Markus Mäkelä

Muutama kysymys, ai koneiden valot ja default gate juttu

5 viestiä aiheessa

Jostain syystä ai liikenteen (mytraffic) koneiden laskeutumisvalot ovat muutamia metrejä liian korkealla. Olen asentanut rex4 texture direct paketin, ja tuo rex essentials mulla oli jo. Mistä vois lähteä katsomaan ratkaisua? Toinen kysymys koskee sitä porttia, jonka atc mulle tarjoaa laskeutumisen jälkeen. Esim Frankfurt main kentällä se tarjoaa aina porttia A1. Mistä- miten tuota porttia voisi vaihtaa? Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen.  Sitten vielä haluan kiittää sitä vinkkiä tuosta A2A accufeel ohjelmasta. Tosi siisti softa varsinkin rullatessa päristin päällä :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten vielä haluan kiittää sitä vinkkiä tuosta A2A accufeel ohjelmasta. Tosi siisti softa varsinkin rullatessa päristin päällä :D

Muistat vaan sammuttaa sen, kun lennät esim PMDG:n koneilla ;) Se nitinä ja natina ei tuo realismia siihen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksesta. Enpä ole vielä päässyt kupit päässä jumpseatille, mutta ainakin ohjaamovideoista päätellen rytisee ja nitisee aika tavalla todellisuudessa. Eräs pilotti sanoi, että esim. Moskovan kentillä rymisee niin että hirvittää. Tuota efektiä voi säätää accufeelin valikosta.  Onko siinä PMDG:ssä mallinnettu, että rullatessa nokka nytkähtää kun kolahtaa?  Onko hyvät ja realistiset rullaus ja kiihdytysäänet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko siinä PMDG:ssä mallinnettu, että rullatessa nokka nytkähtää kun kolahtaa?  Onko hyvät ja realistiset rullaus ja kiihdytysäänet?

Nytkähtää, kun kolahtaa mihin?  Mitä tarkoitat kiihdytysäänillä? Rullausäänet on PMDG777:ssä ainakin huippuluokkaa. Tuntuu, että puolet ohjaamosta resonoi rullatessa. No ei sentään, mutta ihan kuin joku paneeli olisi löysällä jossain ja resonoi.. Ihan makeet 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä rullausteillä on kuoppia, saumoja ja kiitoradalla on keskellä valot. Onhan nokkatelineissä iskunvaimennus, mutta ei se kone maassa vaan liu'u  ;). Kiihdytysäänillä tarkoitan niitä ääniä jotka tulevat lentoonlähtökiihdytyksessä. Kolina voimistuu, tihenee, tuulenkohina voimistuu, tärinä, resonanssi kasvaa... Mun ymmärtääkseni simuissa yleensä tuo moottoriääni dominoi ja nämä kolina ja natinat on liian hiljaisia vs. todellisuus.  Mutta kun ei ole itse istunut siellä, niin kaikki on vähän arvauksen varassa. Samainen lentäjä sanoi että esim. Busseissa tuo moottorien ääni on aika vaisu tuonne ohjaamoon varsinkin A321 mallissa. Tämä meni nyt vähän ohi aiheen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään