Guest JiiGee

FSX kaatuu

6 viestiä aiheessa

FSX on pyörinyt tähän mennessä ihan mallikkaasti, vaikka kokoonpano ei kovin kaksinen olekaan. Äsken yritin lentoa EFJO-EFKA. Mutta kaikki kolme kertaa kun sitä yritin ninn yht´äkkia tulee "building crash". Ensin kiitotiellä alko kone liikkua itsekseen ja kesken kaiken ilmoitti building crash vaikkei ollu lähelläkään. Lopuksi olin jo lennellyt hyvän aikaa Vehmersalmen majakkaa kohti kun yht'äkkiä kesken lennon building crash ja alkoi alusta taas lataamaan dataa. Mistähän kiikastaa. Nyt muuttelin säätä sumuiseksi ennen lentoa mutta grafiikkoihin en muuten koskenut. AMD phenom 2,3 Ghz ja näyttiksenä GT 520. Keskusmuistia on 2x2 G. Jos joku osaa antaa jotain neuvoja niin kiitosta vaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahas ok. Juu en tossa huomannutkaan mainita että menin sorkkimaan uteliaisuuttani aiemmin settingeista koneen vaurioherkkyyttä suuremmaksi, joten siitä varmaan johtui. Menin vetäsemään ne alkuasentoon takasin ja nyt meni taas Ok.  :thmbup: Sellainen kysymys vielä että kun mulla on nyt näytönohjaimena GT 520 niin paraneeko simu paljon jos hommaan GTX 650:n ja muu rauta pysyy samana?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Sellainen kysymys vielä että kun mulla on nyt näytönohjaimena GT 520 niin paraneeko simu paljon jos hommaan GTX 650:n ja muu rauta pysyy samana?

Terve, omakohtaista kokemusta ei pelkän näytönohjaimen vaihdosta ole, mutta FSX:n ei pitäisi olla kovin vaativa ohjelma näytönohjaimelle. Siksi näyttiksen upgrade ei ehkä ole "kustannustehokkain" tapa parantaa suorituskykyä simussa. FSX:n toiminta riippuu enemmän prosessorista.

Tosin jos koneestas löytyy valmiiksi jo suht ok CPU, niin voihan se olla että tuo vaihdos hyödyttäisi. 520 alkaa olla jo vähän heikommasta päästä, ja 650 ei taida olla kovin kallis enään kun nuo 700-sarjalaiset on jo vajaan vuoden olleet tarjolla.

Ekspertti en ole. Tiedän vaan, ettei FSX:lle ole mitään järkeä hommata GTX Titania jos prosessorina pyörii Intel i3 ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytönohjaimen vaihto tehokkaampaan mahdollistaa hiukan paremmat AA-asetukset ja pilviresoluutiot. Itse perussimuun se ei sinällään paljoa vaikuta, vaikka toki sillä merkitystä on siinäkin. FSX on pääsääntöisesti CPU-vaativa ja se käyttää sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedoista. Ehkä panostankin sitten uuteen prossuun. Nyt siis AMD phenom 2,3 Ghz. Ajattelin tällaista uudeksi:http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13629/djkcm/AMD-FX-6300-3-5-GHz-6-core-AM3-suoritin-boxed Olisikohan merkittävää suorituskyvyn paranemista tiedossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään