Mikael Leinonen

Microsoft myynyt FS:n kaupalliset oikeudet!!!

130 viestiä aiheessa

Tietoa ei vielä vaan ole että kenelle, kauan siinä kestikin jos ei lasketa P3D:tä  ;) Ostajaksi on veikkailtu LockheedMartinia ja Laminar Researchia (XPlane) tai sitten ulkopuolista tahoa....

Äkkiseltään ajateltuna on selvää että LM ostaisi tuon saadakseen myös "peli"-puolen oikeudet kun taas Laminar Research voisi käyttää lisenssiä "ajaakseen FS-genren alas" (a'la Boeing vs. McDonnellDouglas) ja mainostaa itseään FS:n mainoslausein/maineella. Tiedä sitten mikä tämä mahdollinen muu ostaja olisi....

 

"Microsoft Sells License to FS Franchise" 

http://forum.avsim.net/page/index.html/_/pri-news/microsoft-sells-license-to-fs-franchise-r2295#commentsStart

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietoa ei vielä vaan ole että kenelle, kauan siinä kestikin jos ei lasketa P3D:tä  ;) Ostajaksi on veikkailtu LockheedMartinia ja Laminar Researchia (XPlane) tai sitten ulkopuolista tahoa....

Äkkiseltään ajateltuna on selvää että LM ostaisi tuon saadakseen myös "peli"-puolen oikeudet kun taas Laminar Research voisi käyttää lisenssiä "ajaakseen FS-genren alas" (a'la Boeing vs. McDonnellDouglas) ja mainostaa itseään FS:n mainoslausein/maineella. Tiedä sitten mikä tämä mahdollinen muu ostaja olisi....

 

"Microsoft Sells License to FS Franchise" 

http://forum.avsim.net/page/index.html/_/pri-news/microsoft-sells-license-to-fs-franchise-r2295#commentsStart

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wanhis ei tajua tästä juuri mitään! Onko tuo Fs-Franchise joku simulaattoriyhteisö? Onko ne myyneet kaikkien Fs-sarjan simujen oikeudet vai pelkästään Ms-Flightin? Onko jollain semmoista pehmeää rautalankaa mistä voisi vääntää jonkinlaisen selityksen jota ymmärtäisin.

:P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wanhis ei tajua tästä juuri mitään! Onko tuo Fs-Franchise joku simulaattoriyhteisö? Onko ne myyneet kaikkien Fs-sarjan simujen oikeudet vai pelkästään Ms-Flightin? Onko jollain semmoista pehmeää rautalankaa mistä voisi vääntää jonkinlaisen selityksen jota ymmärtäisin.

:P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wanhis ei tajua tästä juuri mitään! Onko tuo Fs-Franchise joku simulaattoriyhteisö? Onko ne myyneet kaikkien Fs-sarjan simujen oikeudet vai pelkästään Ms-Flightin? Onko jollain semmoista pehmeää rautalankaa mistä voisi vääntää jonkinlaisen selityksen jota ymmärtäisin.

:P

 

Tällä erää luulisin Mikkisoftan myyneen vain Flightin oikeudet jollekulle pelitalolle.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wanhis ei tajua tästä juuri mitään! Onko tuo Fs-Franchise joku simulaattoriyhteisö? Onko ne myyneet kaikkien Fs-sarjan simujen oikeudet vai pelkästään Ms-Flightin? Onko jollain semmoista pehmeää rautalankaa mistä voisi vääntää jonkinlaisen selityksen jota ymmärtäisin.

:P

 

Tällä erää luulisin Mikkisoftan myyneen vain Flightin oikeudet jollekulle pelitalolle.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tämä vihdoin ole vihdoin jotain positiivista FSX:n mahdollisen kehittämisen vinkkelistä kun MS:n kiinnostus on jo ajat sitten lopahtanut. Riippuu tietysti uuden lisenssihaltijan kiinnostuksen määrästä ja osaamisen laadusta. Saas nähdä. :thmbup: 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tämä vihdoin ole vihdoin jotain positiivista FSX:n mahdollisen kehittämisen vinkkelistä kun MS:n kiinnostus on jo ajat sitten lopahtanut. Riippuu tietysti uuden lisenssihaltijan kiinnostuksen määrästä ja osaamisen laadusta. Saas nähdä. :thmbup: 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tämä vihdoin ole vihdoin jotain positiivista FSX:n mahdollisen kehittämisen vinkkelistä kun MS:n kiinnostus on jo ajat sitten lopahtanut. Riippuu tietysti uuden lisenssihaltijan kiinnostuksen määrästä ja osaamisen laadusta. Saas nähdä. :thmbup:   

 

Näin on  ;D Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tämä vihdoin ole vihdoin jotain positiivista FSX:n mahdollisen kehittämisen vinkkelistä kun MS:n kiinnostus on jo ajat sitten lopahtanut. Riippuu tietysti uuden lisenssihaltijan kiinnostuksen määrästä ja osaamisen laadusta. Saas nähdä. :thmbup:   

 

Näin on  ;D Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Train simulatoria kehittänyt Dovetail laajentuu nyt myös lentosimuihin.

 

No tiedote antaa ymmärtää, että nykyinen FSX siirretään vain Steam verkkoalustalle (aivan kuten kohta X-Planekin). Ei nyt mitään muuta eikä uutta, vai? Toki heillä on jotain suunnitelmia tulevalle mutta kun koodi on vuosikymmenen vanhaa, maailma on muuttunut ja valtaosa uusista pelaajista näpelöi moderneja mobiililaitteita, en oikein tiedä mitä odottaa. Niin samapa se, en jää laiturille odottamaan. Tulee ne Nokian kännyköiden viimeiset alamäkivuodet mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Train simulatoria kehittänyt Dovetail laajentuu nyt myös lentosimuihin.

 

No tiedote antaa ymmärtää, että nykyinen FSX siirretään vain Steam verkkoalustalle (aivan kuten kohta X-Planekin). Ei nyt mitään muuta eikä uutta, vai? Toki heillä on jotain suunnitelmia tulevalle mutta kun koodi on vuosikymmenen vanhaa, maailma on muuttunut ja valtaosa uusista pelaajista näpelöi moderneja mobiililaitteita, en oikein tiedä mitä odottaa. Niin samapa se, en jää laiturille odottamaan. Tulee ne Nokian kännyköiden viimeiset alamäkivuodet mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedä heidän suunnitelmistaan, aika näyttää mitä aikovat. Se on ainakin varmaa että tulosta pitäisi tehdä  ;) "Pahat kielet" tuolla maailman foorumeilla arvioivat että kyseinen firma tulee ryssimään tämän mutta kuten sanottu saas nähdä...olisi tuolle lisenssille ollut muitakin konkreettisesti otettavia ottajia.

 

Lainaus Avsimistä ja aika realistinen sellainen:

 

"The way they run things is maximum profit and minimum effort. Now I understand that many companies operate this way, but for this franchise, the guys behind it couldn't care less about the product. Yes, I don't think we will see some of the big 3rd Party developers cut back on content, in fact I think they will gain from this initially. What I have a fear in is that the development here is in the wrong hands, and in the long run, we the simmers are going to lose out the most at least from MS based simulations.

 

In terms of FSX, and it's next version that they plan on developing, that is where the problem I see in this all is. Someone else could develop a fantastic sequel to FSX that is well overdue, but they can't. They already tried this with Train Simulator, which if I recall correctly was based initially off Train Simulator 2 which MS was developing before the closing of the ACES studios. Look at it today. Every year they just release a new UI, call it a new game/updated game, but the engine is the same, with occasionally some added, buggy features, and more advertisements. They cannot, and I repeat this CANNOT fix their own games and released content. That is something that I fear here. They have shown that they want to fix it, and have been apparently fixing content for the last 6 months, but they have gone silent more recently and have not released any real bug fixes or patches that some products desperately need.

 

This company has not really proved their ability in developing a solid, good simulation. The one simulator they do currently sell has many issues as I've said before. Being EA execs doesn't help them either, as they really have no respect towards users, especially users who complain and ask for fixes for issues. Someone has said this before too, they have gone out of their way to silence some of these people. Yes, I understand that the Flight Sim world is the same, but look at FSX. For being 8 years old, it has performed well in my opinion. Remember, it was developed before the graphic and multicore revolution. I'm not worried about content, as much as I am worried about the game itself, and how playable it will be. When FSX came out, it was for me approx. $70, but came with the whole world, and quite a few planes, which then were more then plenty, and appeared at the time more than well detailed. With the potential FSX sequel here though, it could be $60+ get a sliver of the world, and 3 marginally detailed planes, followed with no support or fixes for the issues that will pop up. Advertisements all over the game, a lack of free flight, mission based gameplay, and a lot of other things that make it arcade style, more than an actual simulator.

 

I just know from my experience with them, they really lack any ability to develop an actual simulation, but are great at developing bugs. I hope to be proven wrong, but I doubt I will be. I hope they actually start to reach out to the community at the least, if they actually wanted to develop a good simulator that could compete with XPlane and P3D2, they have to, and they have to develop it right...

 

EDIT:

 

I wanted to include this. Dovetail Games is not a new company, they simply renamed themselves from Railsimulator.com earlier this year, with intentions to broaden their simulation reach. They are developing a fishing simulator too which they recently announced. When you look at their history, you'll understand where I come from"

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedä heidän suunnitelmistaan, aika näyttää mitä aikovat. Se on ainakin varmaa että tulosta pitäisi tehdä  ;) "Pahat kielet" tuolla maailman foorumeilla arvioivat että kyseinen firma tulee ryssimään tämän mutta kuten sanottu saas nähdä...olisi tuolle lisenssille ollut muitakin konkreettisesti otettavia ottajia.

 

Lainaus Avsimistä ja aika realistinen sellainen:

 

"The way they run things is maximum profit and minimum effort. Now I understand that many companies operate this way, but for this franchise, the guys behind it couldn't care less about the product. Yes, I don't think we will see some of the big 3rd Party developers cut back on content, in fact I think they will gain from this initially. What I have a fear in is that the development here is in the wrong hands, and in the long run, we the simmers are going to lose out the most at least from MS based simulations.

 

In terms of FSX, and it's next version that they plan on developing, that is where the problem I see in this all is. Someone else could develop a fantastic sequel to FSX that is well overdue, but they can't. They already tried this with Train Simulator, which if I recall correctly was based initially off Train Simulator 2 which MS was developing before the closing of the ACES studios. Look at it today. Every year they just release a new UI, call it a new game/updated game, but the engine is the same, with occasionally some added, buggy features, and more advertisements. They cannot, and I repeat this CANNOT fix their own games and released content. That is something that I fear here. They have shown that they want to fix it, and have been apparently fixing content for the last 6 months, but they have gone silent more recently and have not released any real bug fixes or patches that some products desperately need.

 

This company has not really proved their ability in developing a solid, good simulation. The one simulator they do currently sell has many issues as I've said before. Being EA execs doesn't help them either, as they really have no respect towards users, especially users who complain and ask for fixes for issues. Someone has said this before too, they have gone out of their way to silence some of these people. Yes, I understand that the Flight Sim world is the same, but look at FSX. For being 8 years old, it has performed well in my opinion. Remember, it was developed before the graphic and multicore revolution. I'm not worried about content, as much as I am worried about the game itself, and how playable it will be. When FSX came out, it was for me approx. $70, but came with the whole world, and quite a few planes, which then were more then plenty, and appeared at the time more than well detailed. With the potential FSX sequel here though, it could be $60+ get a sliver of the world, and 3 marginally detailed planes, followed with no support or fixes for the issues that will pop up. Advertisements all over the game, a lack of free flight, mission based gameplay, and a lot of other things that make it arcade style, more than an actual simulator.

 

I just know from my experience with them, they really lack any ability to develop an actual simulation, but are great at developing bugs. I hope to be proven wrong, but I doubt I will be. I hope they actually start to reach out to the community at the least, if they actually wanted to develop a good simulator that could compete with XPlane and P3D2, they have to, and they have to develop it right...

 

EDIT:

 

I wanted to include this. Dovetail Games is not a new company, they simply renamed themselves from Railsimulator.com earlier this year, with intentions to broaden their simulation reach. They are developing a fishing simulator too which they recently announced. When you look at their history, you'll understand where I come from"

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saas nähdä mitä tästä seuraa...

 

Lainaus Frooglesimiltä:

"They are now allowed to produce a steam version of FSX. They are also allowed to develop new products built on top of FSX.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saas nähdä mitä tästä seuraa...

 

Lainaus Frooglesimiltä:

"They are now allowed to produce a steam version of FSX. They are also allowed to develop new products built on top of FSX.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti 64 bittiselle alustalle ja eroon 4 G:n rajoituksesta, mutta niin, että kaikki nykyiset lisäosat toimivat siinä myös...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti 64 bittiselle alustalle ja eroon 4 G:n rajoituksesta, mutta niin, että kaikki nykyiset lisäosat toimivat siinä myös...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ongelma taitaa olla juurikin se että nykyiset 32-bittiselle alustalle suunnitellut lisurit eivät toimi 64-bittisessä ympäristössä ellei joku keksi ihmettä  :-\ Sinänsä en näe tuota 4gb muistirajoitusta ongelmana, minulla ei ole tullut OOM:iä kun olen pitänyt asetukset "kieli keskellä suuta" suorituskyvystä/näyttävyydestä kuitenkaan tinkimättä  ;) Tähänkin on olemassa kultainen keskitie, lisäksi siirtyminen DX10:iin auttoi tuohonkin ja ylipäänsä simun toimintaan positiivisesti  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään