Jarkko Kautto

FSX kaatuu jatkuvasti

58 viestiä aiheessa

Morjensta foorumin väki! Nyt on viisi perättäistä lentoa päätynyt simun kaatumiseen, kaks kertaa finaalissa ja kolme kertaa heti nousun jälkeen. Cfg:tä on muokkailtu, mutta vaikka palasin vanhaan pommin varmaan tweakkiin niin simu kaatui heti nousun jälkeen. Olen myös pienentänyt asetuksia, mutta ilman tulosta. Olisiko taas tämä minun Windows 8 ongelman aiheuttaja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko joku lisäosa kenttä ja/tai jotain muita lisäosia käytössä?

Mulla on Mega Airport Helsinki ja Mega airport Zurich. Kaatumiset on ollu default Heatrowilla kerran finaalissa, kaks kertaa lähdössä. Kerran kaatu Helsingin finaalissa ja tänään kaatu Zurichista lähdettäessä. Ja ennen simu kaatui harvoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kuinka paljon annettu muistia fsx:lle ja mikä sun LOD_RADIUS arvo on (löytyy fsx.cfg kansiosta [TERRAIN] kohdasta)?

Mulla on koneessa 8gb ramia, LOD_RADIUS on 6.5.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistan lukeneeni ettei tuota LODia pitäisi missään tapauksessa nostaa 4.5-5.0 yläpuolelle, sillä se lataa maastoa paljon pidemmälle kuin on tarvetta ja syö koneen resursseja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa harkita koko simun asentamista uusiksi. Joku bitti kun on mennyt poikittain, voi syyn löytyminen olla tosi tuskallista. Itse asensin ongelmien takia FSX:n uusiksi viime viikolla ja nyt toimii taas normaalisti. Jätin paljon lisäosakoneita ja muuta sälää pois, joilla ei ole tullut lenneltyä. Latausajatkin lyhenivät huomattavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katso Windowsin tapahtumalokista, mikä kaatuu. Säästyy uudelleen asennuksen vaivalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, LOD_RADIUS tiputettu arvoon 4.5, ja siirryin Aerrosoftin bussin kanssa tälle suurimmalle mörkökentäle, Heatrowille. Aloin lentää ympyrää kaupungin päällä ja kappas, simu jääty ja kaatuu. Mistä löydän tapahtumalokista sovellusten tiedot?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, LOD_RADIUS tiputettu arvoon 4.5, ja siirryin Aerrosoftin bussin kanssa tälle suurimmalle mörkökentäle, Heatrowille. Aloin lentää ympyrää kaupungin päällä ja kappas, simu jääty ja kaatuu. Mistä löydän tapahtumalokista sovellusten tiedot?

Kaatuuko default koneilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

search programs and files -> event viewer -> Windows logs -> application.

Oikotie onneen ainakin englanninkielisellä Windows 7:lla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin alkoi FSX kaatua nimenomaan Aerosoft bussin 1.16 päivityksen jälkeen. Veikkaisin sitä syypääksi, vaikka Aerosoft tietysti kieltää kaiken tämän. Ainakin sen ongelman kohdalla mikä minulla on, bussi kaatuu aina kun laskeutunut ja FMGS nollaa itsensä. Aerosoft on sitä mieltä, että tämä ongelma on joku hardware hässäkkä käyttäjän tietokoneessa. Pitäkää bussinne, PMDG koneet sentään toimii.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin alkoi FSX kaatua nimenomaan Aerosoft bussin 1.16 päivityksen jälkeen. Veikkaisin sitä syypääksi, vaikka Aerosoft tietysti kieltää kaiken tämän. Ainakin sen ongelman kohdalla mikä minulla on, bussi kaatuu aina kun laskeutunut ja FMGS nollaa itsensä. Aerosoft on sitä mieltä, että tämä ongelma on joku hardware hässäkkä käyttäjän tietokoneessa. Pitäkää bussinne, PMDG koneet sentään toimii.  ;D

Kyllähän ne PMDG:n FMS:t myös resetoituvat laskeuduttua... Itse en ole 1.16 versiota päivittänyt mutta ongelmia AS:n bussin kanssa ei ole näkynyt. Tarkista tapahtumienvalvonnasta mikä kaataa simun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän ne PMDG:n FMS:t myös resetoituvat laskeuduttua... Itse en ole 1.16 versiota päivittänyt mutta ongelmia AS:n bussin kanssa ei ole näkynyt. Tarkista tapahtumienvalvonnasta mikä kaataa simun.

No siis tarkoitin juurikin, että kaatuu sillä hetkellä kun FMGS nollautuu. En puhu siitä, onko se toiminto oikea vai väärä.

Minulla ei AS bussi kaatunut koskaan aiemmalla versiolla, tämä uusi ei toimi. Simun kaataa FMGS.dll tai vastaava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kai luonteeltani säästäväinen ja varovainen (tai saita ja pelkuri - ihan miten vain  :laugh:), kun en koskaan ryntää hankkimaan mitään uutuutta ensimmäisenä, vaan odotan rauhassa muiden kokemuksia, toimivaa versiota, hinnan alenemista tai alennusmyyntiä. Tämänkin bussin hankin tuossa syksyllä, kun sen sai alennusmyynnistä miltei puoleen hintaan. Onneksi en arkuuttani mennyt päivittämään sitä versioon 1.16. Tämä edellinen versuuna on minulla toiminut kaatuilematta.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jooh. Varsinainen hotfix. No vika voi olla tietty minussakin mutta tarkoin fixin ohjeen mukaisestiasentaen sain koneen joka laskee suoraan tonttiin eellei ajele loppua käsin. Eilen Efoulla jäi 1700 ft haaveeksi . Alas mentiin ja kovaa. . Mikä lie mättää. .

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kai luonteeltani säästäväinen ja varovainen (tai saita ja pelkuri - ihan miten vain  :laugh:), kun en koskaan ryntää hankkimaan mitään uutuutta ensimmäisenä, vaan odotan rauhassa muiden kokemuksia, toimivaa versiota, hinnan alenemista tai alennusmyyntiä. Tämänkin bussin hankin tuossa syksyllä, kun sen sai alennusmyynnistä miltei puoleen hintaan. Onneksi en arkuuttani mennyt päivittämään sitä versioon 1.16. Tämä edellinen versuuna on minulla toiminut kaatuilematta.

Pekka

Olisinhan mieki halunnu sen Windows 7:n tähän koneelle, mutta ei riittänyt budjetti ostaa melkein 200€ käyttöjärjestelmää kun pakettikoneen osti. Eiköhän kaikki minun simuongelmat johdu juuri tästä Windows 8:sta. Harmi, sillä muuten kasi on ollut todella hyvä käyttöjärjestelmä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on läppärillä win.8 ja fsx asennettuna, ilman mitään lisureita ja hyvin toimii. Uskoisin ongelman johtuvan lisäosa koneestasi, jos kerran muillakin ollut ongelmia saman asian kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni loppui AS:n bussin päivittämisen jälkeen alkaneet kaatuilut, kun poistin ko. koneen asennuksen ja sen jälkeen kaikki fsx.cfg:stä löytyneet [TRUSTED] osion merkinnät ennen uudelleen asennusta. Uudelleen asennuksen jälkeen joutuu sallimaan erikseen kaikki gauget ynnämuut, mutta eipä ole enää sen jälkeen kaatunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovatko spekulaatioita 8.1 syyllisyydesdä vai täysin varma vian aiheuttaja? Alkoiko sinulla sekoilu 8.1 asennuksen jälkeen, vai vasta bussin päivittämisen jälkeen? Onko win. 7 käyttäjät säästyneet tältä harmilta?

En siis ala mitenkään puollustelemaan win 8 (aivan täysi susi se on, siitä ei päästä mihinkään), mutta kun mulla vaan toimii täysin moiteetta, niin kuullostaa aika jännältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään