Rolf Niemi

A2A SIMULATIONS - ACCU-SIM C172 TRAINER

15 viestiä aiheessa

Vuoden tätä tuli odoteltua..... Alkuinnostuksen ja testailun jälkeen, itse toteaisin seuraavaa. Ensinnäkin C172 ei ole koskaan ollut mun suosikkikone simulaattorissa, normaalikatselukulmalla nokkaa ei näe (vaikeuttaa hahmottamista esim laskussa), jos taas nostan katsetta en näe sivulle ja laskeutumiskulmista tulee todella oudon tuntuisia. Lisäksi vivut ja nappulat ovat hieman huonossa paikassa yms. Vastaavasti taas (carenadon) C152 II on tässä mielessä ehkä paras simukone, loistava näkyvyys ja tuntuma asennosta eteen, sivulle ja myös taakse. Mittarit ovat isot ja selkeät ja hankalassa paikassa olevan RPM mittarin saa erikseen myös popupiksi joka on mahtava feature. C152 onkin edelleen mun ykköskone =) Vaikka varmasti tää C172 on nyt ekana mielessä kun fäsäxää.

Tuosta A2A:n koneesta, itseä ärsytti hemmetisti sen yliherkkä elevator controlli. Tuostahan tuli palautetta, ja Scott Gentile pistikin videon youtubeen missä esitellään kuinka realistinen se on. Epäilemättä, ongelma vain on, että normaalilla joykkarilla ohjain liikkuu huomattavasti hätäisemmin kuin oikeasti, joten kontrolli on aivan liian yliherkkä. Minä ja monet muut tiputti heti kärkeen ohjainpintojen herkkyyttä .cfg tiedostosta.

Vähän hämää myös se, että nousussa ja hidaslennossa ei tarvi käytännössä antaa oikeaa jalkaa. Tiedä sitten.

Muutenhan tuo tuntuu hienolta. Kone jää helposti kellumaan laskussa, ja kuten realairin koneissa, touchdownin tuntee hienosti oliko se mistään kotoisin. Tulpat saa (ehkä turhankin) helposti foulaamaan, mikä lisää mukavasti haasteita. Finewire electroditulpillahan tuo korjautunee, mutta en ole testannut. Bendixin autopilotti on kerrankin koodattu oikein, ei vain riitä että heittää altin päälle ja valitsee korkeuden. Jopa VFR napin transponderissa voi ohjelmoida 2000:een. Realistisen tuntuinen seoksen kanssa leikkiminen on kyllä koneen parhaita puolia.

Koneella voi vielä tehdä täydellisen pre-flight checkit, joilla on jopa tarkoitus, tosin, empä taida kovin usein jaksaa. Mielenkiintoisempaa kohdata mahdolliset ongelmat ilmassa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi mulla aina välillä ohjain kääntyy oikealle tai vasemmallae itsestään ja sitä ei saa pysymään keskiasennossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs on kun laitan tehon täysille maassa niin kierrokset on tapissa mutta kestää hetken ennen kuin kone alkaa liikkua. Mistä johtuu????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko juhtua siittä, että suuren massan (moottorin tehoon nähden) kestää hetki lähteä liikkeelle.

en tiedä. Ainakin IRL piperissa kone liikkuu heti kun kaasua vähänkin laittaa. Mutta saattaa johtua siitä mitä sanoit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nythän on kyseessä Kessana.  ;D

Niin on mutta tää forssan piiperö on sunnilleen samaa kokoa kessnan kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cessna 172 liikkuu kyllä täyteen lastattunakin aika helposti lisäämällä muutama sata kierrosta lisää tyhjäkäynnin päälle. Simulaattorin tapauksessa kitka on mallinnettu väärin, jolloin rullaaminen vaatii enemmän moottorilta, mitä se oikeasti vaatisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskon. Kunpa joskus tulisi tähän joku jutttu mikä parantaa kitkaa. :P Mutta esim Carenadon C172 liikkuu heti kun laittaa tehon täysille. Mikei tämä A2A:n cessna sitten liiku jos carenadon kone liikkuu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeassa 172:ssa on myös "ei näe eteen" -ongelma jos sattuu olemaan vähän lyhyempi. Siinä on kuskin penkissä korkeussäätö auttamaan tätä ongelmaa, en tiedä onko sitä mallinnettu tuohon koneeseen?

Nimim. tuli vain mieleen..?

Axu, se Forssan OH-PKT on hieno peli vaikka onkin elämää nähnyt, tulkaa sillä joku päivä käymään Malmilla? :) Se oli ensimmäinen (ja toistaiseksi ainoa ;)) PA28 millä olen lentänyt.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu on se piper kiva peli. Olen sillä ollut lentämässä tutun kanssa. Ja . kyllä sillä ens kesänä joku tulee käymään malmilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse huomasin kun oli akseliin asetettuna null zonea niin se jätti jarrut laahaamaan. Eli kokeile null zone pois ja sensitive täysille

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään