Mikko Westerlund

Prepar3D v2.0

16 viestiä aiheessa

Lockheed on raottanut verhoja uudesta Prepar3D 2.0 versiosta. Julkaisua luvataan loppuvuodeksi.

 

Suurimpana uudistuksena luvataan siirtymistä DX11 aikakauteen.

 

Blogissa lisää tietoa ja varsin näyttäviä kuvia.

 

http://www.prepar3d.com/news/2013/10/4507/

 

Hienolta näyttää  :thmbup: Kunpa vaan pystyisivät rukkaamaan EULA:aansa siten että PMDG muuttaisi asennettaan tuon tukemisen suhteen   :P

 

Mutta tähän kelkkaan itse hyppään jossakin vaiheessa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs sen ostaminen yksityishenkilölle, joka ei ole lennon opiskelija tai opiskelija muutenkaan? Pääseekö sEULAsta läpi?

 

Jos tuo olisi rakennettu uudelleen moniydinprosessoreja varten ja kenties vielä 64-bittisellä koodilla, niin se olisi helposti "Good Bye FSX". Mikä lie sitten yhteensopivuus vanhoihin lisureihin?

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs tuossa P3D:n EULAssa on että PMDG ei lähde mukaan? Kovia päivityksiä lupailtiin, jos nuo asiat pelittävät niinkuin lupailevat niin eiköhän tuo ole se seuraava simualusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tämä ole taas kiinni EULA:n "sanamuodoista" mitä kukakin tulkitsee mitenkin  :)

 

Prepar3D:n tekijät haluavat keinolla millä hyvänsä välttää ohjelman kutsumisen "peliksi" koska se on lentosimulaattori ja sitä markkinoidaan simulaattorina koulutuskäyttöön.

 

PMDG taasen ei halua julkaista mitään tälle koska tätä ei ole tehty "entertainment"-käyttöön mutta kuitenkin Prepar3D kehittäjätiimi toteaa että kuka tahansa joka haluaa opiskella mitä tahansa lentämiseen liittyvää on oikeutettu tämän ostamaan  :laugh:

 

Ihme sillisalaattihommaa koko EULA..

 

Tässä Prepar3D:n näkemys asiaan:

 

"Lockheed Martin is not an entertainment company, we do not sell entertainment products. Prepar3D is licensed for training, simulation and learning, anyone can buy it, heck if you're a student you can even get an academic discount, being a simulation and training company Lockheed Martin will always continue to license Prepar3D for simulation, training and learning and we are excited about all the different ways people and companies use Prepar3D to train and continue learning.

 

WBard

Software Manager - Prepar3D® Team

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todennäköisesti nuo EULAn linjaukset selittyvät kahdella asialla:

1) Lockheed haluaa profiloida P3D:n selkeästi koulutussoftaksi ja ammattikäyttöön. Ja tähän suuntaan muutoksia onkin tehty.

2) emme tiedä mitä Microsoftin ja Lockheedin välillä on sovittu kun Lockheed osti ESP:n. On mahdollista, että sopparit kieltävät kuluttajamarkkinoinnin...

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipahan sitten hypättyä mukaan tähän kelkkaan, simu latauksessa ja asennusta vaille valmis  :) FSX jää koneelle myös ja sillä lennellään sitten niillä konetyypeillä mitkä eivät vielä ole saatavilla P3D:lle :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipahan sitten hypättyä mukaan tähän kelkkaan, simu latauksessa ja asennusta vaille valmis  :) FSX jää koneelle myös ja sillä lennellään sitten niillä konetyypeillä mitkä eivät vielä ole saatavilla P3D:lle :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa olisi kun pääsisi kokeilemaan  :P Nyt kuitenkin kävi niin että tietokoneen virtalähde otti ja rikkoutui ja rikkoi sitten mennessään emolevyn, prossun jne... joten tulee taukoa näistä simuhommista  :( Vakuutusyhtiön päätöstä odotellessa...

 

PS. Ihan vinkkinä. Kannattaa varoa "halpoja virtalähteitä" , omassa tapauksessani Corsairin CX750M kesti vähän yli kuukauden....

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa olisi kun pääsisi kokeilemaan  :P Nyt kuitenkin kävi niin että tietokoneen virtalähde otti ja rikkoutui ja rikkoi sitten mennessään emolevyn, prossun jne... joten tulee taukoa näistä simuhommista  :( Vakuutusyhtiön päätöstä odotellessa...

 

PS. Ihan vinkkinä. Kannattaa varoa "halpoja virtalähteitä" , omassa tapauksessani Corsairin CX750M kesti vähän yli kuukauden....

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipahan sitten hypättyä mukaan tähän kelkkaan, simu latauksessa ja asennusta vaille valmis  :) FSX jää koneelle myös ja sillä lennellään sitten niillä konetyypeillä mitkä eivät vielä ole saatavilla P3D:lle :P

 

Mikä tuoteosio sieltä kannattaa imuroida. P3 Pro V2 Ilmeisesti ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipahan sitten hypättyä mukaan tähän kelkkaan, simu latauksessa ja asennusta vaille valmis  :) FSX jää koneelle myös ja sillä lennellään sitten niillä konetyypeillä mitkä eivät vielä ole saatavilla P3D:lle :P

 

Mikä tuoteosio sieltä kannattaa imuroida. P3 Pro V2 Ilmeisesti ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Prepar3D V2.4 julkaistu  ;)

 

Change list:

 

The Prepar3D v2.4 update brings general bug fixes, rendering updates, as well as several requested features and enhancements to the SimDirector mission creation tool.

 

This v2.4 is an incremental update to fix a handful of outstanding issues present in v2.3.

 

The full listing of improvements, fixes, and requested enhancements is listed below.

 

General Platform Updates

Fixed a crash when saving/loading scenarios due to corrupt object configuration files

Custom camera orientation will now load correctly when multiple views are open

Saving the Internal Vehicle Cast setting with setting profiles

Fixed issue of blending between unlimited visibility layers

Resolved an indefinite hang when selecting the observer role in multiplayer missions

 

Rendering and Performance Updates

Corrected issues with batched objects and airport lighting on systems with multiple graphics cards

Fixed an issue with BGL objects that were causing a memory leak and crash

Fixed an issue with clouds being rendered quadruple the intended size

Fixed an issue with particle effect scale being larger than intended

Fixed an issue with multiple texture entries in panel configurations not being rendered

Fixed issue with vertical geometry spikes

Corrected an issue with cursors causing issues when HDR was enabled

Added transparent panel support for auxiliary windows

Fixed issues with custom camera post process settings not properly loading

General fixes to terrain shadow artifacts

Fixed issues with material z-bias level behavior not being consistent

 

SimDirector Updates

Added a backstage file menu to help configure the scenario, open recent files, change settings, and other useful operations

Added hotkeys for common interactions

Changed the behavior of actions so that if an action is unreferenced, then it will fire when the scenario begins

Improved the object catalog by adding extensive filtering for new users and helpful key shortcuts for power users

Improved and simplified the controls to navigate the world and manipulate objects

Added the ability to use the Time Preview window and toggle Weather Visibility while editing scenarios

Added the ability to preview text-to-speech for the DialogAction

Fixed an issue where the application would hang when creating a scenario while the Mission Incomplete message box was open

Fixed an issue where undocking windows would freeze SimDirector

Fixed an issue where the VI Sessions window was not able to be used after resetting the scenario

Fixed an issue where Panel objects would not respect the panel that they were referencing when previewing the mission

 

SDK and SimConnect Updates

Added preliminary Oculus Rift Development Kit 2 (DK2) integration sample

Added support for 3ds Max 2015

Added SIMCONNECT_CAMERA_SENSOR_MODE to the C# SimConnect headers

Corrected an issue with exported attach points being placed with the wrong orientation

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Prepar3D V2.4 julkaistu  ;)

 

Change list:

 

The Prepar3D v2.4 update brings general bug fixes, rendering updates, as well as several requested features and enhancements to the SimDirector mission creation tool.

 

This v2.4 is an incremental update to fix a handful of outstanding issues present in v2.3.

 

The full listing of improvements, fixes, and requested enhancements is listed below.

 

General Platform Updates

Fixed a crash when saving/loading scenarios due to corrupt object configuration files

Custom camera orientation will now load correctly when multiple views are open

Saving the Internal Vehicle Cast setting with setting profiles

Fixed issue of blending between unlimited visibility layers

Resolved an indefinite hang when selecting the observer role in multiplayer missions

 

Rendering and Performance Updates

Corrected issues with batched objects and airport lighting on systems with multiple graphics cards

Fixed an issue with BGL objects that were causing a memory leak and crash

Fixed an issue with clouds being rendered quadruple the intended size

Fixed an issue with particle effect scale being larger than intended

Fixed an issue with multiple texture entries in panel configurations not being rendered

Fixed issue with vertical geometry spikes

Corrected an issue with cursors causing issues when HDR was enabled

Added transparent panel support for auxiliary windows

Fixed issues with custom camera post process settings not properly loading

General fixes to terrain shadow artifacts

Fixed issues with material z-bias level behavior not being consistent

 

SimDirector Updates

Added a backstage file menu to help configure the scenario, open recent files, change settings, and other useful operations

Added hotkeys for common interactions

Changed the behavior of actions so that if an action is unreferenced, then it will fire when the scenario begins

Improved the object catalog by adding extensive filtering for new users and helpful key shortcuts for power users

Improved and simplified the controls to navigate the world and manipulate objects

Added the ability to use the Time Preview window and toggle Weather Visibility while editing scenarios

Added the ability to preview text-to-speech for the DialogAction

Fixed an issue where the application would hang when creating a scenario while the Mission Incomplete message box was open

Fixed an issue where undocking windows would freeze SimDirector

Fixed an issue where the VI Sessions window was not able to be used after resetting the scenario

Fixed an issue where Panel objects would not respect the panel that they were referencing when previewing the mission

 

SDK and SimConnect Updates

Added preliminary Oculus Rift Development Kit 2 (DK2) integration sample

Added support for 3ds Max 2015

Added SIMCONNECT_CAMERA_SENSOR_MODE to the C# SimConnect headers

Corrected an issue with exported attach points being placed with the wrong orientation

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään