Guest Anttoni

airbus a321 hyviä oppaita

7 viestiä aiheessa

oon viime aiknoina täs opettelu tota a321:n käyttöä nii tiiättekö mitään hyviä videoita/ohjeita? suht vähän löytyy ainaki toho defaulttii hyviä videoita josta jäis jotain mieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niissä default koneissa ei oikeen oo mitään opeteltavaa sinänsä... Itse lentämisen lisäksi siis. Sen defu bussin lentomodeli on muuten kertakaikkiaan kaamea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten juuri tuolla toisessa ketjussa sanoi... kirjoitin netistä löytyy esimerkiksi youtube-oppaita mielin määrin. Hakusanoiksi esimerkiksi "koneen nimi cold and dark". Mainitsemastasi simun mukana tulevasta oletuskoneesta kukaan tuskin nettiin on opasta tehnyt. Kunnon koneen jos haluaa, siitä on maksettava. Tosin ensin kannattaa opetella peruslentäminen ihan vaikkapa oletuskoneilla tai jollain ilmaiskoneella. Ehkä paras Airbus FSX:lle on Aerosoftin Airbus X Extended (A320- ja A321-mallit).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:lle (luultavasti myös FS2004:lle - en ole katsellut viime vuosina) löytyy netistä valtavasti erilaisia youtube-oppaita. Suurin osa on enemmänkin vain tekijänsä taitojen esittelyä. Harvemmissa on tarkasteltu asiaa myös katselijan kannalta. Eräs kelvollisia oppaita tehnyt on nimimerkki FSXGenius: https://www.youtube.com/user/FSXGenius . Hänen tutoriaaleissaan asiat on tosiaan selvitetty niin, että asiaa tuntematonkin pysyy perässä. Englannin kielen taito on kuitenkin jokseenkin välttämätön niiden seuraamiseksi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs niissä airbus x extendedeissä on lisää? Vois semmosen lisäosan kyllä ostaa. Tiiän että parempi laatusia ovat että hd detailit jne. Mut lentäminen vrm sellasella ihan eri juttu ku defaultilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä tuossa Airbus X A320/321:ssä nyt on muutakin kuin vaan HD:tä  ;D Nuo defukoneet ja payware yleensä eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Defukoneissa on yleensä vain mallinnettu jotain vähän sinnepäin (ulkomalli) kun taas payware mallintaa juurikin niin kuin oikea kone toimii. Tämä siis jos payware on kunnolla tehty. Ja lentäminen sellaisella on tosiaankin erilaista kun defukoneella, on toimivat systeemit, FMS/FMC yms...lisää tietysti vaativuustasoa  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs niissä airbus x extendedeissä on lisää? Vois semmosen lisäosan kyllä ostaa. Tiiän että parempi laatusia ovat että hd detailit jne. Mut lentäminen vrm sellasella ihan eri juttu ku defaultilla?

Airbus X on mallinnettu huomattavasti tarkemmin kuin default-koneet. Defaulteissa ei esimerkiksi ole lainkaan mallinnettu (toimivaa) FMC/MCDU-tietokonetta, jonka avulla nykyaikaisen liikennelentokoneen lentäminen pääasiassa tapahtuu. Yleensä mitä paremmin kone on mallinnettu, sitä tarkemmin se noudattaa vastaavan oikean lentokoneen toimintoja. Tosin tuon Airbus X:n suhteen en osaa sanoa tuosta mallinnuksen tarkkuudesta mitään varmaa, sillä en luonnollisestikaan ole koskaan itse todellissa maailmassa lentänyt A32x-koneita (kyydissä olen tosin ollut monta kertaa)  :laugh:. On muitakin maksullisia Airbusseja. En osaa verrata niitäkään tähän, koska minulla ei sellaisia ole. Sen voin kyllä sanoa, että default Airbus ja tuo ovat kuin eri maailmasta.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään