Mikko Kärkkäinen

DCS ja P-51D

12 viestiä aiheessa

Moro

Löysin kirpputorilta DCS -lisäosan, P-51D:n 5€lla. Pitihän se pois ostaa, vaikka lentelen mieluummin moderneilla koneilla. No pelin asennus ei ollutkaan ihan helppo nakki, yritetty on jo kolme kertaa. Itse asennus siis sujuu ongelmitta (ei muuten kysy serial numberia) ja simun alalaitaan, missä näkyy asennetut lisäosat, ilmestyy logo, mikä osoittaa ko. koneen olevan asennettu. No, kun aukaisen vaikka tehtävän, missä opetellaan koneen käynnistystä; simu lataa, kone tulee ruudulle (3rd person view), taustalla kuuluu opettajan ääni, mutta koneeseen ei pääse sisälle ja sitä lentää AI. Olipas hankalasti selitetty. Pointtini on se, että ostettua konetta ei voi lentää itse... Olisiko arvon foorumilaisilla ideoita ongelmaan?  :-\

//Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni A-10:ssä tutoriaalit on samankaltaisia. Odottele jonkin aikaa. Todennäköisesti opettaja kertoo asioita yms ja myöhemmin antaa sun lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sulla jotain häikkää on mulla lähti kyseinen tehtävä suoraan cockpitista.

Uusin DCS World virallinen versio taitaa olla 1.2.7.23803 voit tarkistaa sen aloitusruudun oik. alareunasta.

Lisäksi sen aloitusruudun P-51 -logon kohdalla pitäisi olla 1.2.7 versio mustangille.

Tiedoksi muuten että siinä alareunassa näkyy myös ne moduulit joita et ole vielä ostanut. Klikkaamalla kyseistä logoa tulee joko "buy" tai "install wallpaper". Jos tulee "buy" niin seriaalin syöttämisessä on varmaan joku mennyt pieleen. Serial pitäisi näkyä module managerista (löytyy aloitusvalikosta) kyseisen moduulin kohdalta.

Niin ja vielä semmonen että onko sulla steam-versio vai ei?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä peli näyttää että ko. kone ON asennettuna. Tosin module managerissa ei lisäosalla ole serial numberia... perkele  :'( DCS ei ole steam-versio.

//Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä peli näyttää että ko. kone ON asennettuna. Tosin module managerissa ei lisäosalla ole serial numberia... ***kele  :'( DCS ei ole steam-versio.

//Mikko

Oletko koittanut niitä pikatehtäviä, toimiiko ne?

Kun itse asentelin Hueyta ja tätä Mustangia, niin pistin merkille että mahdollisia asennuskertoja on 10 kappaletta. Voisiko siitä olla kiinni?

Yksi mahdollisuus on koittaa asentaa DCS World Steamin kautta ja Steamissa syöttää kyseisen lisärin seriaali.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok sitten ongelma on tuossa seriaalissa. Mulla peli kysyi seriaalia vasta kun latasin konetta (ei asennuksen yhteydessä). Koita alt+tabata työpöydälle kun lataat tehtävän jos siellä näkyy aktivointi-ikkunaa?

Multa rupee loppuu ideat mutta käy ED foorumeilla yytsimässä asiaa sieltä löytyy varmasti apua  :)

( P-51 troubleshooting osio: http://forums.eagle.ru/forumdisplay.php?f=175 )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ehkä asentaisi steam-versiota, olin lukevinani jostain että se voi aiheuttaa konflikteja moduulien kanssa jotka eivät ole steamin kautta ostettu. (Korjatkaa jos olen väärässä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ehkä asentaisi steam-versiota, olin lukevinani jostain että se voi aiheuttaa konflikteja moduulien kanssa jotka eivät ole steamin kautta ostettu. (Korjatkaa jos olen väärässä)

Jos Steam hyväksyy moduulien seriaalit, niin tuskin siitä sen kummempia konflikteja seuraa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok sitten ongelma on tuossa seriaalissa. Mulla peli kysyi seriaalia vasta kun latasin konetta (ei asennuksen yhteydessä). Koita alt+tabata työpöydälle kun lataat tehtävän jos siellä näkyy aktivointi-ikkunaa?

Modulikohtainen aktivointityökalu löytyy suoraan DCS asennushakemistosta: ...DCS World > Mods > aircrafts > P-51D (tai joku muu moduli) > bin. Ja sieltä klikkaa tähänjokumoduli_protect.exeä. Sillä voi aktivoida tai deaktivoida modulin ja sen näyttää  muistaakseni myös jäljellä olevat aktivointikerrat. Tämä samainen xx_protect.exe pitäisi avautua jos lähdet lentämään aktivoimattomalla modulilla.

Steam versiossa ei ole Moduli Manageria. Itse vaihdoin syksyllä DCS:n Steamista pois ja tein uudelleenasennuksen suoraan DCS Worldiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko jäänyt edelliseltä omistajalta deaktivointi tekemättä?

Ei DCS tiedä kuka sen omistaa, olennaista on aktivointikertojen lukumäärä.

Onko Mikko siis jo kokeillut erillisasennusta, eli ilman Steamia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään