Jonne Pitkänen

Sääohjelma hakusessa

30 viestiä aiheessa

Moro!

Rupeaa ottamaan nuo IVAO:n oman sään nopeat tuulenvaihtelut päähän, joten tarkoitus olisi hommata parempi.

Hakusessa olisi siis helppokäyttöinen sääohjelma. Mitään spesiaalia siinä ei tarvitse olla. Apuja tulee kysyttyä siksi, että olen näistä täysin pihalla. On Opusta sun muuta.

Jos joku voisi noita heittää plussien ja miinuksien kera kehiin.

Kiitokset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Rupeaa ottamaan nuo IVAO:n oman sään nopeat tuulenvaihtelut päähän, joten tarkoitus olisi hommata parempi.

Hakusessa olisi siis helppokäyttöinen sääohjelma. Mitään spesiaalia siinä ei tarvitse olla. Apuja tulee kysyttyä siksi, että olen näistä täysin pihalla. On Opusta sun muuta.

Jos joku voisi noita heittää plussien ja miinuksien kera kehiin.

Kiitokset.

Opus on hyvä sää ohjelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Active Sky 2012 uusimman service packin kanssa on kyllä ehdottomasti paras. Kokemusta löytyy myös OPUSista mutta ainakin henk.koht mielipide on että AS vie pidemmän korren.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Opuksessa on käyttäjän kannalta sekin hyvä puoli että se "kehittyy" huomattavasti nopeampaa vauhtia kuin mikään muu sääohjelma, harva se päivä on uusia ominaisuuksia sisältäviä betaversioita jaossa  :) Huomattavaa on myös se että Opuksen mukana saa myös live camera-ohjelman. Eli samalla saa sääohjelman ja kamerakonffausmahdollisuudet  ;)

"Huono" puoli Opuksessa on, ettei sen mukana tule pilvitekstuureja, ne joutuu hommaamaan muualta kuten REX:stä tai vaikka freewarelähteistä (HDE v2.0 http://simviation.com/1/search?submit=1&keywords=hde+)

Mutta onhan näitä vaihtoehtoja kuten tuo Active Sky ja FSGRW..löytyyhän tuolta interwebin ihmeellisestä maailmasta näitä vertailuja..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä onneksi niitä pilvitekstuureita kaipaakkaan. Saisi varmaan fpsän putoamaan kivasti ngx:än kanssa lennettäessä.  ;D

Pitää nyt vertailla tuota Opusta ja AS2012:ta. Opus kylläkin johtaa tällä hetkellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosta AS:n uudesta versiosta ei ole tietoa, millon on tulossa, joten nyt suosittelisin satsaamaan Opukseen. Kuten jo mainittu, sitä kehitetään kellon ympäri, ja uusia päivityksiä ja ominaisuuksia tulee ulos jatkuvalla syötöllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikkein simppelein on ehdottomasti FSGRW ja lisäksi toimii yhtä hyvin.Akilleen kantapäänä on valmistajan omiin servereihin tukeutuminen. Siitä on myös ilmainen kokeiluversio, tosin Opuksenkin voi palauttaa Flight1:n kautta. Opus on kehuista huolimatta vielä vähän keskeneräinen, mutta varmasti jo tällä hetkellä hyvä. Ilmainenkin on jossain ja toimii sekin kuulemma. Active Sky puhuu enemmän ja toimii vähemmän, jos hankit ensimmäistä sääohjelmaa tätä en suosittelisi. Kaikesta mainostamisesta huolimatta pilvet syttyvät ja sammuvat miten sattuu, käyttäminen on todella monimutkaista ja vaatii paneutumista, että saa edes jonkinlaiset tyydyttävät asetukset. Viimeisin uudistus vei ohjelmaa graafisesti taaksepäin. Lisäksi päivityksistä rahastetaan, toisin kuin muilla. REX on sääkoneena hidas, epäluotettava ja kömpelö, mutta visuaalisesti näyttävä ja sitä kautta ehkä raskas ja karkkimainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikkein simppelein on ehdottomasti FSGRW ja lisäksi toimii yhtä hyvin.Akilleen kantapäänä on valmistajan omiin servereihin tukeutuminen. Siitä on myös ilmainen kokeiluversio, tosin Opuksenkin voi palauttaa Flight1:n kautta. Opus on kehuista huolimatta vielä vähän keskeneräinen, mutta varmasti jo tällä hetkellä hyvä. Ilmainenkin on jossain ja toimii sekin kuulemma. Active Sky puhuu enemmän ja toimii vähemmän, jos hankit ensimmäistä sääohjelmaa tätä en suosittelisi. Kaikesta mainostamisesta huolimatta pilvet syttyvät ja sammuvat miten sattuu, käyttäminen on todella monimutkaista ja vaatii paneutumista, että saa edes jonkinlaiset tyydyttävät asetukset. Viimeisin uudistus vei ohjelmaa graafisesti taaksepäin. Lisäksi päivityksistä rahastetaan, toisin kuin muilla. REX on sääkoneena hidas, epäluotettava ja kömpelö, mutta visuaalisesti näyttävä ja sitä kautta ehkä raskas ja karkkimainen.

Hidas? Epäluotettava?? Kömpelö??? No, itselläni: nopea, luotettava ja helppokäyttöinen!

Ainoa ongelma n. 1kk käytön aikana on ollut "Wether theme could not be loaded."

Opus sen sijaan on kieltämättä hieman keskeneräinen, ja muutamia ongelmia on ollut itsellänikin. (Pilviä on ajoittain aivan liian vähän!)

Itse suosittelisin tietysti REX + Opus yhdistelmää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

...

Minun REXini on alkanut antamaan tuota virheilmoa viimeisen päivityksen jälkeen (tai ongelma on voinut tulla jo ajat sitten, sillä en ole käyttänyt REXin säämoottoria/muuttanut tekstuureja aikoihin). Lähetin asiasta kyselyn REXin tukeen. Ensiksi hukkasivat viestini (meni pari viikkoa eikä mitään kuulunut). Lähetin uuden selvityksen. Asia on kesken. Ongelmaa käsittelevä kaveri on ylirasittuneen oloinen. Liikaa töitä? REXin sivuilla näkyi paljon kyselyjä tästä asiasta. Selviä ratkaisuja en löytänyt.

Mitä teit/löysit ongelman poistamiseksi/syyksi?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun REXini on alkanut antamaan tuota virheilmoa viimeisen päivityksen jälkeen (tai ongelma on voinut tulla jo ajat sitten, sillä en ole käyttänyt REXin säämoottoria/muuttanut tekstuureja aikoihin). Lähetin asiasta kyselyn REXin tukeen. Ensiksi hukkasivat viestini (meni pari viikkoa eikä mitään kuulunut). Lähetin uuden selvityksen. Asia on kesken. Ongelmaa käsittelevä kaveri on ylirasittuneen oloinen. Liikaa töitä? REXin sivuilla näkyi paljon kyselyjä tästä asiasta. Selviä ratkaisuja en löytänyt.

Mitä teit/löysit ongelman poistamiseksi/syyksi?

Pekka

Ajoin REX:n järjestelmänvalvojana ja asensin tekstuurit (pilvet tms.) uudelleen Rex:n kautta. Nyt sama ilmoitus on tullut vain kerran uudelleen.

Jos tämä ei auta, OPUS ratkaisee ongelman, liittyy ilmeisesti johonkin REX:n toimintoon jonka OPUS korvaa.

EDIT: Kuinka usein tuo error tulee sinulle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hidas? Epäluotettava?? Kömpelö??? No, itselläni: nopea, luotettava ja helppokäyttöinen!

Opus sen sijaan on kieltämättä hieman keskeneräinen, ja muutamia ongelmia on ollut itsellänikin. (Pilviä on ajoittain aivan liian vähän!)

Itse suosittelisin tietysti REX + Opus yhdistelmää.

On kyllä harvinaisen herkullista sontaa :D. Olen omistanut REX, AS2012 ja nyt Opus ja millään muulla kuin opuksella ei esim. pilviä ole juurikaan ollut tarpeeksi. Esim. vaikka METAR:ssa lukee että OVC004, niin jostain syystä muilla ohjelmilla se kenttä näkyy todella hyvin kunnes 2000ft AGL, jolloin huono näkyvyys ilmestyykin.

Opus ei myöskään ole juurikaan keskeneräinen. Sitä vain kehitetään jatkuvasti eteenpäin(mikä on erinomainen asia). En ole vielä itse huomannut ainoatakaan ongelmaa, kunhan säädöt on asetettu oikein ;).

E: Ja Opuksen ehdottomasti parhaimpia puolia on mielestäni erilaiset pilvirintamat/-muodostelmat. Eli taivas ei täyty täsmälleen samanlailla muodostuneista pilvirintamista. Myöskin METAR:n lukeminen on omaa luokkaansa. Kun METAR:ssa lukee OVC005, niin silloin se on OVC005 myös simussa. Sama koskee utuun, tuuliin jne. Suositan erittäin lämpimästi Opusta kaikille  :thmbup:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni demonstraatio pilvirintamasta.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä itsellänikin on nyt paljon pilviä, mutta välillä ei...

Tältä näyttää tälä hetkellä:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

EDIT: Kuinka usein tuo error tulee sinulle?

Joka ainut kerta. Sainkin myöhään yöllä palautetta REX:in tuesta (luin sen vasta äsken). Olin tehnyt hyvin seikkaperäisen selvityksen laitteistostani, käyttiksen asetuksista, jne. Tulivat siihen tulokseen, että ongelman syynä ei ole mikään "perusmoka", vaan se johtuu mahdollisesti siitä, että jossain päivitysvaiheessa jotain on mennyt pieleen (olen päivittänyt ohjelmaa monta kertaa lähtien perusversio 2:sta, jonka ostin joskus 2010). Antoivat uuden latauslinkin, josta saan ladata viimeisen toimivan version. Kiitettävää toimintaa tältä firmalta  :thmbup: , kun sitä vertaa esimerkiksi FlightSimShopin "päivityspolitiikkaan" (jos hukkaat ohjelman esimerkiksi levyrikon seurauksena, joudut maksamaan uudelleenlatauksesta ekstraa, vaikka ohjelman sarjanumero ja muut tunnukset olisivat kunnossa). Lisäksi kertoivat vaihe vaiheelta miten "sotkuun mennyt" REX ensin poistetaan, vaikka se minulle onkin tuttua.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joka ainut kerta. Sainkin myöhään yöllä palautetta REX:in tuesta (luin sen vasta äsken). Olin tehnyt hyvin seikkaperäisen selvityksen laitteistostani, käyttiksen asetuksista, jne. Tulivat siihen tulokseen, että ongelman syynä ei ole mikään "perusmoka", vaan se johtuu mahdollisesti siitä, että jossain päivitysvaiheessa jotain on mennyt pieleen (olen päivittänyt ohjelmaa monta kertaa lähtien perusversio 2:sta, jonka ostin joskus 2010). Antoivat uuden latauslinkin, josta saan ladata viimeisen toimivan version. Kiitettävää toimintaa tältä firmalta  :thmbup: , kun sitä vertaa esimerkiksi FlightSimShopin "päivityspolitiikkaan" (jos hukkaat ohjelman esimerkiksi levyrikon seurauksena, joudut maksamaan uudelleenlatauksesta ekstraa, vaikka ohjelman sarjanumero ja muut tunnukset olisivat kunnossa). Lisäksi kertoivat vaihe vaiheelta miten "sotkuun mennyt" REX ensin poistetaan, vaikka se minulle onkin tuttua.

Pekka

Itselläni ei tosiaan ole viimeiseen 25h tullut erroria, joten en välttämättä tuota uudelleen asennusta tee. (Ilmeisesti OPUS korjasi ongelman kuten mainitsin edellisessä viestissä)

Hyvä kun sait toimimaan!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tuo kovin kaksiselle näytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään