Guest JiiGee

Koneen trimmaus mättää

8 viestiä aiheessa

Lentelin aikani Cessnalla tossa ja kaikki alkoi sujua joten nyt olen lennellyt Beechcraft baronia. Cessnalla lennellessä sain koneen matkalennossa hyvin trimmiin ja VSI pysyi nollassa eikä tikkuun tarvinnu koskea. Nyt kun yritän samaa BB:llä niin nokka sukeltaa ja nousee jatkuvasti eikä kone taivu millään tasaiseen vaakalentoon-autopilotillakaan. Voisikohan syynä olla tuo että asensin nyt vasta kunnolla Logitechin softan ja tuo Force feedback ominaisuus on nyt vasta tullut käyttöön?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En Usko että se johtuu Logitechin asennuksesta vaan eri koneiden ominisuuksista, toisia voi trimmata helposti toisia ei mitenkään, yrittää mitä tahansa, mutta kyllä sen pitäisi lentää suoraan AP:lla kun vain osaat sitä käyttää.siinäkin voi olla omat niksinsä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Simun missä tämä probleema esiintyy, voisi mainita tuossa otsikossa. En kyllä jaksa uskoa että Force Feedback aiheuttaisi tämän ongelman vaan kuten aiemmin mainittu, se johtuu koneiden erilaisista ominaisuuksista/painopisteistä sun muusta. Kyllähän koneen viimeistään autopilottia käyttäen pitäisi asettua, riippuen tosin koneen/autopilotin ominaisuuksista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaan kyllä Ap:ta käyttää. Tuli ihan tutksi Cessnalla ja tässä koneessa se on ihan samanlainen. Kyllä siis Ap pitää keskimääräisesti koneen oikeassa korkeudessa mutta VSI seilaa välillä +-1000/fpm. En tajua :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaan kyllä Ap:ta käyttää. Tuli ihan tutksi Cessnalla ja tässä koneessa se on ihan samanlainen. Kyllä siis Ap pitää keskimääräisesti koneen oikeassa korkeudessa mutta VSI seilaa välillä +-1000/fpm. En tajua :(

 

No tuon vsin seilaaminen noinkin paljon ei kyllä kuulu asiaan  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tjaaha!

Mulla kun on toi An-2 kone, jossa on miljoona kuus vipstagia, niin olen vähitellen oppinut sen trimmaamaan niin, että se pysyy suunnassa ja tasossa, kulkien kuin juna kiskoilla. Se ottaa kyllä oman aikansa, ennenkun on ne sopivat säädöt löytyneet, mutta kiva sillä on tämmöisen ukkovanhuxen lennellä.

Viimexi tänään Berlin:istä Hamburg:iin.

Siinä menikin sitten puoli päivää tän hitaan koneen hyssytellessä omaa tahtiaan.

Propellin lavat säädin noin 50% ja trotteli täysillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pystyyköhän tuossa BB:ssä säätämään lapakulmia? Onko se niiden säätö juuri tuo "propeller" kaasun oikealla puolella? Sehän on perusasetuksilla 100%. Se voisi olla viisasten kivi ruveta sitä vaihtelemaan ja testaamaan kuinka kone lentää. Lohduttavaa huomata ettei tämä ole niin helppoa aina muillekaan, mutta siksihän tätä juuri harrastetaan.  :) Lyhyt lento Lieksa-Nurmes - Joensuu meni kuitenkin mallikkaasti. Kiitos kommentoijille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pystyyköhän tuossa BB:ssä säätämään lapakulmia? Onko se niiden säätö juuri tuo "propeller" kaasun oikealla puolella? Sehän on perusasetuksilla 100%. Se voisi olla viisasten kivi ruveta sitä vaihtelemaan ja testaamaan kuinka kone lentää. Lohduttavaa huomata ettei tämä ole niin helppoa aina muillekaan, mutta siksihän tätä juuri harrastetaan.  :) Lyhyt lento Lieksa-Nurmes - Joensuu meni kuitenkin mallikkaasti. Kiitos kommentoijille!

 

Tässä voi ainakin simuleerata sitä säätämistä vaikka lavat eivät liikukaan, tuntuu olevan defu koneitten ominaisuus, jos käytät tätä nappi komentoa  Ctrl+f1  f2  f3  f4 , f1 ja f4 on ääriasento vivussa, f2 ja f3 sillä välillä, niin molemmat vivut liikkuu yhtä aikaa, hiirellä voit siirtää vain yhden vivun kerrallaan

 

kyllä tämän Baronin saa trimmatua lentämään suoraan, ei mitään ongelmaa sen kanssa

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään