Guest less_than_perfect

Kuinka yleisiä on B737 simulaattorit ovat suomessa?

6 viestiä aiheessa

Olen ollut suuri B-737 koneiden fani ja olen miettinyt että alkaisinko rakentamaan omaa koti simulaattoria mutta kun etsin netistä vähän hinta tietoja niin kyllä täytyy sanoa että hinnat ovat aivan sairaan isoja esim. FSC flight simulator centerin sivuilta löytyy B-737 koneen overhead panel hintaan 11.900,00€ niin täytyy kyllä sanoa että kenellä on tämmöseen varaa? Huomasin viimeksi ilmestynyttä ilmailu lehteä lukeessa että Jouni Laulajainen on rakentanut itse B-737 simulaattorin kotiinsa  jonka vuoksi halusin tietää että kuinka yleisiä nämä on suomessa ja onko he upottanut oikeasti huikeita summia näihin vai rakentanut kaikki osat alusta saakka kuten jotkut pienoismalli rakentajat tekee itse osatkin kun kerta koottavat revellin tai airfixin mallit ei innosta.

Arvostaisin jos joku kertoisi miten näitä voi rakentaa halvemmalla tai edes kertoisi jos itsellä tai jollain muulla tuttavalla olisi tämmöinen rakennettu niin tietäisin kuinka yleisiä nämä on meidän pienessä Suomessa.

Pieni extra kysymys koskien fsx:ää

ja kysymys oli että kuinka saan liikutettua näkökulmaa koskemata space näppäimeen ja liikuttamalla hiirtä minkä vuoksi juodun ottamaan käden pois kaasulta ja tietenkin ohjaimelta jonka vuoksi kone ei pysy vaikka nyt esimerkitsi oikeassa vajoamisnopeudessa tai edes kursissa. Itse ajattelin että jos Scroll buttonia painaessa ja liikuttamalla hiirtä kuvakulma liikkuisi mutta en itse pystynyt toteuttamaan tätä ja jos joku vastaa että "Miksi et käytä Numpädiä" niin olisi tarkoitus pystyä nopeasti liikuttamaan kuvakulmaa ja tekemällä säätöjä samalla kun pitää toista kättä ohjaimella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni extra kysymys koskien fsx:ää

ja kysymys oli että kuinka saan liikutettua näkökulmaa koskemata space näppäimeen ja liikuttamalla hiirtä minkä vuoksi juodun ottamaan käden pois kaasulta ja tietenkin ohjaimelta jonka vuoksi kone ei pysy vaikka nyt esimerkitsi oikeassa vajoamisnopeudessa tai edes kursissa. Itse ajattelin että jos Scroll buttonia painaessa ja liikuttamalla hiirtä kuvakulma liikkuisi mutta en itse pystynyt toteuttamaan tätä ja jos joku vastaa että "Miksi et käytä Numpädiä" niin olisi tarkoitus pystyä nopeasti liikuttamaan kuvakulmaa ja tekemällä säätöjä samalla kun pitää toista kättä ohjaimella.

Joikkareissa ja Yokessa on normaalisti nk. Hat Switch-näppäin, jota liikuttelemalla katsetta voi kääntää helposti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tomi, käytätkö lentosimulaattoria näppäimistöllä ja hiirellä?  :o

Mielestäni simulaattorikäyttö (en nyt puhu kotiohjaamosta) vaatii vähintään joystickin tai joke-ohjaimen. Muu on masokismia  ;D. Lisäksi suositeltava on poljinohjain (sivuperäsimen ohjaus ja varvasjarrut) oikean lentotuntuman saamiseksi. Jos haluaa päästä irti sormella ohjaimesta säädettävästä näkymän muuttamisesta, voi lisäksi hankkia track ir-ohjaimen, joka toimii päätä kääntämällä vähän kuten oikeassakin lentokoneessa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tomi, käytätkö lentosimulaattoria näppäimistöllä ja hiirellä?  :o

Mielestäni simulaattorikäyttö (en nyt puhu kotiohjaamosta) vaatii vähintään joystickin tai joke-ohjaimen. Muu on masokismia  ;D. Lisäksi suositeltava on poljinohjain (sivuperäsimen ohjaus ja varvasjarrut) oikean lentotuntuman saamiseksi. Jos haluaa päästä irti sormella ohjaimesta säädettävästä näkymän muuttamisesta, voi lisäksi hankkia track ir-ohjaimen, joka toimii päätä kääntämällä vähän kuten oikeassakin lentokoneessa.

Pekka

Täysin samaa mieltä Pekan kanssa  ;) Todellakin masokistista puuhaa yrittää ohjailla näitä ilmojen peltilintuja näppäimistöltä/hiirellä, on tullut kokeiltua tuotakin joskus  ;D  "Kunnon" simuilu vaatii vähintään kunnon ohjaimet (CH/Saitek yms.) sekä polkimet jarrujen ja peräsimen ohjaukseen  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tomi, googlaa home cockpit, diy throttle quadrant ja diy landing gear lever. Oman tq:ni ostin fsxthrottle nimisestä lafkasta. Yoken ja pylvään tein itse mdf:stä ja 70mm viemäriputkesta. Itse en pyri mihinkään 100% täydellisyyteen. Istuimeksi Saab 9000 istuin, polkimet Saitek, mittarit XHSI open source ohjelma. 4 pc:tä, kaikissa Linux, x-plane. Leo Bodnar Bu036x ja Teensy 2++ ohjainkortit hoitaa ohjainten inputin sekä muita toimintoja. Autopilotti ja radiot hoituu Ipadilla sekä Airtrack appilla. Kalleinta on pc:t muuten kaiken saat mainitsemallasi 11900 eurolla ja monta tonnia jää vielä yli (8-9000)

Että silleen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään