Hannu Järvinen

Lisäosat ja WIN7

10 viestiä aiheessa

Tervehdys kaikille.Tässä hieman varttuneenman simuilijan arkista ongelmaa.Näin muutaman vuodentauon jälkeen tuli asennettua FS2004 koneelle, no aikaisemmin käyttöjärjestelmä oli XP ja sen kanssa pärjäsi simuhommissa joten kuten,nyt on WIN7 ja ei tämmöisen keski-ijän ohittaneen äijän nahkakomppuuteri oikein pysy mukana ohjeistuksessa.Tilanne on tämä FS2004 asentui kyllä asemassa C\fsx ei siis ms game osiossa.Lisäosat:EFTU,Finlandx,FISD library,Finnobjects,finnclass,Turku photo,Finn photo,Finnice,FinnTerain, ja Addon Scenery näiden alla.Järjestys on tuo.Eftu näyttää siltä miltä pitääkin ja mielestäni myös mastot on paikoillaan.Maasto on epämääräistä ja photot ei kyllä ole aktiivisia.Nyt kun olisi aikaa niin soisi tuon homman pelittävän,

no ongelma on täällä tuolin ja pöydän välissä.Mistähän tuota rupeaisin purkamaan siihen suuntaan,että saisin simuun oikeat setupit?Tietotekniikan tasoni ei ole kovinkkaan tasokas,taitaa olla sieltä trarnsistoajalta.Selkokielinen helppi olisi tervetullut.Foorumilla olevien ohjeiden kanssa olen pärjännyt,kiitos siitä.Mutta nyt ei homma aukene.Olisiko Turun alueella homman taitavaa kaveria jolta saisi "rautalangasta taivutettua" apua?Ostokahvit tarjoon heti.Yhteyttä saapi ottaa yv-nä tai tekstiviestillä tai soittaen.

Kyselee Järvisen Hannu

0400740370

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm,täysin sdamat kokonpanot,turku photo ei mielestäni toimi ja muutkaan ei oikein. näyttäisi olevan fs9 vakiot päällä vaikka asentanut tuo samat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hannu, miksi ihmeessä olet antanut FS2004:n kansiolle nimen FSX? Vai oletko sittenkin asentanut FSX:n? Tuolla mainitsemassasi maisemalistauksessa ovat FS2004:n maisemia muut paitsi FinlandX, jota ei pidä asentaa FS2004:een. Tosin muistaakseni Turkuunkin on tehty jo jonkinlainen FSX-maisema ja nuo fotomaisemat toimivat sekä FS2004:ssa että FSX:ssä.

Merta edemmäs kalaan ei kannata kuitenkaan vielä tässä vaiheessa lähteä. Sinun kannattaa tutkia mitä on kirjoitettu "Käytännön vinkkejä ja oppaita Flight Simulaattoriin"-viestialueella. Siellä on käsitelty sekä FS2004:sta että FSX:ää (ja osa asioista toimii samoin molemmissa). Seuraavassa sieltä muutamia viestiketjuja, joista voisi olla apua kysymyksiisi.

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?board=14;action=display;threadid=25018

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?board=14;action=display;threadid=22147;start=msg210266#msg210266

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,66701.0.html

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,Finlandx poistettu Finnclass ja Finnterrainin paikat vaihdettu,9.1 on asennettuna nostin myös photo Turun Eftun alle ja sen alle Finnphoto II:sen.Ei vaikutusta kuvan laatuun.Otin ruksit pois noista photoista scenery libaryssa ja käynnistin simun uudelleen ei mitään vaikutusta kuvan tasoon.Tuo kansion nimi on asennuksessa tapahtunut töppi,kyllä tämä on FS2004:n.Luettu on jo muutama kuukausi vinkkejä ja eri ketjuja.Kuvan näkymä on samanlainen kuin R.Niemen "ikuisuuskysymyksessä"

FS2004/9.1 sceneryjärjestys kuvassa Cessna pörrää kaupungin yllä ja talot on harvassa.Minun mielestäni nuo photosceneryt ei lataudu tai aktivoidu kuinka se nyt sanotaankaan.Minulla on nyt vain joku käppi jossain mitä en ymmärrä.Saletisti tämän saa varmasti pelittämään toimiihan nuo lisäosat mainiosti muissa koneissa.Täytyypä pähkäillä lisää.Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tässä vain mene nyt se kuvan laatu ja maisema sekaisin?

Eli, photomaisema tuo simulaattoriin ilmakuvan kyseessä olevasta alueesta. Talojen määrä ja metsien tiheys (autogen) määritellään simulaattorin muissa asetuksissa, automaattisesti photomaisema ei sitä tee.

Sama juttu kuvan tasoa ajatellen. Photomaisema voi näyttää huonoltakin, jos itse simun asetukset ovat pielessä.

Ossaatko Hannu laittaa kuvia simusta ennen ja jälkeen photomaiseman asennuksen/aktivoinnin? Sillä voisi helpommin päästä alkuun ongelman selvittämisessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,Finlandx poistettu Finnclass ja Finnterrainin paikat vaihdettu,9.1 on asennettuna nostin myös photo Turun Eftun alle ja sen alle Finnphoto II:sen.Ei vaikutusta kuvan laatuun.Otin ruksit pois noista photoista scenery libaryssa ja käynnistin simun uudelleen ei mitään vaikutusta kuvan tasoon.Tuo kansion nimi on asennuksessa tapahtunut töppi,kyllä tämä on FS2004:n.Luettu on jo muutama kuukausi vinkkejä ja eri ketjuja.Kuvan näkymä on samanlainen kuin R.Niemen "ikuisuuskysymyksessä"

FS2004/9.1 sceneryjärjestys kuvassa Cessna pörrää kaupungin yllä ja talot on harvassa.Minun mielestäni nuo photosceneryt ei lataudu tai aktivoidu kuinka se nyt sanotaankaan.Minulla on nyt vain joku käppi jossain mitä en ymmärrä.Saletisti tämän saa varmasti pelittämään toimiihan nuo lisäosat mainiosti muissa koneissa.Täytyypä pähkäillä lisää.Hannu

Em. syistä minä lopulta luovuin kokonaan FS2004/9.1 simualustasta ja siirryin käyttämään yksinomaan FSX:ää. Luopuminen tuosta aikoinaan hyvin palvelleesta simusta ei ollut aivan helppo, sillä olin/olen rahallisesti satsanut tuohon melkoisen määrän euroja. Totesin kuitenkin, että tutkainta vastaan on turha potkia. FSX on yksinkertaisesti vain niin paljon parempi visuaaliselta kannalta tutkaillessa. Lisäosia siihen on tänä päivänä saatavissa reilusti niin ilmaisina kuin maksullisinakin. Roskaakin on jonkuin verran liikkeellä, mutta jotta välttyy turhilta bugisilta ostoksilta, niin aina kannattaa tutustua vaikka ensin kyseisen tuotoksen foorumiin, mikäili sellaista on tarjolla tai sitten voi esittää kysymyksen täällä. Olettaisn, että täällä aktiivisesti kirjoittavilla henkilöillä on näitä lisäosia laidasta laitaan kattaen koko maailman.

Kannattaa harkita, sillä eihän tuo mikään suuri sijoitus ole vaikkapa hankkia FSX Gold Edition  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,en osannut piti opiskella.Ensimmäsessä kuvassa on photot valittu,toisessa kuvassa photot,otettu ruksit pois käytöstä ja käynnistetty simu uudelleen.Jepjep, tuo metsien ja talojen määrä määritellään muissa asetuksissa.Täytyy kaivaa asetukset ja verrata mitä olen sinne säätänyt,ei tässä enään pysy perässä mitä kaikkea on yrittänyt,mutta hyvä näin kun saa tietoa mistä hakee ratkaisua omiin ongelmiinsa  ;)  .Goldia harkitaan kunhan tämä on väännetty solmuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään