Alex Lund

A2A p51, P40 ja spitfire ikkuna jäätyy

15 viestiä aiheessa

Eli, Mää laitan ikkunan lämmityksen täysille ettei se jäädy, mutta silti se kuitenkin jäätyy. Mistä johtuu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On pakkasta  ::)

 

jari

 

Ei kyllä ollut kokeilin clear skies säällä jossa minulla on 14 astetta lämmintä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä, että ohjaamossa ei ole ilmanvaihtoa --> ikkuna huurtuu, kun hengitysilman vesihöyry tiivistyy siihen. Muista koneista en tiedä, mutta Spitfiressa on venttiili, jonka avaamalla ongelmasta pääsee kätevästi eroon. Älä kysy missä, en ole lentänyt koneella sitten tammikuun. Jossain tuulilasin oikean alakulman alla muistaakseni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä, että ohjaamossa ei ole ilmanvaihtoa --> ikkuna huurtuu, kun hengitysilman vesihöyry tiivistyy siihen. Muista koneista en tiedä, mutta Spitfiressa on venttiili, jonka avaamalla ongelmasta pääsee kätevästi eroon. Älä kysy missä, en ole lentänyt koneella sitten tammikuun. Jossain tuulilasin oikean alakulman alla muistaakseni.

 

Löysin venttiilin mutta ei se auta. No joo etulasi kyllä ei jäädy mutta sivuille ei näe ollenkaan kun ne on huurussa/jäässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löysin venttiilin mutta ei se auta. No joo etulasi kyllä ei jäädy mutta sivuille ei näe ollenkaan kun ne on huurussa/jäässä.

 

Onko sivuikkunoiden venttiilit auki, jos siinä semmoset ovat?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Spitfiren manuaalista. Löytyyköhän tuosta apua ongelmaan.

Air, Humidity, Visibility

Your new Spitfire doesn't have many things we take for granted in a modern airplane. For example, a heated air defroster. Modern airplanes (and cars) go one step further, and have automated climate control. While this is all very good, it put that much more distance between you, the pilot, and the airplane. This Spitfire doesn't even have a heater. Flying the Spitfire is kind of like taking a hike, in the sense than when it is cold, you dress warm. The Spitfire is not your long range hauler, it's a thrilling ride. But it can take you places, both high and low, in a hurry, so you need to be prepared for what it is truly like moving from the frigid, dry high altitudes to the warm, moist air at lower altitudes.

Think of air as a wash cloth. The warmer the air, the thicker the wash

cloth, and the more water it can hold. Down low, the wash cloth is

thick and heavy. Take if up high, it's thin and dry. Now imagine, you

are flying at 15,000 feet, and the temperature is about -10 degrees

Celsius. The aircraft is cold, the seats, and most importantly, the

windows. You now make a dive for that warm, moist air below. In

just minutes, that warm most washcloth is being slammed on your icy-

cold window, just wringing out it's water because, your window is still

frigid and dry. If you want to experience this yourself, put a perfectly

dry mirror in your freezer for just 10 minutes. Take it out, and what

happens? It immediately fogs up. It's now wet. Hello morning dew.

Well, the mirror didn't absorb any water from your freezer, but it

basically sucked the water out of the air that was in your kitchen. The

warm air in your kitchen hit that cold mirror, the air was then cooled to

the point where it could no longer hold the water, and it deposited it on that mirror. In just a few minutes the mirror is clear, why? Well, the mirror slowly returned to room temperature, and the water was them absorbed back into the air.

So when you dive to lower altitudes, your thick canopy will fog up, largely because it is thick enough to hold onto it's cold temperatures. No heat in the cabin means the whole cabin is like an ice cube.

However, they certainly weren't cavemen in the 1940's, far from it, and you do have a defroster, that throws hot glycol on the windshield. So, before you decide to lose 10,000 feet in a hurry, reach over and turn on your defroster.

Well, here at A2A, we don't believe in re-inventing the wheel, or faking it for that matter. We also don't like tricks. These are all short term gains with long term headaches. So what we do is model the air with proper meteorological properties. When your canopy fogs up, it could be the above, or it could be your own breath fogging up the inside. Ever sit with a special someone in a car, with the windows up? It's amazing how us humans can can act as humidifiers. Well, this is an entire car interior. It takes a lot less to heat up a small, cramped cockpit. When on the ground, at the very least have your vent opened, as even just a 5mph breeze will help exchange that air with the outside (remember, we're talking Accu-Sim here :) ) Better yet, do what the pilots do and keep that canopy opened until you start your motor. Then you will have plenty of air passing over the cockpit to flush out any humidity you are putting out.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo löysin tuon kohdan. Siinä selitettiin jotain muuta kuin miten sen ikkunan jäätymisen saa estettyä. ( Jos jotain ymmärsin)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo löysin tuon kohdan. Siinä selitettiin jotain muuta kuin miten sen ikkunan jäätymisen saa estettyä. ( Jos jotain ymmärsin)

 

Luitko ajatuksella tuon tekstin? Ja kyllä siinä siitäkin puhuttiin miten estetään huurustuminen ja miksi se ikkuna huurustuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo löysin tuon kohdan. Siinä selitettiin jotain muuta kuin miten sen ikkunan jäätymisen saa estettyä. ( Jos jotain ymmärsin)

 

Lähetäppä kuva siitä ikkunasta. En ihan jaksa uskoa että se jäätyisi huuruuntumisen sijasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luitko ajatuksella tuon tekstin? Ja kyllä siinä siitäkin puhuttiin miten estetään huurustuminen ja miksi se ikkuna huurustuu.

 

Juu. En ihan tajunnut. vähän mun mielest liia moni mutkasesti selitetty. Olisi helpommin selitetty näin: "Jotta ikkuna ei jäätyisi. Avaa venttiilit. Niiden sijainti on näytetty alla olevassa kuvassa punaisella pmpyrällä." Tämä minun mielipide.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähetäppä kuva siitä ikkunasta. En ihan jaksa uskoa että se jäätyisi huuruuntumisen sijasta.

 

Tai sitten se on huurtunut. Ei ole simu nyt päällä mutta kohta voin kuvan laittaa. Siis se ikkuna muuttuu valkoseks. Huurun näkösex ja siitä ei näe läpi naapurin erkkikään.

 

Edit: Laitan kuvan jos saas spitfiren käymään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu. En ihan tajunnut. vähän mun mielest liia moni mutkasesti selitetty. Olisi helpommin selitetty näin: "Jotta ikkuna ei jäätyisi. Avaa venttiilit. Niiden sijainti on näytetty alla olevassa kuvassa punaisella pmpyrällä." Tämä minun mielipide.

 

Miksi kaikesta pitää mennä yli siitä mistä aita on matalimmillaa jos edes on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli otin ensin sen toisen spitfiren. Eli sen vanhemman kai missä ei ole sähköstarttia ja lensin sillä. Ei mitään tapahtunut ikkunalle. Sitten otin sen toisen koneen ja ikkuna meni huuruun.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään