Pertti Kevätkylä

Schweizer 300 CBi erikoisuudet

10 viestiä aiheessa

Hei! Ostin JustFlight Schweizer 300 CBi kopterin, seuraavat erikoisuudet ihmetyttää: Kun käynnistän FSX Accelerationin ja valitsen kopterin se lataus kestää 15 sek. Kopteri vaihtaa äkkia värit puna sini vihreä ruskea "perus texture väreihin"! Hetken kuluttua vaihtuu normaalit texture värit. Fly Now! lataus tapahtuu nopeasti. Kiitoradalla värit vaihtuu hetken kuluttua" perus texture väreiksi", hetken kuluttua tulee normaalit värit, jotka pysyvät koko lennon ajan. End Of Flight tilasta Fly Now! tilaan kuluu 15 sek. Onko kenelläkään k.o. kopteria FS 2004, tai FSX simussa, jos, niin onko tämä tuttua käytöstä. Speksejä: Käyttis Windows 7 Home Premium 64-bit.. PC on JIMMS rakentama pelikone. Simu on asennettu SSD levylle C:\n juureen.  RAM muistia on 8 Gt. Näytön ohjaimina 2 kpl. AMD Radeon HD 6800 Series ATI CrossFire Enabled ( 2 GPUs ) , toinen näytönohjain toimii toisen muistina.

kaikki muut koneet käynnistyvät heti ja toimivat normaalisti.

Avasin fsx.cfg tiedoston, siellä on m.m. paljon ylimääräistä tietoa, koneista jotka olen poistanut aikojen kuluessa. Johtuuko tästä näytönohjaimien ylikuormitus " Schweizerin " kohdalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! Ostin JustFlight Schweizer 300 CBi kopterin, seuraavat erikoisuudet ihmetyttää: Kun käynnistän FSX Accelerationin ja valitsen kopterin se lataus kestää 15 sek. Kopteri vaihtaa äkkia värit puna sini vihreä ruskea "perus texture väreihin"! Hetken kuluttua vaihtuu normaalit texture värit. Fly Now! lataus tapahtuu nopeasti. Kiitoradalla värit vaihtuu hetken kuluttua" perus texture väreiksi", hetken kuluttua tulee normaalit värit, jotka pysyvät koko lennon ajan. End Of Flight tilasta Fly Now! tilaan kuluu 15 sek. Onko kenelläkään k.o. kopteria FS 2004, tai FSX simussa, jos, niin onko tämä tuttua käytöstä. Speksejä: Käyttis Windows 7 Home Premium 64-bit.. PC on JIMMS rakentama pelikone. Simu on asennettu SSD levylle C:\n juureen.  RAM muistia on 8 Gt. Näytön ohjaimina 2 kpl. AMD Radeon HD 6800 Series ATI CrossFire Enabled ( 2 GPUs ) , toinen näytönohjain toimii toisen muistina.

kaikki muut koneet käynnistyvät heti ja toimivat normaalisti.

Avasin fsx.cfg tiedoston, siellä on m.m. paljon ylimääräistä tietoa, koneista jotka olen poistanut aikojen kuluessa. Johtuuko tästä näytönohjaimien ylikuormitus " Schweizerin " kohdalla?

Tiedä mistä tuo johtuu jos lisuri kuitenkin loppujen lopuksi näkyy oikeissa väreissä ja toimii normaalisti, lähinnähän tuo on vaan pieni häiriötekijä. Voi hyvin olla että kys. lisuri on ohjelmoitu jotenkin erilailla ja lopputulos näkyy sitten tuollaisena eroavaisuutena...

Mitä tulee noihin trusted-merkintöihin siinä fsx.cfg:ssä niin aikojen saatossahan niitä kertyy enemmän tai vähemmän. Itse putsailen turhat merkinnät pois vaikken ole sillä havainnut oikein minkäänlaista vaikutusta olevan simuun  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Mitä tulee noihin trusted-merkintöihin siinä fsx.cfg:ssä niin aikojen saatossahan niitä kertyy enemmän tai vähemmän. Itse putsailen turhat merkinnät pois vaikken ole sillä havainnut oikein minkäänlaista vaikutusta olevan simuun  :)

Tuskin niillä on muuta vaikutusta kuin latausaikaan simun käynnistyessä (en ole tutkinut sen suuruusluokkaa). FS2004:n aikaan eräs tavallisimmista simun kaatumissyistä oli toimimattoman/epäyhteensopivan mittarin käyttö. Niiden kelpoisuutta ei mitenkään tarkistettu tuossa simussa eikä simu aina osannut ilmoittaa kaatumisen syytä. Tultiin vain työpöydälle ilman varoitusta. Arvelen että tästä syystä nämä trusted-merkinnät on otettu mukaan FSX:ään.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just Flightillä on tuohon kopteriin saatavilla kaksikin korjauspäivitystä, kannattanee kokeilla niitä josko auttaisivat asiaan.

http://www.justflight.com/support/flying-club-schweizer-300cbi

Minulla on tuo kopteri Fs-2004/Win-XP:ssä sekä FSX/Accelration/Winn-7 64bit. Molemmissa toimii ihan normaalisti. FSX:ssä ilman päivityksien apua, tai sanotaan että Fs-2004:sessa toimii ainakin ja Fsx:ssä näköjään. En nimittäin ole sillä X:ssä lennellyt pidempään paitsi nyt vähän kokeilin kun esitit kysymyksesi. Tekstuurit vaihtuvat ihan normaalisti ja pysyvät samoina koko ajan. Latausaika on normaali.

Latasin aikoinaan sen päivityksen Fs-2004 versioon mutta en tiedä mitä se päivitys tekee, toimi kyllä hyvin ilman sitäkin muistaakseni . . . .

Minulla on se CD-boxed versio "Flying Club X" jossa kopteri on mukana. Jos sinulla on download versio niin kannattaisi ehkä miettiä myös uudelleen latausta ja asennusta. Ehkä lataus on korruptoitunut.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on kopterista Download versio, jonka myöhemmin päivitin, mm. jalakset eivät enää uppoa kiitorataan. Kyse on tosiaan, kiitos vinkistä, yhteen sopimattomista mittareista. Asia selvisi, kun poistin kopterin  asennetut ohjelmat luettelosta. Minulla on ko. kopteri avattuna, Varastokopterit kansiossa. Kopioin ja liitin sen Rotorcraft kansioon. Käynnistin simun ja avasin Free Flight ikkunan, valitsin kopterin, lataus tapahtui välittömästi, sitten Fly Now, runway tila aukesi myös välittömästi. Huomasin, että paneelissa on viisi mittaria harmaana. Kopteri toimi normaalisti. Myös siirtyminen End Flight tilasta Free Flight tilaan tapahtui nopeasti.

Kysymys Jarille: Miksi kopterissa on 2 paneelia kun, molempien panel ja panel.1 arvot  ovat samat,. panel.cfg 9kt, panel main bmp 482kt, thumbs.db 11kt. yht. 500kt. Voitko tarkastaa, onko sinulla samat arvot.

Trusted käsite kaipaisi selventämistä, mikä on sanan suomenkielinen vastine. Tiedosto sisältää 260 riviä erilaisia tietoja, joista valtaosa on koneista, joita ei enää ole käytössä. Uskaltaako sen tyhjentää, jos niin tekeekö simu automaattisesti uuden päivitetyn tiedoston poistetun tilalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo trusted-osio sisältää tiedot ns. luotetuista gaugeista yms. mitä simu tarvitsee lisurien toimintaan.

Jos noita ei hyväksytä pysyvästi niin simu kysyy aina uudelleen kun kyseistä ei-luotettua lisäosaa yritetään käyttää.

Huoletta voi tyhjentää tuon trusted-osion, simu luo uudet  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys Jarille: Miksi kopterissa on 2 paneelia kun, molempien panel ja panel.1 arvot  ovat samat,. panel.cfg 9kt, panel main bmp 482kt, thumbs.db 11kt. yht. 500kt. Voitko tarkastaa, onko sinulla samat arvot.

Kappas vaan, niimpä onkin. Minullakin on Fsx:ssä Panel ja panel.1. Kokeilin poistaa panel.1:sen ja kopteri toimi silti mutta panel kansion poiston jalkeen kopteria ei näy konevalikossa. Mikä tuon panel.1:sen tarkoitus on niin sitä en osaa ainakaan äkkiseltään sanoa, epäilemättä tärkeä juttu jossain tilanteessa olkoot siis siellä! Nuo kysymäsi tiedostokoot ovat minulla Fsx:ssä muutaman kilotavun pienempiä ja tuota thumbs.db:tä ei ole olenkaan, jos siis se pitäisi siellä panel kansiossa olla. Tosin minulla ei ole tässä niitä päivityksiä asennettuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas vaan, niimpä onkin. Minullakin on Fsx:ssä Panel ja panel.1. Kokeilin poistaa panel.1:sen ja kopteri toimi silti mutta panel kansion poiston jalkeen kopteria ei näy konevalikossa. Mikä tuon panel.1:sen tarkoitus on niin sitä en osaa ainakaan äkkiseltään sanoa, epäilemättä tärkeä juttu jossain tilanteessa olkoot siis siellä! Nuo kysymäsi tiedostokoot ovat minulla Fsx:ssä muutaman kilotavun pienempiä ja tuota thumbs.db:tä ei ole olenkaan, jos siis se pitäisi siellä panel kansiossa olla. Tosin minulla ei ole tässä niitä päivityksiä asennettuna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_thumbnail_cache elikkä sillä thumbs.db tiedostolla ei tee mitään siellä panel kansiossa. Älkää poistelko niitä kansioita jos ette tiedä mitä siitä seuraa.

Jos koneesta on useampi eri versio eli modeli niin siellä aircraft.cfg tiedostossa kerrotaan mitä paneelia kukin modeli käyttää. Panel.cfg tiedostot saattaa olla aikalailla saman kokoisia mutta yksikin rivi saattaa olla vähän erilainen, eri mittari tai sen paikka vähän eri paikassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään