Guest less_than_perfect

Kysymyksiä koskien fsx.

7 viestiä aiheessa

1. Olen nähnyt monessa youtube videossa dynaamisen pään liikehdinnän ohjaamossa ja haluaisin oppia miten se tehdään, tiedän että kun painaa space näppäintä ja liikuttaa hiirtä pää liikkuu melkein 360 astetta ja kun painaa A'ta voi vaihtaa lentäjän, perämiehen, ja avioniikan tiettyjen osien näkökenttiä mutta haluaisin niin sanotusti liikuttaa päätä edes takaisin kuten olen nähnyt pmdg 737ngx videoissa.

2. Miten voisin saada lisää lentoliikennettä fsx peliin tai enemminkin ruuhkaa. Olen jo laittanut trafficin täysille mutta helsinki-vantaallakin nääkyy vain muutama konetta. Vai teinkö jotain väärin jos tiedät kertoisithan.

3. Onko fsx peliin textureja näille lentokentille Rovaniemi, kittilä, ivalo, enontekiö, kuusamo, utti ja kajaani.

PS.  Olen huomannut että suomalaisille kentille on enemmän fs 2004 textureja kuin fsx'ään ja jos tiedät mistä löytyy näitä                 

voisitko linkata osoitteen tuohon alapuolelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Onnistuu joillain lisäosilla, ainakin Ezdok kamera ohjelmalla onnistuu uusien kuvakulmien tekeminen simussa ja tuollaisten efektien laittaminen niihin. Tuon pystyy ostamaan flight1.com.

2. Asenna jokin AI liikenne lisäosa, ilmaiseksi saa paljon liikennettä ympäri maailmaa World Of AI:n kautta: http://www.world-of-ai.com/

Eri yhtiöt ovat tuolla omina paketteinaan jotka sitten asennetaan installeria käyttäen.

Jos oikein helpolla haluaa päästä löytyy maksullisena Mytraffic 5.4 Simmarketista, siihen sisältyy AI liikenne ympäri maapalloa, kaikki yhdellä asennuksella vain... Toisena maksullisena ohjelmana löytyy Flight 1:n Ultimate Traffic 2, tuossa tosin joutuu näkemään vähän enemmän vaivaa kun kaikkia konemalleja ja värityksiä ei ole siinä valmiina vaikka lentoreitit niille löytyvätkin.

3. Noita kenttiä ei taida FSX:lle löytyä ikävä kyllä. FS2004 tehdyt photosceneryt ovat kyllä pääosin FSX yhteensopivia, niitä kannattaa latailla tuolta fsnordicin tiedostokirjastosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:lle on edelleen valitettavan vähän suomalaisia kenttämaisemia. Fotomaisemat kyllä toimivat kaikki ainakin oman kokemukseni mukaan. Kannattaa asentaa myös FinlandX, joka löytyy tämän foorumin tiedosto-osastolta. Seuraavassa on lista FSX:lle tehdyistä (tai FS2004:sta muokatuista) kentistä:

EFHF (Helsinki-Malmi), EFHK (Helsinki-Vantaa), EFKU (Kuopio), EFOU (Oulu), EFTP (Tampere), EFTU (Turku) ja EFVA (Vaasa)

Nuo muut, joita tuossa on mainittu ei-yhteensopiviksi FSX:n kanssa toiminevat joten kuten tai ei lainkaan kuten esimerkiksi oma kotikenttäni EFJO (Joensuu). Lisäksi saatavilla on joitakin kenttiä, joille on tehty pelkästään afcad (kiitoradat, rullaustiet, FSX:n oletusrakennukset, jne.). Ainoa kaupallinen taitaa olla Aerosoftin mainio Megascenery Helsinki (EFHK). Jos on pari kolme kymppiä irtainta rahaa, se kyllä kannattaa hankkia. Minulla FS2004:sta muokattu freeware-EFHK ei ottanut kunnolla toimiakseen. Lisäksi Tatu Kantomaalta on tulossa FSX:lle ilmeisesti varsin hieno EFRO (Rovaniemi) joko freewarena tai paywarena (emme vielä tiedä). Se kuitenkin valmistunee Tatun mukaan vasta ensi vuoden puolella.

Pekka

Edit: Tilanne on FS2004:n päivistä kääntynyt lähes päälaelleen. Siihen aikaan Suomi oli "johtava pohjoismaa" mitä tuli freeware-kenttien määrään. Lähes jokaiselle vähänkin tunnetummalle kentälle oli oma maisemansa - ja vieläpä ilmainen! Muissa pohjoismaissa tarjonta oli vähäisempää. Nyt Ruotsiin, Norjaan ja jopa Tanskaan saa varsin kattavan valikoiman freeware-kenttiä FSX:lle. Vain Suomi on poikkeus. Payware-kenttiä ei koskaan tullakaan valmistamaan pienemmille paikkakunnille (ainakaan suuremmissa määrin). Jokainen ymmärtänee miksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla ainaki toimii FSX:n kanssa ilman suurempia ongelmia Kittilä, Ivalo ja Enontekiö.

Jos haluaa, että korkeuserot ovat päin honkia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään