Guest less_than_perfect

Kumpi I-Fly 737NG vai PMDG 737?

14 viestiä aiheessa

Olen ajatellut ostaa jonkun lisäosan fsx:ään joka sisältäsi tarkemman B737 koneen ja minua mietityttää että ostaisinko I-Fly 737Ng vai PMDG 737 lisäosan, tiedän jo ennastaan että PMDG 737 on hieman laadukkaampi mutta kun PMDG 737 on suomesta käsin vain luottokortin tai paypal maksutavan kautta käsillä ja I-fly 737 on taas vpd:ssä ostettavissa ja hintakin on vain 39,90 mikä on ihan kohtalainen hinta tälle mutta kysymys tässä onkin kun olen hyvin arka nettimaksuissa enkä oikein luota ulkomaalaisiin firmoihin niin en osaa päättää että ostanko paremman ulkomailta vain turvallisemmin suomesta jonka vuoksi haluaisin teidän mielipiteen ja jonkun vastauksen mistä saisin tietoon että onko PMDG 737 turvallisesti ostettavissa ulkomailta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensinnäkin, itse olen itse ostanut suoraan PMDG:n sivujen kautta 737NGX ja 777-200LR/F tuotteet ongelmitta. Se mitä tulee tuotevertailuun iFlyn ja PMDG:n välillä niin kysymys kääntyy suuntaan mitä haluat simulaatiolta? PMDG on tehnyt ymmärtääkseni tiivistä yhteistyötä Boeingin kanssa. PMDG on systeemeiltään "syvempi" mallinnos ja graafisesti myös parempi tuote. NGX:n mukana tulevat manuaalit ovat suurin piirtein kopiot Boeingin matskuista.

iFlyta myös lentäneenä osaan sanoa että on se lennettävä kone ja systeemeiltään toimiva, hintaiseekseen hyvä tuote. Itse annan ääneni PMDG:n tuotokselle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin iFlyta FS9:llä käyttäneenä ja sittemmin X:ään siirryttyäni ja PMDG:n NGX:ään hurahdettuani annan ääneni NGX:lle  ;) Jos kotiohjaamoa meinaa rakennella niin sitten varmaankin iFly on joustavampi siihen tarkoitukseen, muuten NGX  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin että jos ostaisin ton PMDG version aerosoftin sivuilta kun näyttää olevan halvempi mutta onko se turvallinen meinaa ei oo totakaan sivuu hirveesti tullu käytettyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos FSX:ää käyttää niin PMDG ehdottomasti. Ainakin silloin kun FSX:lle iFly tuli niin oli sen verran raskas ettei sillä kehdannut lentää. Jos sen sijana FS9(=FS2004) käytössä, niin iFly on oikeastaan ainoa vaihtoehto.

Nykyään netissä maksaminen on oikeastaan kaikkialla varsin turvallista. Ja PMDG on luotettavimmista päästä. Sen kokoinen firma pitää huolen että maksuasiat ovat kunnossa. Eli huolet pois :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ajatellut ostaa jonkun lisäosan fsx:ään joka sisältäsi tarkemman B737 koneen ja minua mietityttää että ostaisinko I-Fly 737Ng vai PMDG 737 lisäosan, tiedän jo ennastaan että PMDG 737 on hieman laadukkaampi mutta kun PMDG 737 on suomesta käsin vain luottokortin tai paypal maksutavan kautta käsillä ja I-fly 737 on taas vpd:ssä ostettavissa ja hintakin on vain 39,90 mikä on ihan kohtalainen hinta tälle mutta kysymys tässä onkin kun olen hyvin arka nettimaksuissa enkä oikein luota ulkomaalaisiin firmoihin niin en osaa päättää että ostanko paremman ulkomailta vain turvallisemmin suomesta jonka vuoksi haluaisin teidän mielipiteen ja jonkun vastauksen mistä saisin tietoon että onko PMDG 737 turvallisesti ostettavissa ulkomailta.

Nyt ihan tosissaan... Missä isot alkukirjaimet, pisteet ja välimerkit?! Vaikka tämä foorumi onkin, niin ei tarkoita, että voisi suoltaa ihan mitä sattuu. Tuon lukeminen on painajaista, kun mitään ei ole jäsennelty - sanat on vain oksennettu peräkkäin. Anteeksi nyt tällainen, mutta kun tuo räpellys on oikeasti ihan kamalaa luettavaa, vaikka sanat ovatkin kirjoitettu oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan, kyllä netissä uskaltaa ihan turvallisesti maksaa luottokortilla. PayPal on kaikkein turvallisin ja niillä on aika kova tietoturvataso ja ostajan turva. Jos oikein ahdistaa, niin tilaa itsellesi esim Visa electron ja pidä siellä saldoa aina vain sen verran, mitä ostamasi tuote maksaa ja maksa sillä netissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paypal on kyllä turvallinen, mutta osaa sekin "vedättää": http://www.maksukamu.com/paypal-vinkkeja/  . Tuo sivu on vanha joten voihan olla, että käytännöt PayPalissäkin ovat jo muuttuneet. PayPalin nimissä myös yritetään huijata rahaa (siis joku muu kuin PayPal) kuten käy selville edellisen linkin kommenttiosiosta. Olkaa siis aina varovaisia, kun käsittelette rahaa netissä, vaikka kyseessä olisivat oman pankkinne sivut. Huijarit osaavat naamioida kaiken hyvin oikealta näyttäväksi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin tuohon vielä lisätä, että Aerosoftilta "boxed"-tuotteiden rahti sisältyy hintaan, jos tuote(et) maksaa 59€ tai enemmän. "Download"-tuotteenhan voi ostaa ihan mistä päin maailmaa tahansa, missä hinta on edullisin. EU:ssa toimivat kaupat lisäävät aina hintaan maansa al-veron ja hinta on euroissa. Muualta maailmasta ostettaessa veroja ei sisällytetä hintaan ja hinta on yleensä toimintamaan omassa valuutassa.

En edes tiedä paljonko maahan tuoduilta pelituotteilta peritään veroa (tai tullia) nykyään. Sen maksaminen on kuitenkin jokaisen omantunnon asia. Maksamattomuudesta download-ostosten kanssa kiinni jääminen lienee teoreettinen vaihtoehto. Boxed-ostos voi juuttua tulliin (paitsi EU:n alueelta ostettuna), mutta toisaalta veroja (ja tulleja) ei peritä, jos niiden kokonaissumma jää pieneksi (hinnat voinee tarkistaa tullin sivuilta).

Itse olen tilannut ulkomailta jo 1980-luvulta lähtien. Vielä 1990-luvun alkupuolella tietokoneen ostaminen esimerkiksi Yhdysvalloista oli hyvin kannattavaa, vaikka maksoi rehellisesti kaikki tullit ja verot. Monet muutkin tuotteet kokivat "Suomihintailmiön" kun ne siirtyivät Itämeren yli (eli hinnat kallistuivat kertaluokalla). Nykyajassa on se hyvää, että enää meitä suomalaisiakaan ei voi höynäyttää ihan samalla tavoin kuin siihen aikaan kiitos Internetin ja tiedon vapaan kulun.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään