Alex Lund

Joikkarin Rudder onkelma

40 viestiä aiheessa

Mulla on Saitek X52:n rudderin kaa jotain häikkää. Eli kun väännän rudderin ääriasentoon joikkarista sammuu kaikki valot eli se disconnectaa. Olen jo monta kertaa tsekannut piuhat ja kaikki näyttäisi olevan kiinni. Miksi joikkari tekee tätä ilman mun lupaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Saitek X52:n rudderin kaa jotain häikkää. Eli kun väännän rudderin ääriasentoon joikkarista sammuu kaikki valot eli se disconnectaa. Olen jo monta kertaa tsekannut piuhat ja kaikki näyttäisi olevan kiinni. Miksi joikkari tekee tätä ilman mun lupaa?

Mites driverit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö muute Axu sillä sun yokella voi lentää, vastahan senkin ostit.

Juu voi. Mutta kun ei ole polkimia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko katsonut windowsin laitehallinnan kautta mitä rudder-akseli tekee? Jos joikkarissa on vikaa, pitäisi akselin käyttäytyä oudosti myös windowsin kautta katsottuna.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...niin ja ennen kuin heitän tikulla vesilintua kokeilisin vielä ikivanhaa konstia. Poistetaan koko laite ajureineen käyttöjärjestelmästä. Ladataan (mieluiten) uusimmat laitteen omat ajurit netistä ja asennetaan laite uudelleen. Olen tuolla tavoin "herättänyt henkiin" jo kuolleiksi luultuja vehkeitä. Jos ei vieläkään toimi eikä toisaalta takuu ole enää voimassa, (sekin kannattaa aina tarkistaa ennen luovuttamista) voi sen tikun avata. Olen itse korjannut useita laitteita (en tosin vielä yhtään tikkua) esimerkiksi juottamalla irronneen johtimen paikalleen.

Niillä M$:n (tai FSX:n) omilla ajureilla ei tee pas.... En saanut tätä omaa tikkuanikaan niillä oletusajureilla toimimaan tai edes kalibroitua. Laitteen omilla ajureilla on tämä CH:n tikkuni toiminut nyt kovassa käytössä vuodesta 2005. Ei siis tarvita mitään useita satasia maksavia perfektionistien välineitä (kuten tuolla ehdoteltiin). Kunnon tikkuja löytyy ihan kohtuuhintaan (100-200€), mutta halpaankaan ei toisaalta kannata langeta. Pienellä rahalla saa usein vain harmeja pariksi vuodeksi, jonka jälkeen on joka tapauksessa ostettava uusi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Control Panel -> Devices and printers -> Hardware -> Properties -> Driver -> Unistall  (järjestelmänvalvojana Windows 7:ssä). Sitten kytket sen irti ja buuttaat koneen. Kytket sen taas kiinni ja asennat sen laitteen oman ajurin (et sitä oletusta, minkä Windows tarjoaa) järjestelmänvalvojana.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Control Panel -> Devices and printers -> Hardware -> Properties -> Driver -> Unistall  (järjestelmänvalvojana Windows 7:ssä). Sitten kytket sen irti ja buuttaat koneen. Kytket sen taas kiinni ja asennat sen laitteen oman ajurin (et sitä oletusta, minkä Windows tarjoaa) järjestelmänvalvojana.

Pekka

Eli uusimman ajurin jonka latasin eilen?

EDIT: En saa painettua tota uninstall nappia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli uusimman ajurin jonka latasin eilen?

EDIT: En saa painettua tota uninstall nappia.

Oletko järjestelmänvalvojana käyttiksessä?

Edit: Tuolla ovat Microsoftin ohjeet: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc725782.aspx#bkmk_1

Jos ajuri ei jostain syystä poistuisi (mitä ihmettelen jos olet järjestelmänvalvojan oikeuksilla), voi sen poistaa myös manuaalisesti. Katsot kohdasta Driver details minkä niminen ja missä ajuri sijaitsee ja poistat sen manuaalisesti. Varmista, että sinulla on oikea laite valittuna.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka monella täällä on joku noista härveleistä? olisi mukava tietää

Tuskimpa monellakaan.. ;D saitekin yoke ja trotteli toimi virhettä noin 4 vuotta, nyt vasta tajusin jälkeen päin että taistelin yhden vuoden noiden lisäksi kaikenlaisten ihme häröjen kanssa, kokeilin sitten saitekin x52 joikkaria + kaasua ja ne nyt toimii uutena ainakin ihan ok. Pedaalit säilytin, yoke+ trotteli dumsteriin..

Niin rahaa jos olisi niin miksei kokeilisi linkissä mainittuja vempaimia..

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Niin rahaa jos olisi niin miksei kokeilisi linkissä mainittuja vempaimia..

jari

Jos rahaa olisi, voisi ostaa jonkun lentoyhtiön käytöstä poistetun "100% hardware-simulaattorin". Toinen juttu kokonaan onkin sitten minkälainen taistelu siitä tulisi vaimon kanssa - siis kumpi lähtee hän vai simulaattoriromu.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos rahaa olisi, voisi ostaa jonkun lentoyhtiön käytöstä poistetun "100% hardware-simulaattorin". Toinen juttu kokonaan onkin sitten minkälainen taistelu siitä tulisi vaimon kanssa - siis kumpi lähtee hän vai simulaattoriromu.

;D

Valinta on helppo: akkoja planeetta pullollaan mutta 100% simu tavallisella tallaajalla, se on harvinaisuus se :thmbup:

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asennat vain ne tikun omat ajurit ja myöhemmin poistat ne oletukset (jos ne vielä jäävät kummittelemaan ja niistä on haittaa mikäli ajuriasennus ei poista niitä käytöstä). Minä en nyt enää muista tarkkaan miten tuo tarkasti meni oman tikkuni kanssa. Yleensä kai uusien ajurien asentaminen ottaa ne vanhat pois käytöstä automaattisesti (ellei sulla ole kahta laitetta).

Kahden laitteen tapauksessa käyttöön voi jäädä kaksi eri ajuria. Minulla esimerkiksi on äänipiiri emolla (Realtekin) ja sitten erillinen laadukkaampi Creativen äänikortti. Vaikka otin sen emolla olevan piirin pois käytöstä, jäivät Realtekin ajurit kummittelemaan. Esimerkiksi FSX:ssä jostain syystä ne toisinaan itsestään korvasivat Crativen ajurit (en tiedä miksi). Tilanteen huomasi siitä, kun äänen ominaisuudet muuttuivat (osa äänistä jopa sammui).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin joikkarin ajureineen uudestaan. Tein testin ja tämmönen tulos oli rudder akselin kanssa kun se oli keskellä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin joikkarin ajureineen uudestaan. Tein testin ja tämmönen tulos oli rudder akselin kanssa kun se oli keskellä.

[ attachment removed / expired ]

kalibroi ohjain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään