Jimi Henrik Viitanen

Nvidian uusin ajuri ei toimi fsx:n kanssa?

19 viestiä aiheessa

Heipparallaa arvoisa väki!

Lueskelin tuossa päivemmällä fsx.cfg säätöön täältä muutamia topikkeja ja ohjeita ja poistin fsx.cfg ja resetoin Nvidia insperctor asetukset. Päivitin myös Nvidian ajurin uusiimpaan ja kokeilin fsx ihan alkuasetuksilla ja tässä tulos  :thmbdn:

[ attachment removed / expired ]

Kokeilin vaihtaa inspectorista eri asetuksia mutta vaikutusta ei näkynyt. Voisiko johtua tuosta uudesta ajurista, vai mikä tässä mättää  :o

Alkaa vähän harmittaan kun HKI:llä NGX fps noin 12 ohjaamossa ja koneesta löytyy kumminkin  i5 650 prossu, 6 GB ram muistia ja GTX 570, pystyykö tuolla parempiin frameihin?

Jos teillä on jotain tiettyjä tweakkeja tiedossa niin laittakaa ihmeessä tähän.

Kiitän jo etukäteen.

-Jimi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on toimivat ajurit näytönohjaimessa, niin kannattaako niitä vaihtaa? Nuo päivitykset eivät välttämättä tuo mitään etua entiseen vaan pikemminkin päinvastoin. Jonkun kerran olen joutunut palaamaan vanhempaan ajuriversioon, että simu toimii kunnolla. Niin no - eihän tuo päde tietenkään aina kaikkiin konekookoonpanoihin. Minulla on käytössä 314.12 versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin onnistuhan se jotenki ja asetukset alkoivat pelaamaan. Nyt 20 fps HKI:llä Ngx:llä ja myös päivitin 314.22 ajuriin :thmbup:. Mutta Severi Hautala ilmoitti yhdessä topicissa ''Ota virustorjuntaohjelmakansiosta Fsx skannaus pois päältä''  Mistä siis tuo tapahtuu?, en ihan päässyt perille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta Severi Hautala ilmoitti yhdessä topicissa ''Ota virustorjuntaohjelmakansiosta Fsx skannaus pois päältä''  Mistä siis tuo tapahtuu?, en ihan päässyt perille?

Virustorjunta ohjelman asetuksissa pitäisi olla kohta josta saa valittua kansioita joita ei skannata reaali ajassa. Joloin FSX:n tiedostoja ei scanneri lue kun lennät simulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on toimivat ajurit näytönohjaimessa, niin kannattaako niitä vaihtaa? Nuo päivitykset eivät välttämättä tuo mitään etua entiseen vaan pikemminkin päinvastoin. Jonkun kerran olen joutunut palaamaan vanhempaan ajuriversioon, että simu toimii kunnolla. Niin no - eihän tuo päde tietenkään aina kaikkiin konekookoonpanoihin. Minulla on käytössä 314.12 versio.

Jos pelailee/tekee jotain muuta koneella kuin selaa nettiä tai simuilee, niin uusimmat ajurit on aina pelkkää plussaa. Noitahan optimoidaan koko ajan uusimmille peleille ja tullu sekin huomattua, että tuossa kun vaihdoin näyttiksen GTX560->GTX760 GeForce Experience, joka osaa noita asetuksia säätää laitteiston mukaan ja varsin hyvinkin vielä, suositteli aina ajuri ajurilta parempia asetuksia esim sellaiseen peliin kuin Assasins Creed IV, tai Splinter Cell: Blacklist.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tuli asenneltua Nvidian uusin beta 334 ja simun toimivuus lakkasi siihen. Alkoi tulla ihme mikropausseja tietyin väliajoin. Poistettu beta ja asennettu julkaisuversio 332 ja taas toimii.

Kuten Mikko totesi niin jos pelailee muitakin pelejä niin ei ole pahasta pitää näyttiksen ajurit ajantasalla mutta kuten huomattu sillä voi kuitenkin olla sivuvaikutuksia vanhempiin peleihin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Beta on kuitenkin aina beta. Virallisia odotellessa :)

Näinhän se on, oli muuten ensimmäinen kerta kun Nvidian beta-ajuri aiheutti ongelmia  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Virustorjunta ohjelman asetuksissa pitäisi olla kohta josta saa valittua kansioita joita ei skannata reaali ajassa. Joloin FSX:n tiedostoja ei scanneri lue kun lennät simulla.

Itsellä ei nyt mitään ''virallista'' virustorjunta ohjelmaa ole. Mutta käytän microsoft security essentialssi tarkistus/suojaus ohjelmaa niin saako sieltä tehtyä tuon? Itse koitin jättää pois Fsx tiedostosijainnin ja myös fsx.exe prosessin mutta ei ainakaan fps vaikuttanut yhtään.  :o Toimiiko sitten kaikilla koneilla tai ohjelmilla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä ei nyt mitään ''virallista'' virustorjunta ohjelmaa ole. Mutta käytän microsoft security essentialssi tarkistus/suojaus ohjelmaa niin saako sieltä tehtyä tuon? Itse koitin jättää pois Fsx tiedostosijainnin ja myös fsx.exe prosessin mutta ei ainakaan fps vaikuttanut yhtään.  :o Toimiiko sitten kaikilla koneilla tai ohjelmilla..

Joillain toimii ja joillain ei. Itsellä on F-Secure ja siinä on erillien peli moodi. Joka hillitsee ilmoituksia/scanneria. FPS hyöty on aika marginaalinen mun mielestä oliko  virus torjunta päällä tai ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä itsellänikin on MS security essentials ja sillä tuo kansion ulos jättäminen reaali-aikaisista skannauksista onnistuu. Omani kylläkin Englanniksi mutta homma hoituu kun menee Asetukset > ja sitten varmaankin "ulosjätetyt tiedostot ja sijainnit" tjsp. ja etsii sen simun kansion ja sitten "lisää" ja viimeiseksi tallenna muutokset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä itsellänikin on MS security essentials ja sillä tuo kansion ulos jättäminen reaali-aikaisista skannauksista onnistuu. Omani kylläkin Englanniksi mutta homma hoituu kun menee Asetukset > ja sitten varmaankin "ulosjätetyt tiedostot ja sijainnit" tjsp. ja etsii sen simun kansion ja sitten "lisää" ja viimeiseksi tallenna muutokset.

Juu löysin ja ja poisjätin fsx skannauksen mutta en ainakaan vielä ole huomannut että frameja olisi tullu about 5 lisää. Ehkä joissain maisemissa tai koneissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä tuo skannauksen ulkopuolelle jättäminen voi auttaa kaatuiluun sun muuhun, tuskin juuri tulee lisää FPS.

http://www.venetubo.com/fsx.html

Oletkos koittanyt tällä tweakata? Säätää fsx.cfg:n automaattisesti tietokoneesi tietojen mukaan (kunhan laitat ne aloitussivulla oikein). Joillain toimii, joillain ei. Itse laitoin FSX:cfg vain tuon läpi enkä ole juuri muuta sille sitten tehnytkään, hyvin tuntuu toimivan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä tuo skannauksen ulkopuolelle jättäminen voi auttaa kaatuiluun sun muuhun, tuskin juuri tulee lisää FPS.

http://www.venetubo.com/fsx.html

Oletkos koittanyt tällä tweakata? Säätää fsx.cfg:n automaattisesti tietokoneesi tietojen mukaan (kunhan laitat ne aloitussivulla oikein). Joillain toimii, joillain ei. Itse laitoin FSX:cfg vain tuon läpi enkä ole juuri muuta sille sitten tehnytkään, hyvin tuntuu toimivan.

On tullu käytettyä venetuboa monta kertaa, mutta tällä kertaa http://www.simforums.com/forums/drivers-nv-inspector-fsxcfg-complete-guide_topic36586.html tuollasella ohjeella ja voin sanoa että toimii niin perkuleen hyvin nyt! Ja tuo Nvidia inspector ''Transparency supersampling (2 sparse grid supersampling'' on kyllä semmonen frame tappaja että jätin suosiolla sen pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pelailee/tekee jotain muuta koneella kuin selaa nettiä tai simuilee, niin uusimmat ajurit on aina pelkkää plussaa. Noitahan optimoidaan koko ajan uusimmille peleille ja tullu sekin huomattua, että tuossa kun vaihdoin näyttiksen GTX560->GTX760 GeForce Experience, joka osaa noita asetuksia säätää laitteiston mukaan ja varsin hyvinkin vielä, suositteli aina ajuri ajurilta parempia asetuksia esim sellaiseen peliin kuin Assasins Creed IV, tai Splinter Cell: Blacklist.  :thmbup:

Voi olla noinkin, mutta FSX on juuri se, johon nuo uudet ajurit eivät välttämättä tuo mitään parannusta vaan päinvastoin. Minulla se on se, jonka toiminta on aina etusijalla. Missään muissakaan peleissä en ole huomannut mitään erityistä huolimatta noista jo vanhaskoista ajureista ja se mitä näen ruudulla on mielestäni hyvä. rFactor, F1, ETS2 ja Asetto Corsa toimii hienosti ja jokaiselle näistä on tehty oma Inspector-profiili. Minä en käytä konettani mihinkään graafiseen suunnitteluun enkä juuri muuhunkaan visuaaliseen työhön, joten pärjään näillä varmuudella hyvin toimivilla vanhoilla ajureilla  :)

PS. Niin - onhan tuo minun näyttiskin jo vähän iäkäs, mutta koska se sgulaa aivan yes, niin senkään vaihtamiseen ei ole tarvetta. Noita on kyllä tämän simuiluuran aikana vaihdeltu tiheään tahtiin ilman mainittavaa parannusta noin niin kuin kertaheitolla ja fyrkkaa on palannut - niinpä olen vähän jarrutellut ostoskierrettä, joka on loputon suo...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos Assetto Corsaa alat vähän enemmänkin pelailemaan, kannattaa vaihtaa kun NVidia lisäs sen virallisen tukensa piiriin, oisko ollu jo viime vuoden puolella.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GTX660 ja 327.23 no problems. Yleensäkään FSX:ssä ei muita ongelmia kuin muistin loppuminen toisinaan. Minun tapani käyttää tätä kun on hieman sanoisinko "laaja". Kaikkea mahdollista ei voi näköjään pitää yhtä aikaa päällä ei sitten millään (ainakaan jos käytössä on ns. raskas kone). Melkoinen "saavutus" 8 vuotta vanhalta softalta. Pahaan paikkaan M$ lopetti sinänsä mainion ohjelman kehittämisen.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään