Esa Räisänen

Ongelmia fsx:n kanssa.

18 viestiä aiheessa

Kun valitsen "free flight -> EFTP -> 737 -> aloita lento" seuraava vaihe on kaatuminen. Kokeilin jo asentaa koko helahoidon uudestaan, mutta vielläkään ei toimi. Apuja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa pitää fsx ja muu siihen liittyvä suoraan C-asemalla. On tullut sekin opittua kantapään kautta.   :D

Minkälaisella koneella pyörität fsx:ää? Ei kai vain läppärillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:D Ehen. Sain vihdoinkin tän simulaattoripöydän valmiiksi ja toinen näytönohjain tilattu. (2x 6950 kun saapuu). intel i7 2600k, 16gb ddr3 ja kohta 2x6950 2gb.

Alkoi toimimaan kun asensin sp 1 ja 2 toiseen kertaan. Katotaan nyt kuinka kauan tätäkin iloa kestää :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa pitää fsx ja muu siihen liittyvä suoraan C-asemalla. On tullut sekin opittua kantapään kautta.   :D

...

Mihinkähän tuo väite perustuu?

Minulla se ei ole ollut vuosikausiin C:-asemalla (paitsi ne siihen liittyvät asetustiedostot, jotka FSX asentaa vakiokansioihin C:lle oli se itse muuten missä tahansa). Eipä ole tullut ctd:tä eikä paljon muitakaan ongelmia. FS2004 piti asentaa monta kertaa uusiksi ja kaatui säännöllisesti. Minulla osasyy lienee ollut sen koossa yli 200 GB  ;D. FSX:kin lähentelee jo tuota, mutta ei ongelmia. E:-asemalla se on nykyään ja kokonaan eri fyysisellä levyllä kuin C:.

Pekka

...vai oliko tuo lausumasi sarkasmia?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:D Ehen. Sain vihdoinkin tän simulaattoripöydän valmiiksi ja toinen näytönohjain tilattu. (2x 6950 kun saapuu). intel i7 2600k, 16gb ddr3 ja kohta 2x6950 2gb.

...

FSX:ssä et tule saamaan mitään etua (tai vastinetta rahalle) toisesta näytönohjaimesta ainakaan nopeusmielessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:ssä et tule saamaan mitään etua (tai vastinetta rahalle) toisesta näytönohjaimesta ainakaan nopeusmielessä.

Paitsi että grafiikat max. ei lagaa niin pahasti + helpottaa kummasti kun 3 näyttöä käytössä (joskus tulevaisuudessa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihinkähän tuo väite perustuu?

Minulla se ei ole ollut vuosikausiin C:-asemalla (paitsi ne siihen liittyvät asetustiedostot, jotka FSX asentaa vakiokansioihin C:lle oli se itse muuten missä tahansa). Eipä ole tullut ctd:tä eikä paljon muitakaan ongelmia. FS2004 piti asentaa monta kertaa uusiksi ja kaatui säännöllisesti. Minulla osasyy lienee ollut sen koossa yli 200 GB  ;D. FSX:kin lähentelee jo tuota, mutta ei ongelmia. E:-asemalla se on nykyään ja kokonaan eri fyysisellä levyllä kuin C:.

Pekka

...vai oliko tuo lausumasi sarkasmia?  ::)

Asema voi olla myös E-asema (kuten itselläni) tai mikä muu asema tahansa. Sanoin C-asema, koska se on Esan tapauksessa ainut. Fsx:hän ei saisi olla käyttiksen kanssa samalla asemalla.

En kyllä ole näissä asiantuntia, joten voin siis olla väärässäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asema voi olla myös E-asema (kuten itselläni) tai mikä muu asema tahansa. Sanoin C-asema, koska se on Esan tapauksessa ainut. Fsx:hän ei saisi olla käyttiksen kanssa samalla asemalla.

...

Ei haittaa vaikka FSX olisi C:lläkin (ja pakkohan sen on olla, jos muita ei ole). Oletuskansioon sitä ei kuitenkaan kannata asentaa, koska siellä on oletuksena kaikenlaisia käytön estoja tai kirjoituskieltoja. Toki nekin voi ohittaa poistamalla UAC:n käytöstä jne. Pelkän FSX:n pitäisi toki toimia oletuskansiostakin oletusasetuksilla. Ongelmaksi voivat muodostua jotkut lisäosat ja ja FSX:n editointi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohessa vanha mutta ajantasalla oleva ketju FSX-asioista. Eli etsi ensin vanhoista ja luo sitten uutta ketjua jos ei vara vanhassa ole parempi 8) noin yleisenä vinkkinä..

jari

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,78737.820.html

njoo-o. Niinhän tuolla olis tollanen ketju josta ei ole mulle mitään hyötyä. Joku siellä ilmotti että ongelmia on kans, mutta korjausta ei löytynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro niin tarkasti kuin mahdollista (laitteisto, FSX-versio ja mahdolliset lisurit, tilanne, jossa kaatuu, jne.) ongelman syntymisestä.

Kysymykseen tyyppiä "FSX kaatuu. Missä vika?" on "miljoona" mahdollista eri syytä. Noilla tiedoilla on aivan mahdotonta yrittää edes arvata mistä voisi olla kyse. Itse olen kokenut vastaavia ongelmia kymmeniä kertoja (etenkin siihen aikaan, kun vielä käytin FS2004:ää) ja lähes aina ongelmaan on löytynyt jokin yksilöity syy. Se on ollut milloin mitäkin laitteistosta ohjelmistoihin.

"Jos autot olisivat toimineet aikoinaan yhtä epäluotettavasti kuin PC-mikrot, ne olisi jo ajat sitten kielletty"  ;D

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähtökohtana uudelleen asennuksessa on puhdas rekisteri - oikein tehty asennus testaten simun toiminta ja asentaa päivitykset. Tämän jälkeen taas testata ilman mitään lisäosia tai koneita default-päristimellä default-kentällä.

Tämän jälkeen UIAutomationcore.dll simun pääkansioon ja HIGHMEMFIX fsx.cfg:hen ja testaus. Kiintolevyn eheytys olisi suositelttavaa. Asennussijainti jonnein muualle kuin Program Files (x86) . Ohjeita tästä löytyy tältäkin foorumilta riittävästi ja lisäapukin varmasti löytyy. Itse asensin koko roskan uusiksi (kesti 5 päivää saada kaikki taas paikalleen) noin pari viikkoa sitten johtuen käyttöjärjestelmän loivista ongelmista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. En ole kuullutkaan että fsx:ää ei saisi asentaa program files:iin  :-[. Pitää muistaa tämä seuraavalla kerralla.

Sain vihdoinkin switch panel:kin toimimaan kun asensin ajurit uusiksi (kuka tietää kuinka monennetta kertaa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään