Toni Määttänen

Jos simu kaatuilee niin imuroi näytönohjain

7 viestiä aiheessa

Juu kuulostaa ehkä itsestäänselvyydeltä, mutta ajattelin nyt kertoa muillekin minkä opin kantapään kautta tässä vastikään.

FSX oli alkanut kaatuilla jo tuossa kesällä ja itseasiassa koko kone sammui aina ja se piti irrottaa sähköverkosta ennenkun se käynnistyi normaalisti ja senkin jälkeen BIOSista piti muuttaa primary boot device, koska jostain syystä se muuttui aina DVD- drive:en.

Tappelin tämän kanssa aikani. Poistin lisäosia, kevensin asetuksia ja yritin vaikka mitä fsx-cfg:n poistoa, repair- asennusta mutta mikään ei auttanut. Taisin tännekin kirjoittaa ongelmasta. Lopuksi poistin koko fsx:n koneelta kaikkine lisäosineen ja asensin suurella vaivalla uudelleen. EI toiminut, asensin sp:t yksi kerrallaan ja kokeilin aina välillä. Aina kaatui.

Eräänä päivänä vaan tuli mieleen avata kone ja hups: Näytönohjain oli aivan pölyn peitossa. Hyvä kun tuuletin pyöri. Otin irti ja puhdistin. Koneen käyntiääni hiljeni huomattavasti (Näyttiksen tuuletin oli pitänyt pölyisenä kovaa ääntä). Ja kas, fsx toimii hienosti täysillä asetuksillakin.

Olisi ehkä kannattanut puhdistaa se näytönohjain ihan ensimmäisenä. Imuroin koneen sisällön säännöllisesti mutta näyttis on koneessa ns. ylösalaisin ja aika alhaalla joten se oli aina jäänyt putsaamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mikään ole kaikille itsestään selvää. Minä imuroin koneen sisustan n. kerran kuukaudessa ja käytän apuna paineilmaa prossulle sekä näytönohjaimelle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Fractal Design R4 kotelo, jossa on suodattimet tuulettimien ulkopuolella. Sisältö pysyy puhtaana ja suodattimet on helppo imuroida. Suosittelen vastaavaa ratkaisua kaikille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Fractal Design R4 kotelo, jossa on suodattimet tuulettimien ulkopuolella. Sisältö pysyy puhtaana ja suodattimet on helppo imuroida. Suosittelen vastaavaa ratkaisua kaikille.

Sama juttu mulla on Antecin kaappi jossa suodattimet samassa paikassa kuin Joonalla. Kerran vuodessa riittää puhdistus jacsuodattimet otan irti ja puhdistan muutaman kerran vuodessa :thmbup:

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla vastaavanlainen ratkaisu vaikkei fractal olekaan, suodattimet juurikin asennettuna kaikkiin sisääntuloihin, estää kummasti pölyn kertymistä koppaan, riittää kun kerran parissa kuukaudessa imurilla imaisee nestejäähdytyksen jäähdyttimen ja sisääntulot  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meilläpä ei ole kotona pölyä ollenkaan  :thmbup:

Tarkastin kuitenkin kopan ja taas oli ihan pölyssä tietsin sisälmys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meilläpä ei ole kotona pölyä ollenkaan  :thmbup:

Tarkastin kuitenkin kopan ja taas oli ihan pölyssä tietsin sisälmys.

No ei kait kun ne ovat sinun tietokoneessa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään