Guest Nakuttaja

Toinen kone kaveriksi fsx

11 viestiä aiheessa

Elikkäs löytyiskö joltain vinkkiä/ohjetta miten saisin otettua läppärin hyötykäyttöön fsx:n kanssa, olen ymmärtänyt että toisella koneella voi squawkboxia yms ajaa toisen koneen kautta itse fsx koneelle? Mites sää ohjelmat?

Jos nämä onnistuu niin onko olemassa jotain kattavaa tietopakettia miten homma käytännössä menee, eli siis konffaukset ja ohjelmat joita tarvitaan jne...

Ja lisäksi kysymys mikkiin liittyen , saako yhdeltä koneelta äänen jaettua kahteen, eli esim lentokoneen äänet kaiuttimiin ja atc kuulokkeisiin?.

Jos squawkbox tulee toiselle koneelle niin tuon ainakin luulisi onnistuvan siten että simukone pyörittää koneen äänet ja toinen kone sitten vatsimin atc äänen mutta onko tuota mahdollista toteuttaa yhdellä koneella, toivottavasti joku sai selkoa mitä ajan takaa, alkaa väsy painaa silmiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hankintaan ensin FSUIPC ja WideFS. Sen jälkeen voit ajaa sääsoftat, topcatit, squawkboxit sun muut läppärin kautta. Luulisin että äänet saat tuolla kahden koneen systeemillä pyörimään niinkuin yllä kuvailit. WideFS on pienen kikkailun päässä mutta erittäin toimiva. Pete Dowsonilla on oma foorumi josta löytyy kasoittain infoa ja vinkkejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin FSInnin saa toimimaan läppäriltä "heittämällä", kunhan ovat saman reitittimen takana. Minulla on Netgearin langaton reititin, johon molemmat ovat yhteydessä. Ohjelmat täytyy asentaa molemmille koneille ja asetuksista säätää kumman koneen yhteys on käytössä. Tällöin saat toimimaan koneen äänet pääkoneen äänikortilta ja lennonjohdon kuulokkeista läppärin äänikortin kautta. Tähän ei erikseen tarvitse hankkia FSUIPC/WideFS softaa, vaikka nämä softat muuten ovatkin erinomaisia. Säätä yms. sälää varten ne tietenkin tarvitaan.

Pelkästään yhdellä koneella lennettäessä headset vaatii ymmärtääkseni toisen äänikortin, jos haluaa koneen äänet kaiuttimien kautta. Näin ainakin minulla toimii. Toinen äänikortti on halpa hankinta, niitä saa muutamalla eurolla verkkokaupoista tai alan myymälöistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSInn tukee useampaa äänilähtöä samasta koneesta. Sieltä configista saat valittua mihin vatsim ATC äänet haluat.

FSX taas tunkee ääntä ulos windowsin default ulostulosta. PIenellä säädöllä pitäisis saada toimimaan:

-sekä kajarit että usb headset kiinni koneessa

-varmista windowsin asetuksista että kajarit on default jolloin FSX äänet menee sinne (USB headsetin kytkeminen vaihtaa asetuksen jos sitä ei itse ole vaihtanut)

-FSINN asetuksista äänet USB headsettiin

-FSX ja FSINN käyntiin

Jouni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oolrait nyt on fsuipc ja widefs uusinta uutta, fsinn selkeästi lukee simukoneelta jotain tietoa mutta ei reagoi mihinkään painalluksiin eli en pääse vatsimiin muuta kuin käyttämällä fsinniä simukoneelta kun tarkoitus olisi se ajaa läppäriltä.

Widefs sanoo ainakin että se on yhteydessä fsxään eli joku lanka noiden välissä on, olisiko neuvoa mistä lähteä etsimään.

Lisäksi kun yritän läppäriltä mennä fsinn settingseihin herjaa tuo että fscopilot versio on liian vanha ja kaataa koko ohjelman, uudempaa vaan ei tahdo oikein löytyä.

Squawkbox herjaa että simconnect ei saa yhteyttä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi ohje vaikuttas olevan yhden koneen configuraatioon tai ainakaan tossa ei mitenkään käsitellä asennusta kahdelle koneelle, kyllähän mä fsinnin saan toimimaan heittämällä tähän omaan koneeseen jossa fsx on mutta kun se pitäs saada tonne toiselle masiinalle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi ohje vaikuttas olevan yhden koneen configuraatioon tai ainakaan tossa ei mitenkään käsitellä asennusta kahdelle koneelle, kyllähän mä fsinnin saan toimimaan heittämällä tähän omaan koneeseen jossa fsx on mutta kun se pitäs saada tonne toiselle masiinalle

Vatsimin softista juuri mitään tiedä, mutta IVAPpi vaatii ainakin FSX:n SDK:n asennettuna sille konelle jossa se meinataan ajaa ulkoisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jollain ilveellä sain fsinnin toimimaan, eli se on pois päiväjärjestyksestä. Nyt enään rex essentials pitäs saada futaan läppäriltä, onko kellään kokemusta moisesta operaatiosta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli sula on WideFS käytössä? Onhan Wideserver aktivoitu FSUIPC:n asetuksista? Onko WideClient päästetty palomuurien läpi? Oletko jakanut FSX:n kansion kotiverkossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On käytössä,on aktivoitu,on pälomuurien läpi ja kansiot on jaettu kotiverkossa, mites sitten jatketaan :) tänään varmaan saa noi verifioidut tunnarit rexin foorumille jahka hyväksyvät, siellä pitäisi olla step-by-step ohje tohon toimintaan saattamiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään