotain vikaa tuolla on, vaikka olen laittanut täpän Europe-sceneryyn : ei lähde lataus automaattisesti kuten manuaalissa kerrotaan....?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotain vikaa tuolla on, vaikka olen laittanut täpän Europe-sceneryyn : ei lähde lataus automaattisesti kuten manuaalissa kerrotaan....?

Jaa a, onko sitten ongelma Steamissa vai missä.. kaverini sai ainakin kaikki ongelmitta ladattua steamista :/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeah, kohta näyttää tältä ... ;)  Itse modattua defaultmaisemaa. LFMN

Sama FS 2004:sta

yES

Molemmissa puolensa, mutta kyllä ton kuvaparin perusteella visuaalisesti FS veisi voiton. Jopa helposti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin että XPlane10:n DVD rupeaa olemaan aika huonossa hapessa, kun sitä joutuu pitämään koko ajan asemassa. Rasittavaa. Onkohan Nocd-patcheja olemassa? Ja onkohan niitä laillista edes käyttää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin että XPlane10:n DVD rupeaa olemaan aika huonossa hapessa, kun sitä joutuu pitämään koko ajan asemassa. Rasittavaa. Onkohan Nocd-patcheja olemassa? Ja onkohan niitä laillista edes käyttää?

En tiedä nocd pätseistä, mutta Xplane 10 tarkistaa DVD:n kerran viikossa, ja sen jälkeen sen voi poistaa asemasta. Eli levyn DVD-asemassa pitäminen ei ole välttämätöntä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy Mikko olla kerrankin eri mieltä kanssasi. Nizzan kentällä ei todellakaan ole puita, paitsi joitain palmuja terminaalien vieressä. Värit ovat per**estä fsx:ssä. Ei ikinä Cote d'Azur. Mitä on rakennuskanta tuolla rinteillä? Mitä on tuo pikselivenähtänyt rinne suoraan edessä? Suoraan sanottuna ei kyllä sytytä nuo cumulukset, vaikka on muka parempi fsx:ssä. Kun kerkeän laitan paremman kuvan hd kiitotie tekstuureista ja nurmikosta. Todella useasti näkee ihan kammottavia vesitekstuureita fsx:stä. Aallot ovat aivan liian suuria. Yleinen valo on vaan niin väärin. Fsx ei tunne realistista dynaamista värimaailmaa. Kun mä asensin x-planen koneeseeni, tajusin alle minuutissa, että en tule asentamaan fsx takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Aloittaessani simun Suomesta, ilmoittaa sceneryn puuttuvan ja vettä ympärillä.

Scenery.ini tuossa alla, mikä mesh puuttuu, jotta saisi kotimaan aidomman näköiseksi ?

Tuo +60+020 on purettuna paketista XP10_HD_mesh_v2_+60+020-europe, olisinko purkanut sen väärin tuonne custom scenery kansioon ?

Onko järjestys oikeanlainen ?

Tapsa

I

1000 version

SCENERY

SCENERY_PACK Custom Scenery/Global Airports/

SCENERY_PACK Custom Scenery/KSEA Demo Area/

SCENERY_PACK Custom Scenery/KSEA Demo Terrain/

SCENERY_PACK Custom Scenery/LOWI Demo Area/

SCENERY_PACK Custom Scenery/OpenSceneryX/

SCENERY_PACK Custom Scenery/osm2xp/

SCENERY_PACK Custom Scenery/Osm_Europe/

SCENERY_PACK Custom Scenery/Osm_Europe_forests/

SCENERY_PACK Custom Scenery/Osm_Europe_objects/

SCENERY_PACK Custom Scenery/+60+020/

SCENERY_PACK Custom Scenery/zzz_Treelines_Farms_Europe_v2/

SCENERY_PACK Custom Scenery/R2_Library/

SCENERY_PACK Custom Scenery/ff_library_extended_LOD/

SCENERY_PACK Custom Scenery/world-models-master/

SCENERY_PACK Custom Scenery/w2xp_Finland_beta6.0-hd/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloittaessani simun Suomesta, ilmoittaa sceneryn puuttuvan ja vettä ympärillä.

Puutteellinen simun asennus, levyiltä löytyvä global scenery uupuu.Scenery ini on ihan ok.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT.  Minkälaisia taivas / pilvipaketteja käytätte, default näyttää aika askeettiselta ?

Tässä muutamia...

http://skymaxx-extreme.com/

http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=18213

http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=18784

http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=24791

Fly with lualla saadaan tarkempaa säämallia ja hienompaa horisonttia, ei muuta itse pilvien tekstuureja.

http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=17468

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä aikojen saatossa tutkinut noita sceneryjuttuja ja asennellutkin jotain enkä enää edes tiedä mitä mulla on asennettuna enkä muista edes että mitkä skeneryt sisältävät mitäkin siistiä.

Joku OSM setti mulla tossa nyt on, eli tiet on palttiarallaa oikeissa paikoissa ja pellot on peltoja jnpp, mutta muistan nähneeni jossain juttua jostain pakista missä olisi OSM:ista otetut talotkin. Muistanko pieleen vai onko tällänen olemassa ja jos on niin mikä noista monista seteistä silloin on kyseessä? Mitään photorealityä en tartte, mulle - ja etenkin mun tietokoneelle - riittää hyvinkin karkea grafiikka mutta olisihan se mukavaa että kaupungin keskustassa olisi oikeanlaiset talot eikä rivitolkulla omakotitaloja pääkadun varrella :-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä aikojen saatossa tutkinut noita sceneryjuttuja ja asennellutkin jotain enkä enää edes tiedä mitä mulla on asennettuna enkä muista edes että mitkä skeneryt sisältävät mitäkin siistiä.

Joku OSM setti mulla tossa nyt on, eli tiet on palttiarallaa oikeissa paikoissa ja pellot on peltoja jnpp, mutta muistan nähneeni jossain juttua jostain pakista missä olisi OSM:ista otetut talotkin. Muistanko pieleen vai onko tällänen olemassa ja jos on niin mikä noista monista seteistä silloin on kyseessä? Mitään photorealityä en tartte, mulle - ja etenkin mun tietokoneelle - riittää hyvinkin karkea grafiikka mutta olisihan se mukavaa että kaupungin keskustassa olisi oikeanlaiset talot eikä rivitolkulla omakotitaloja pääkadun varrella :-)

Täältä löytyy , jossa tulee talot, metsät ynm ja osm kannan pohjalta kylvettyä yövalaistusta koko suomeen.Vaatii asentaa trusceneryn oman valotiedoston "light.txt"

http://www.truscenery.com/index.php/downloads/sceneries/22-finland-osm-1-2

Sitten löytyy osm2xplane ohjelmalla generoitua osm maisemaa, jossa kehittyneemmät ilmeet rakennuksissa, mutta ei tuota ylläolevaa yövalaistus tekniikkaa vielä toistaiseksi.

http://simheaven.com/experimental/Europe/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyisin sellaista, että jos asentaa nuo Simheavenin experimental datapaketit niin tarviiko noita alpilotx:n hd mesh scenery paketteja ja tree ja farmlines paketteja?

Eikö mesh ole korkeusdataa (elevation).  Mitä paketteja tarvitaan ja missä järjestyksessä tuonne scenery-packs.ini:in, että saa Suomen ja koko Euroopan näyttämään mahdollisimman hyvältä.  Koska lennän IFR, niin varmaankin nuo Simheavenin SD-versiot riittää.  Onko nuo w2xp v.6.0 paketit fotopohjia vai semi-fotopohjia?

Kiitos mahdollisista vastauksista.

ps. Asensin tuon Skymaxxx pro2 ja varsin hienolta näyttää.  EFJY on asennettu ja varmaan tuo EFTP pitää ladata.  Vähän tuo talvitekstuuri mod-paketti arveluttaa:-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyisin sellaista, että jos asentaa nuo Simheavenin experimental datapaketit niin tarviiko noita alpilotx:n hd mesh scenery paketteja ja tree ja farmlines paketteja?

Eikö mesh ole korkeusdataa (elevation).  Mitä paketteja tarvitaan ja missä järjestyksessä tuonne scenery-packs.ini:in, että saa Suomen ja koko Euroopan näyttämään mahdollisimman hyvältä.  Koska lennän IFR, niin varmaankin nuo Simheavenin SD-versiot riittää.  Onko nuo w2xp v.6.0 paketit fotopohjia vai semi-fotopohjia?

Kiitos mahdollisista vastauksista.

ps. Asensin tuon Skymaxxx pro2 ja varsin hienolta näyttää.  EFJY on asennettu ja varmaan tuo EFTP pitää ladata.  Vähän tuo talvitekstuuri mod-paketti arveluttaa:-)

Alpilot X (X-Plane Global sceneryn luoja) hd mesh sceneryjä ei välttämättä tarvii ellei halua tarkkaa maastotietoa.

HD mesh sisältää tarkempaa esitystä, korkeuseroista , järvistä , joet ,tiet, voimalinjat, teollisuusalueet, parkkialueet, ynm.

Tree ja farmlines tekee puulinjoja ja kylvää maaseututaloja.

w2xp paketit ovat rakennuskanta sceneryjä , jotka korvaavat xplane oman autogenin open streetmap:n tietokannan pohjalta.Ne tuo mukanaan myös metsät ja muuta pientä yksityiskohtaa, esim lehmiä pelloille, maatalouskoneita, aitoja, autoja parkkipaikoille, ynm.

Scenery esittää siltä osin missä osm tietokanta on hyvä, tiettyä määrää dataa, kun joku alue ei täytä, xplane autogen jatkaa sillon siitä.

Suomen osalta w2xp ja photosceneryt on hyvä yhdistelmä, siihen vielä alpilotx tuuheemmat metsät , hd mesh.

Scenery.ini järjestys noudattaa aina samaa kaavaa...

-Lentokenttä paketit

-Objecti kirjastot

-OSM paketit (esim w2xp,osm2xp)

-Photoscenery paketit

-Mesh paketit

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Kiitos tästä selvennyksestä. Vielä kysyn... Mulla on paljon euroopan maiden fsx fotopohjia. Eli jos konvertoi nuo x-planelle ja sitten lisää w2xp datan päälle, niin pitäisi toimia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään