Guest vanhaevinrude

Ilmailuaiheinen kirjallisuus

3 viestiä aiheessa

Niin tuli tässä mieleeni kysyä, että lukeekohan joku toinenkin foorumilaisista ilmailu aiheista kirjallisuutta ja soveltaa kirjojen oppia simulaattorilla lentäessä? Omasta hyllystäni löytyvät seuraavat teokset: Instrument flying, Instrument flying handbook, The Turbine Pilots Flight Manual, Fly The Wing, Airline Transport Pilot Test Prep 2012 sekä Pilots Handbook of Aeronautical Knowledge. Muistini mukaan nämä itseltäni löytyvät ja aina tuntuu olevan jonkin em. lukeminen meneillään. Oikeastaan tämä kirjallisuuden lukeminen on ollut minulle ainoa tapa oppia miten asiat todella tehdään mahdollisimman realistisesti. Huomasin äskettäin, että "Holding" jutut ovat minun yksi heikoimmista alueista varsinkin kun koneena hieman suurempi matkustaja kone. Pitänee lukea vähän ja sitten harjoitella :) Kyllähän tuon holdingin voi kätevästi fmc:n avustuksella suorittaa, mutta minua kiinnostaa eri tyyppiset holdingit "käsin lentäen". Tämänlaista tällä kertaa, toivottavasti sain aikaseksi mukavan keskustelun :) Kaikille hyvää syksypuolen alkua :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse aloitin näiden juttujen systemaattisen opiskelun amerikkalaisen King Schoolsin materiaalein. Heiltä löytyy (FAA-määräyspohjaiset) kurssit yksityislentäjätasolta liikennelentäjän lupakirjan teoriaan asti. PPL. IR -ja ME-kursseissa ei ole pelkästään teoriaa, vaan FAA-opetussuunnitelmien mukaiset harjoituslennot on kuvattu koneessa kommentein varustettuna. PPL- ja IR-kurssien uusimmat versiot perustuvat G1000-varustettuun C172-koneeseen (löytyy lähitulevaisuudessa FSXlle Flight1ltä, X-Planelle mm. FTSltä) ja ME Beech Duchessiin (mm. Just Flight).

Minulle tuo oli ihan mukava projekti, joka on yhä kesken, mutta haastetta riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on kohtalaisesti ilmailukirjoja ja paperikarttoja. Olen hankkinut niitä uutenakin mutta pääosa on vanhalta lentäystävältä saatuja. Mukana oli myös hänen vanhat kurssimateriaalit lentolupakirjaa varten ja esim. niistä on tullut opeteltua kaikenlaista teoriaa.

Toki ne ovat osittain vanhentunutta tietoa mutta se ei minua sinänsä haittaa koska kuvittelen aina lentäväni 70-luvulla kun lennän simulaattorilla, eikä sekään ole niin tarkaa voin myös aivan hyvin lentää 70-luvun ja nykypäivän sekoitustakin. Pääasia, että puuha on mielekästä ja monipuolista ja harrastus pysyy vireillä, jos menee liian vaikeaksi niin sitten lasken tasoa sopivasti. Tarvittaessa aina Aku-Ankka tasolle saakka.

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään